Motor_Lover
Die hard MF'er
- 14 nov 2010
- 558
- 1
Tjonge zeg, 13 euro voor een stofring. En dan heb je er 2 van nodig ook. Pfff.
16 euro uit engeland voor een setje. Bij mij in de buurt zit zo'n grossier met alle maten keerringen die er bestaan, en waarschijnlijk goedkoper ook. Alleen nog ff olie scoren.
Tsja je hebt keerringen en keerringen.
't allerbeste schijnen SKF's te zijn. Rond de €50 voor een set geloof ik..
...totnueergisteren toe bevalt dat heel goed...
JA , hij moet wel opvallen op de parkeerplaats! Anders vind ik hem niet tussen al die grijze.
Mocht je daadwerkelijk lekkage hebben aan het blok zelf zou je eens kunnen zoeken aan de achterzijde van de cilinders. Onder de geartrain wil wel eens een pakking lek zijn. Zoek dan naar sporen van verdampte vloeistof. Een lichtere versie van de kleur vloeistof die in je blok zit.
Maar het lijkt me echt sterk in jouw geval.
Keertje tegen gekomen op internet:
"Here is a CB-1 VIN number: JH2NC2704KM003064
JH2NC2702LM003064 J the first pace stands for the country or origin
JH2NC2702LM003064 H, the second place, stands for Honda
JH2NC2702LM003064 2, the third place, stands for motorcycle (not car or truck)
JH2NC2702LM003064 NC27, the next 4 places, stand for the model code
JH2NC2702LM003064 02, the next two digits are a check sum
JH2NC2702LM003064 L, the next place, is a the model year, L is 1990 K is 1898
JH2NC2702LM003064 M is the specific plant that the motorcycle is built at in this case M=Hamamatsu plant in Japan"
"Locate the 10th character. This letter or digit represents the year the motorcycle was manufactured. A "6" would represent 2006, while a "Y" would represent the year 2000. The letter code descends from "Y" to "A" (1980)."
Zie ook wikipedia: Vehicle identification number - Wikipedia
Als bij het van 'A' 1980 is, is 'K' toch 1990 en 'L' 1991 trouwens?
Als bij het van 'A' 1980 is, is 'K' toch 1990 en 'L' 1991 trouwens?
Drieske81,
Ik heb even bij mijn blok gekeken hoe het zit. En aan de hand van een exploded view bij CSML zou het een ring kunnen zijn. Ik denk dat deze van koper is. (ring 16 in de tekening bij het chromen pijpje 13). Probeer bout 11 eerst eens aan t draaien. Voorzichtig, hij moet natuurlijk niet afknappen.
Check ook de rubberslang en klem aan de andere kant van het chromen pijpje. Die slang loopt naar de vuldop van de radiator.
Als dat allemaal oké is zal ring 16 de boosdoener zijn. Die zit ook aan de andere kant aan een zelfde pijpje en wordt ook gebruikt voor je oliefilter.
Als je wiki link opent zie je dat de i niet gebruikt is..
Drieske81, graag gedaan!