Het grote Honda CB-1 Topic (deel 4)

Zojuist heb ik ook een exemplaar gekocht, ziet er nog heel netjes uit voor zijn leeftijd. Enkel de koppelingshendel is iets vervormd. Heeft een van jullie toevallig nog een hendeltje liggen op de plank? Zoja, dan hoor ik dat graag.
 
Van de week zo'n setje binnen gekregen en erop gezet. Nog niet mee gereden. Lijkt me wel OK voor dat geld.


IMG_20200714_210530.jpg
 
chrome dekseltje is inmiddels binnen en gemonteerd.
Zou aluminium moeten zijn, maar lijkt toch meer op plastiek
20200714_141119[1] copy.jpg
 
Zat erop toen ik hem kocht.
En door de pasvorm lijkt het origineel.

inmiddels de hendels binnen en gemonteerd.
Ze passen perfect, maar zijn wel een beetje bling-bling.
20200715_170647.jpg


Zo ook de rammount voor de telefoon/navigatie.

20200715_165328.jpg
 
Wat een gave telefoonhouder! zoiets zou ik ook wel willen op m'n CB-1, maar ik heb geen sportstuur... Ik moet het doen met de standaard clip-ons.
 
Zat al op de motor, maar ik dacht ooit eens gelezen te hebben dat het met de standaard kabels het aan de krappe kant is.
 
Wat een gave telefoonhouder! zoiets zou ik ook wel willen op m'n CB-1, maar ik heb geen sportstuur... Ik moet het doen met de standaard clip-ons.
Vriend van me heeft deze houder ook gehad. Op zijn motor (xt660x) telde het boutje steeds los en hij heeft meerdere keren per rit z'n telefoon moeten vangen en in z'n zak moeten stoppen. Houder er af en vervangen door een x-grip en het probleem was over.

Nu is een cb-1 en stuk rustiger, maar ik zou zelf niet een houder zonder trillingsdempers willen hebben.
 
Je hebt ze indd met en zonder rubber opvulringen, het is even opletten.
Vaak zijn er meerdere aanbieders met hetzelfde product met aardig wat prijsverschil.
 
Wijzerplaten in km/u zitten er in.
Maar het wijkt teveel af, 100 km/u is volgens de gps maar 75 km/u.
En de temperatuur aanwijzer gaat gelijk standje heet.

Alle wijzers rusten toch op het pinnetje bij de nulstand.?
Iemand een idee waar ik ergens de fout maak ??

//edit
Dus niet eerst op het nulpunt gezet, die is toch heel anders dan bij het pinnetje :( |(:$:z
Eens zien of ik dat nu nog kan oplossen :]
20200720_183159.jpg


 
Laatst bewerkt:
Wat op die video te zien is klopt niet.
Naald maar eens een stukje onder het pinnetje van het nulpunt gezet.
Volgens de gps is het nu

km teller 40, gps geeft 50 aan.
km teller 50, gps geeft 60 aan.
km teller 60, gps geeft 69 aan.
km teller 70, gps geeft 78 aan.
km teller 80, gps geeft 85 aan.
km teller 90, gps geeft 93 aan.
km teller 100, gps geeft 101 aan.

Naaldje een tikje hoger zetten, zodat die een 5km/u meer aangeeft. :Y
Eens kijken of ik daar van de week nog zin in heb... :]
 
De wijzer moet je voor het pinnejte vast zetten, dan er over heen tillen zeg maar. Hij zit meer voorspanning tegen het pinnetje aan.
 
thx eelcobanis

De wijzer een cm hoger gezet.
Nu loopt die vrijwel zuiver tot 100 km/u, daarna gaat die teveel aangeven.
120km/u op de wijzer is /- 114 km/u op de gps. 130 = 120km

Ik kom op nogal wat 30, 50 en 60km wegen, en een beetje zuivere weergave is dan toch wel gewenst ;)
 
Ik heb de laatste tijd nogal een vreemd probleem met de CB1 van de vrouw. De accu lijkt goed in orde te zijn, bij het starten wordt de motor goed rond gegooid. Aanslaan is echter een tweede. Alles gecontroleerd, hij krijgt benzine, benzinepomp werkt etc.

Het vreemde is, wanneer ik hem aanduw, hoef ik nog geen 2 meter te lopen of de motor start al. De rest van de dag kan ik hem dmv de startmotor wel gewoon starten. Zou het dan toch de accu zijn? Dat deze net niet voldoende levert voor de ontsteking, enkel voor de startmotor? Hoor graag of jullie hier ook ervaring mee hebben.
 
Ik heb de laatste tijd nogal een vreemd probleem met de CB1 van de vrouw. De accu lijkt goed in orde te zijn, bij het starten wordt de motor goed rond gegooid. Aanslaan is echter een tweede. Alles gecontroleerd, hij krijgt benzine, benzinepomp werkt etc.

Het vreemde is, wanneer ik hem aanduw, hoef ik nog geen 2 meter te lopen of de motor start al. De rest van de dag kan ik hem dmv de startmotor wel gewoon starten. Zou het dan toch de accu zijn? Dat deze net niet voldoende levert voor de ontsteking, enkel voor de startmotor? Hoor graag of jullie hier ook ervaring mee hebben.


Heb je ook al gekeken of het niet aan de spanningsregelaar ligt?

had dit ook eens en was opgelost door een nieuwe spanningsregelaar
 
Beste allemaal,

Sinds twee weekjes mag ik mijzelf ook een trotse eigenaar noemen van een CB-1! Voor sommigen is deze door de uiterlijke aanpassingen misschien bijna onherkenbaar, maar als eerste motortje ben ik erg blij mee. Los van dat een andere uitlaat wil (deze maakt mij te veel lawaai 8)7). Alle verbouwingen heb ik zelf niet gedaan, deze komen van twee eigenaren terug
.
Nu heeft er zich afgelopen zondag een probleem voorgedaan. Bij het starten van de motor slaat de motor gewoon goed aan, gaat de voorlamp branden maar krijg ik van de rest van de lampen geen gehoor. Zowel het achterlicht (inclusief remmen) als de knipperlichten voor- en achter doen het niet meer. Rijden is dus niet mogelijk, want levensgevaarlijk zonder remlicht en richtingen. Het aparte is dat in de normale stand het achterlicht dus niets doet, maar wanneer ik de parkeerstand inschakel kan deze opeens wel branden.

Het lijkt mij dan ook niet dat al deze lampen toevalligerwijs kapot gegaan zijn, maar eerder dat er iets mis gaat in de stroomvoorziening. Is er iemand hier die enig idee heeft wat er aan de hand kan zijn? Zelf heb ik de technische kennis van een bakbanaan ;(.

Hoor graag van jullie, ook als dit ergens anders hoort.
IMG_9541.JPG




IMG_7950.JPG
IMG_7978.jpg
IMG_8766.JPG
 
poe. ik zie zomaar een rode draad zitten, nieuwe bedrading?
Zou zomaar een massa ofzo kunnen zijn...
 
Hallo,
ik weet niet zeker of ik dit hier plaatsen moet maar ik heb een vraag over mijn CB1.
ik heb een probleem, namelijk dat het motorblok bij stationair vrij hard 'rammelt'. zodra er iets gas gegeven wordt is het geluid helemaal weg, en hoe warmer het blok wordt hoe minder de 'rammel'. Zou deze 'rammel' van de oliepomp ketting kunnen komen? Deze lijkt vrij slap ik weet alleen niet hoeveel speling deze mag hebben? ik heb het koppelingshuis al vervangen dit hielp helaas niet / geen enkel verschil :)

gr.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan