Het grote Honda CB-1 Topic (deel 4)

Zeer zeker. Zoals je merkt nog niet aan toe gekomen, moet hem even uit de berging vissen en netjes voor je fotograferen. Ga vanavond nog een poging wagen ;)
 
Avond wordt ochtend. Dit is m, voor 30,- issie van jou @arjenh9.

Screenshot_20190822-074921__01.jpgScreenshot_20190822-074913__01.jpg
 
Dacht ik alles opgelost te hebben.

Ik ben er gedeeltelijk achter waarom hij het niet doet.

Het ligt aan de benzinepomp. Nu heb ik hem gewoon met de twee stekkertjes aangesloten. Maar dan doet hij niks. Nu kwam ik er toevallig achter dat als de pomp massa maakte op het frame dat hij het wel deed. Hij doet het dan ook als van oud.

Echter hoort dit niet dat ik een extra min kabel naar de pomp moet trekken.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Kam het zijn dat de starter relay stuk is en daarom dit gebeurt. Ik had ook de twee stekker doorgemeten van de kabel boom. En hier stond op beide 12v.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen. Of heeft er een starterrelay te leen om te kijken of dat het is?
 
626AAF20-C81A-4EC4-9696-E6A89D52AD46.jpeg
972AE832-9A0E-4E08-85F0-65457549B98F.jpeg
0C6DCD64-D047-4753-92A5-DCD102F9D3E5.jpeg
Bij deze dan weer een update. Hij rijdt weer (gelukkig) en staat weer in elkaar. Moet nog wat kleine dingen veranderen.

Koso teller i.p.v. AliExpress ( kijken of die het blijft doen)

En wat kleine afwerk stukjes.
Andere spiegels

Maar nu maar weer eerst even lekker mee rijden.

En de juiste spuitbussen bemachtigen voor de kont.
 
heb nog een klein vraagje.

zijn er mede cb1 rijders welke zelf al eens de carborateurs hebben gereinigd en gecingroniseerd.
Ik heb daar nog geen ervaring in en heb ook niet een vacium synchronicatie apparaat.

Wie woont er in de buurt van zoetermeer en zou mij kunnen helpen?
 
Toevallig vandaag ook carbs laten reinigen en afgesteld op de Dyno...

517EB6F4-C720-4EB0-AA6B-56604B8C2EF8.jpg


Zonder lucht mengsel meetapparatuur is het heel lastig om goed te weten waar je mee bezig bent....
We kunnen wel eens afspreken bij je. Ik ben ooit al eens bij je geweest, om je kuipdeeltje op te halen weet je nog?
 
Eerste run (nulmeting, voordat het afstellen begon) was 45 PK op achterwiel. Luchtmengsel stond iets te rijk.
Eindstand is iets meer als 48 PK.
 
Toevallig vandaag ook carbs laten reinigen en afgesteld op de Dyno...

Bekijk bijlage 1423487

Zonder lucht mengsel meetapparatuur is het heel lastig om goed te weten waar je mee bezig bent....
We kunnen wel eens afspreken bij je. Ik ben ooit al eens bij je geweest, om je kuipdeeltje op te halen weet je nog?


Dat zou zeker fijn zijn. Maar zal wel eerst een film maken waarop je ziet/ hoort hoe hij loopt.
 
En hoe lang is het geleden dat ie nog mooi liep?

Heb je in de tussentijd misschien een keer de carburateurs eraf gehaald of zo?
 
En hoe lang is het geleden dat ie nog mooi liep?

Heb je in de tussentijd misschien een keer de carburateurs eraf gehaald of zo?


Nee hij heeft nadat ik hem kocht een half jaar stil gestaan. Doen wel even bezig geweest met carb cleaner om hem aan de praat te krijgen. Maar toen ook de benzinefilter vervangen. Zat prut van de tank in.

Maar nooit echt de Carbs er helemaal af gehad.
 
Nou is het na wat speurwerk gelukt om ook toeren op mijn koso te krijgen. Ik heb uit eindelijk via het werkplaatshamdboek de puls generator opgezocht en daarvan de gele draad gepakt en aangesloten op de pulse kabel van de Koso. Nu alleen even kijken wat de pulse instellingen van een Honda cb1 zijn en deze in de teller instellen zodat hij accuraat is in toeren.

Naar het is gelukt.

Morgen maar even de spaghetti spoep welke in de originele koplamp zat inkorten zodat deze niet meer uitsteekt onder mijn lamp
 
Nee hij heeft nadat ik hem kocht een half jaar stil gestaan. Doen wel even bezig geweest met carb cleaner om hem aan de praat te krijgen. Maar toen ook de benzinefilter vervangen. Zat prut van de tank in.

Maar nooit echt de Carbs er helemaal af gehad.

Wanneer liep ie voor het laatst wel mooi stationair bij jou ?
 
Volgens mij daar voor.

Nu is het nog steeds afwisselend. Als hij stationair loopt dan moet ik hem redelijk hoog zetten. (te hoog eigenlijk) om te zorgen dat hij niet uit valt.
Want als ik hem terug draai loopt hij goed (zo te horen) maar als ik dan stil sta voor het stoplicht na het rijden dan valt hij uit.

Dus denk echt dat het afstellen of viezigheid is in de carborateurs.
 
3BF06916-FB03-40C4-AA78-49793F955C9D.jpeg


Zo toch maar de koelvloeistof reservoir verplaatst. Ten eerste een kortere slang om hem terug te trekken en hij staat hier wat beter.
 
Gaaf hoor! Zier er stoer uit. Leuk om te zien hoe je project vordert.

Puntje van opbouwende kritiek:
Eerlijk gezegd betwijfel ik wel de strekte van de constructie waar de uitlaatdemper aan hangt. Dat ene dunne staafje biedt volgens mij weinig zijdelingse steun, waardoor de demper stiekem nog behoorlijke krachten te verwerken krijgt van alle schokken en dergelijke.
Ik snap dat je dit om esthetische redenen zo hebt gedaan, want het ziet er zeker mooi uit met zo'n minimalistisch uitgevoerde ophanging. Wellicht zie je mogelijkheden om er nog iets aan te versterken in zijdelingse richting...

😁
 
Ik ben nu bezig met het afstellen van de koso digitale snelheidsmeter. Km teller is gelukt. Loopt gelijk met een tesla waar ik vanmiddag langs reed. Alleen moet ik de toerenteller kloppend krijgen. Weet iemand hoeveel pulsen de cb1 geeft per omwenteling.

En als niemand dit weet.
Hoeveel toeren maken jullie bij

80
100
130 km per uur

Kan ik hem daar op afstellen en uittesten.
 
Toch nog een wijziging aangebracht. Uitlaat naar beneden verplaatst.

na elke rit stonk mijn jas en tas naar de uitlaatgassen dat ik de uitlaat naar beneden heb verplaatst.
 

Bijlagen

  • 6C2BD6F9-BE81-41C8-BB1D-CE362AFC7A3F.jpeg
    6C2BD6F9-BE81-41C8-BB1D-CE362AFC7A3F.jpeg
    342,7 KB · Weergaven: 19
  • 62E438BA-DC59-4A31-8B6B-01041C32E9D5.jpeg
    62E438BA-DC59-4A31-8B6B-01041C32E9D5.jpeg
    333,7 KB · Weergaven: 15
  • EE16B247-E9F6-4E81-8D47-D0868C17351C.jpeg
    EE16B247-E9F6-4E81-8D47-D0868C17351C.jpeg
    355,9 KB · Weergaven: 15
Terug
Bovenaan Onderaan