* Het Grote Honda CB-1 Topic *

Voel jij iets voor een CB-1 Meeting?

  • Natuurlijk!

    Stemmen: 34 89,5%
  • Nee, ik ben allergisch

    Stemmen: 4 10,5%

  • Totaal aantal stemmers
    38
Status
Niet open voor verdere reacties.
Die had ik op de motorsloop gevonden. Een stuk van de originele uitlaat afgezaagd.. klem erop.. veertjes als extra versteviging.. en klaar! *D

Als je goed kijkt zit er een kras op de zijkant, vandaar dat ik hem voor 50 euri mocht meenemen :}

weet je trouwens nog voor welk model CBR het was (F1, F2 of welk jaartal??)
 
weet je trouwens nog voor welk model CBR het was (F1, F2 of welk jaartal??)

Nee geen idee. Toevalig zag ik een keer dat hij op een CBR600 zat, anders had ik dat ook niet geweten.

Let wel even op met de aanschaf van zo'n dempertje.
Zorg er wel voor dat de diameter goed is!

Dus de diameter van de BINNENkant van de vervangings/race uitlaat moet OVER de originele uitlaat schuiven!
 
Voor zover ik begrepen heb van het forum op hondacb1.com past vrijwel iedere "600cc aftermarket-muffler" op de CB-1, als de diameter idd maar een beetje ok is. Zelf bewaar ik m'n originele uitlaat nog zolang ik de CB-1 heb, je weet maar nooit.. ;)
 
Die laser is een bolt-on, dus best lastig om pas te maken.

Voor ongeveer 350 euro kunnen ze in belgie bij DAM exhausts een carbon demper op maat maken en monteren.

Oh en ik heb ook nog een compleet systeem gevonden van laser (op een duitse internetsite...920 euro voor de liefhebber!
 
ouch.. that hurts! € 920,-

[me]_P_ heeft net iets meer betaald voor z'n complete CB-1[/me]
 
hai daar allen , aan het zoeken geslagen en tot groot gendoegen meerdere cb1 rijders gevonden . Eindelijk een plek waar je lekker kan klepen over de cb1.Rij samen met mijn vriendin cb1 (beide een) . He, sv musketier kom je uit enschede want je ex cb1 komt me wel bekent voor.

Groet cb1driver
 
Hey cb1driver, welkom! :)

Eindelijk iemand die over CB-1's komt kleppen! ;)
 
hoi , ik ben blij dat ik er ben .Heb net de hand gelegd aan de laatste dingetjes van mijn motor en die van mijn vriendin en zijn klaar om lawaai en kilometers te maken voor dit jaar.
 
Ah, Dick ik zie dat je "ons eigen topic" gevonden hebt, nogmaals welkom :)

Overigens; een BSM-uitlaat krijg je voor zo'n slordige € 350,-
http://www.auspuff-shop.de/mbs-site/katalog/6700071N.htm

Ik prefereer toch de optie om een willekeurige 400-600cc demper op de originele bochten te McGuyveren!

Ik ga ook voor de CBR600 demper, maar mocht ik die over anderhalve maand nog niet gevonden hebben, dan ga ik een paar daagjes op vakantie naar DAM in Belgie 8-)
 
ik heb zelf een laser syteem eronder liggen met een carbon einddemper maakt een mooi gillend geluid bij hoge toeren maar een donker geluid bij lage had eerst een laser k1 demper eronder maar dit produceerde zo,n herrie dat ik blij was dat die eraf kon . Was buiten de bebouwde kom ongeveer een twee kilometer van mijn huis al te horen als ik het gas opentrok.
 
Als je losse dempers zoekt moet je eens informeren bij boonstra motoren in ureterp friesland die heeft nieuwe dempers liggen van alle type motoren.
 
Ohja, en mijn ex CB-1.

(Afbeelding)

Inmiddels naar een gelukkige Rotterdamse eigenaar...

En deze gelukkige rotterdamse eigenaar kan je vertellen dattie nog steeds goed rijd, alleen de pakking van de koelvloeistofpomp was een week of twee geleden lek, maar dat is inmiddels gefixed :) .
Verder heb ik alleen wel andere spiegels gekocht, want ik vond het er maar "stom" uitzien één spiegel ;) .

Heb er inmiddels iets meer als 2000 miles opzitten op deze fiets :P

[edit]trouwens SV wat voor duc wil je gaan kopen??, ik wil hierna een monster :9 [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Als je losse dempers zoekt moet je eens informeren bij boonstra motoren in ureterp friesland die heeft nieuwe dempers liggen van alle type motoren.

Heb ik afgelopen week gebeld, maar ze konden telefonisch verder geen info geven, ik moest maar "even" langskomen...

Ik vind het toch een beetje te ver om op de gok even op en neer naar ureterp te rijden (175 km vanaf haarlemmermeer)
 
hai daar allen , aan het zoeken geslagen en tot groot gendoegen meerdere cb1 rijders gevonden . Eindelijk een plek waar je lekker kan klepen over de cb1.Rij samen met mijn vriendin cb1 (beide een) . He, sv musketier kom je uit enschede want je ex cb1 komt me wel bekent voor.

Groet cb1driver

Hey Dick! Ook de weg naar het motor-forum gevonden. Ja ik ben idd Robin uit Enschede.
Meteen maar het verhaal van mijn CB-1 na de CB-1 meeting.

Zo zag hij er dus uit op de meeting

full


Er moest nog vanalles aan gedaan worden (uiterlijk). Nu ik dat windschermpje weer zie... dat ik dat toen mooi vond! :X :P
 
En toen aan de slag..

Kappen achter goed geplamuurd en netjes schuren. Ook het windschermpje zelf gemaakt uit een stuk plastic. Resultaat

full


'Under Construction' de weg op :P
 
Alleen nog een beetje kaal.. dus racing stripes maken! :9
Nieuwe oliefilter, bougie's, luchtfilter, olie, kleppen stellen.. kortom een grote beurt dus :)

En toen was hij helemaal klaar :]

full
 
En deze gelukkige rotterdamse eigenaar kan je vertellen dattie nog steeds goed rijd, alleen de pakking van de koelvloeistofpomp was een week of twee geleden lek, maar dat is inmiddels gefixed :) .
Verder heb ik alleen wel andere spiegels gekocht, want ik vond het er maar "stom" uitzien één spiegel ;) .

Heb er inmiddels iets meer als 2000 miles opzitten op deze fiets :P

[edit]trouwens SV wat voor duc wil je gaan kopen??, ik wil hierna een monster :9 [/edit]

Nou motor klaar..

en daar was de nieuw eigenaar en kon ik op een zwaardere motor :9

Ik weet niet of je de foto's nog hebt gehad, maar zal ze toch even posten.

De CB-1 ZONDER 25kw begrenzers:

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan