Het grote Honda CB-1 Topic (deel 4)

Inmiddels voor de eerste keer ingespoten. Hopelijk kan de kruipolie op de moeilijk bereikbare plaatsen doordringen...
Ik denk maar een nacht laten staan...
 
Meestal moet het even een nachtje intrekken inderdaad. En dan nog eens herhalen vanavond helpt ook wel.
Die as gaat door een bus heen, die zit tussen je achterbrug lagers, daar is ie waarschijnlijk aan vast geroest.
Als je eventueel hulp nodig hebt wil ik wel langskomen om je te helpen hoor. Met wat beleid en gepast geweld krijg je hem er echt wel uit.
En je woont niet ver weg. :t
 
Gisteren rond lunchtijd de boel ingesprayd met Motip kruipolie.

Gisteravond rond tien uur de moer enkele slagen losgedraaid, dop 19 erop, een paar flinke meppen met een vuisthamer, en toen schoof de as een stukje op. Helemaal top.

Vanavond ga ik de boel echt loshalen. Daar had ik gisteravond geen zin/tijd meer voor.
 
Zo doe ik het ook altijd bij de oude meuk waar ik mezelf mee pijnig, :+
En het lukt vrijwel altijd op de manier zoals je gedaan hebt, wel, als je alles los hebt, en weer gaat monteren goed roestvrij maken en monteren met kopervet of iets anders.
Dan hoef je de volgende keer, als het weer eens lost moet niet dezelfde tobberij te ondergaan.:t
 
Precies wat je zegt, alles gaat bij mij op zo'n manier in elkaar dat er noooooit meer dat soort ellende zal ontstaan. Alleen gebruik ik geen kopervet meer, maar wat moderners ;-)
 
Fijn als je de boel weer echt lekker kunt schoonmaken als het toch open ligt.😁
1404939
 
1405376
Zo ben al weer wat verder en vind mijn achter frame bedt gelukt. Nu de laatste bevestigingspunten op mijnkappen maken en afmonteren. En helaas was mijn benzine pomp overleden. Dus moet ook daar nog op wachten.Heb hem wel lopend gekregen. Maar als ik het gas dan goed open draai valt hij uit. En de pomp doet ook niks met 12v er op aangesloten.
 

Bijlagen

  • C1200D38-E364-49BC-B027-C0000ECAE941.jpeg
    C1200D38-E364-49BC-B027-C0000ECAE941.jpeg
    134,2 KB · Weergaven: 6
  • 6325BCB1-5142-4E41-BBA0-D8DFF86CD825.jpeg
    6325BCB1-5142-4E41-BBA0-D8DFF86CD825.jpeg
    133,8 KB · Weergaven: 8
  • 651A9DB3-B015-4AB8-82EC-1A639A4E8A0F.jpeg
    651A9DB3-B015-4AB8-82EC-1A639A4E8A0F.jpeg
    175,8 KB · Weergaven: 6
  • 03673A97-D8DC-49FB-B6EF-57FFCAE63836.jpeg
    03673A97-D8DC-49FB-B6EF-57FFCAE63836.jpeg
    159,1 KB · Weergaven: 6
  • 2589E04C-F485-460E-A970-A0F7A597A529.jpeg
    2589E04C-F485-460E-A970-A0F7A597A529.jpeg
    160,5 KB · Weergaven: 6
  • 0DAEACCD-5094-4CE5-B9BF-9EC4F82FA6C4.jpeg
    0DAEACCD-5094-4CE5-B9BF-9EC4F82FA6C4.jpeg
    162,7 KB · Weergaven: 6
Leuk om te zien. Ben benieuwd naar de kont en het zadel op z'n plaats.

Succes verder.👍🏻


Op verzoek dan maar even de zadel geplaatst en de kont.

Nu alleen bezig met montage beugel voor de achterkont en moet nog aan de onderkant de kont sluiten. En een mechaniek maken om de achterkont kapje open en dicht te laten gaat.
 

Bijlagen

  • 70128D94-9C4B-4F7F-996E-7C3902C86F27.jpeg
    70128D94-9C4B-4F7F-996E-7C3902C86F27.jpeg
    221,4 KB · Weergaven: 21
  • A90FD003-ABBF-4E68-A1B1-E9E3E8873C1D.jpeg
    A90FD003-ABBF-4E68-A1B1-E9E3E8873C1D.jpeg
    210,7 KB · Weergaven: 20
  • 1D6B86D5-49C4-4AB9-AF71-7ADC1DD09262.jpeg
    1D6B86D5-49C4-4AB9-AF71-7ADC1DD09262.jpeg
    153,2 KB · Weergaven: 14
  • AEB877CE-E408-420F-81F9-A07E8BD18E6D.jpeg
    AEB877CE-E408-420F-81F9-A07E8BD18E6D.jpeg
    179,5 KB · Weergaven: 15
  • 4C8AAF2B-AD84-4902-8550-7503688CA853.jpeg
    4C8AAF2B-AD84-4902-8550-7503688CA853.jpeg
    155,6 KB · Weergaven: 8
  • 3CBB9D48-48BF-4AF3-99A8-EDA17D02F6C4.jpeg
    3CBB9D48-48BF-4AF3-99A8-EDA17D02F6C4.jpeg
    211,4 KB · Weergaven: 12
Ziet er zeker geweldig uit zo .
Mooi lijn in ook .
Klein aandachts puntje vindt ik je spanningsregelaar. Normaal zit ie op een aluminium plaat met koelingspasta ertussen.
Heb er ook problemen mee gehad ,kortsluiting gehad en ging 19 volt geven aan de accu.
Nu een koelventilator op gezet uit een computer en op mijn achterlicht (12 V ) en geen probleem meer gehad .

Wordt een mooi cb,tje iig
 
Ziet er zeker geweldig uit zo .
Mooi lijn in ook .
Klein aandachts puntje vindt ik je spanningsregelaar. Normaal zit ie op een aluminium plaat met koelingspasta ertussen.
Heb er ook problemen mee gehad ,kortsluiting gehad en ging 19 volt geven aan de accu.
Nu een koelventilator op gezet uit een computer en op mijn achterlicht (12 V ) en geen probleem meer gehad .

Wordt een mooi cb,tje iig


Klopt helemaal wat he zegt. Ook ik heb al ladt gehad dat een spanningsregelasr overleden was.

Het aluminium kapje zit er nog wel onder en tevens heb ik zelf nog de lak weg gelaten bij de metalen plaat. Om nog makkelijk de warmte over te dragen.

Koel pasta kan ik zeker ook nog toevoegen. Goede tip. En ik heb vast ook nog wel een koelventilator liggen van een computer. Zijn deze altijd 12v?

En het allergrootste compliment is dat hij gelukkig in de smaak valt kwa lijnen en uiterlijk.

Ik zelf ben er tevreden mee en zo te zien vinden anderen hem ook niet verkeerd.

Heel jouw topic fighterfeytel had ik ook doorgelezen voordat ik begon. Echter ben jij nog een stuk meer ervaren in lassen en verbouwen. Maar zo voor een eerste keer vind ik hem best gelukt.

Heb ook mezelf eerst elektrode lassen aangeleerd en sinds kort de CO2 lasaparaat en dit is dan ook mijn eerste project er mee
 
Heb geen verstand van computers maar volgens mij is het altijd 12 V idd.
Ventilator gaat iig draaien bij mij zodra contact aangaat.
En je hebt straks een zeer speciaal fietsje .
Ken maar weinig (goed )verbouwde cb1tjes. Zelfs op internet.

Keep up the good work
 
Ik heb een groot benzinelek en ben op zoek naar vlotterkamer pakkingen. Zijn die alleen origineel te verkrijgen? Want die zijn erg duur. Hoor graag!
 
Goeden dag mede cb 1 strijders. Ik heb even een vraag. Mijn cb1 wil biet lekker lopen. Nu dacht ik dat het de benzine pomp was. Nieuwe er op en helaas nog niks. Even via kabels naar de accu en ja hoor hij deed het.

Nu zie ik aan de benzinepomp relay niks. Maar bij de benzine pomp aansluiting krijg ik dus geen spanning. Hoe kan ik de relay door lussen om te kijken of de kabel nog wel goed is?
 
Volgens mij staat in een werkplaatshandboek de werkwijze voor wat jij wilt. Heb je er een? Anders zal ik morgen in de mijne zoeken voor je.
 
Volgens mij staat in een werkplaatshandboek de werkwijze voor wat jij wilt. Heb je er een? Anders zal ik morgen in de mijne zoeken voor je.

Het is al gelukt. Het was gewoon dat hij niet goed connectie maakte. De stekker bekeken en daar WD 40 op gespoten. Paar keer heen en weer en even laten drogen en toen deed hij het gelukkig weer
 
Dan zou ik voor de zekerheid ook nog even de stekkertjes voorzichtig een klein beetje dichtknijpen zodat ze beter contact maken op de schuifpennetjes van het relais. Want door een slecht raakcontact krijg je ook dat het weer steeds slechter wordt.
Ik had hetzelfde euvel op die manier permanent opgelost.
 
Dan zou ik voor de zekerheid ook nog even de stekkertjes voorzichtig een klein beetje dichtknijpen zodat ze beter contact maken op de schuifpennetjes van het relais. Want door een slecht raakcontact krijg je ook dat het weer steeds slechter wordt.
Ik had hetzelfde euvel op die manier permanent opgelost.


Top tip. Zal ik zeker even doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan