Het GROTE honda GL500/CX500 topic

Framenr. is ''terecht'' zat verscholen onder dikke laag spuitplamuur, grond en laklagen en tenslotte als afwerking blanke lak. Het nr. is niet gelijk aan het motornr. maar i.i.g. wel het nr. welke op het kentekenbewijs is vermeld. Jammer dat ik de mooie laklaag heb moeten beschadigen maar kon helaas niet anders. Ik ben nu begonnen om het uitlaatgedeelte te passen. Er zijn twee ovale rvs dempers bij en de uitlaatbochten welke gelukkig partieel alleen maar gehecht zijn, aangezien deze totaal anders gepositioneerd dienen te worden. Het mooiste zou m.i. zijn wanneer de twee dempers onder het blok zouden komen te hangen, echter moet ik rekening houden met de grondspeling. Weet iemand van jullie of heeft er iemand ervaring met een minimale benodigde grondspeling ? Bij voorbaat dank voor evt. reacties.
 
Laatst bewerkt:
Hallo cx en gl liefhebbers,

Ik ben een week of twee geleden het linker zijkapje van mijn gl500 onderweg verloren. Hier kwam ik helaas bij thuiskomst pas achter. Ik ben het hele eind weer terug gereden maar heb het kapje helaas niet meer kunnen vinden... Mijn vraag is of er toevallig iemand is die zo'n kapje heeft liggen en hem wel verkopen wil. Het gaat dus om het linker kapje onder het zadel, daar waar "silverwing" op geschreven staat.

Ik hoop van harte dat iemand mij van dienst kan zijn.
 
Ik ben vanaf Holten uit de nieuwe wijk aan de Larenseweg (Tegenover de voetbal) naar de N332 gereden. Vanaf daar over de N332 naar Raalte gegaan. Raalte ingereden bij de Westdorplaan. Daar woon ik in de wijk. Deze route heb ik daarna nog behoorlijk vaak gereden omdat mijn vriendin in Holten woont en ik nog wel eens naar haar toe ga. Ik heb het kapje niet meer zien liggen en ben er bang voor dat ook een ander hem niet meer vindt. Of iemand moet hem al gevonden en meegenomen hebben.
 
Laatst bewerkt:
Hier mijn CX500E
Ik zoek nog een mooie witte tank voor een CX500E en Instruktie boekje.
full
 
hallo motorforummers!

Nadat ik vorige week bij een leuke klusser een zadeltje voor mijn CX500 heb meegekregen omdat hij er toch geen gebruik meer van maakte, en ik nu probeer uit te vogelen hoe ik mijn cx smaakvol lichtelijk kan verbouwen (zonder de zaag erin te zetten) kom ik erachter dat het moeilijker is om fotos van cx'en met zon dergelijk zadel te vinden dan ik dacht.

iemand wat info hierover?
full
 
hallo motorforummers!

Nadat ik vorige week bij een leuke klusser een zadeltje voor mijn CX500 heb meegekregen omdat hij er toch geen gebruik meer van maakte, en ik nu probeer uit te vogelen hoe ik mijn cx smaakvol lichtelijk kan verbouwen (zonder de zaag erin te zetten) kom ik erachter dat het moeilijker is om fotos van cx'en met zon dergelijk zadel te vinden dan ik dacht.

iemand wat info hierover?[afbeelding]


Ik weet in ieder geval dat dit een itialiaans Giuliari zadel is. https://www.google.nl/search?rlz=1C...82...0i19k1j0i30i19k1j30i10k1.165.aczf8dZkNpU

Achterkant kun je niet heel veel mee. Als je een ander achterspatbord gebruikt, ontstaat er een gat. Ik zou - in geval van een lichte verbouwing - gaan voor een andere koplamp en een klein stuurtje. Eventueel een café racer stuurtje.
 
Hi, ben op zoek naar de laagtoeren pick up voor mijn cx500c uit 1982 met cdi unit. Heeft iemand hier er één liggen? Zie de rode cirkels in de afbeelding...
full
 
Het frame is geheel anders, maar de ophangpunten zijn gelijk. Er is zelfs een serie CX500C'tjes gemaakt die voorzien zijn van een GL500 blok, heb er zelf eentje.
 
Het frame is geheel anders, maar de ophangpunten zijn gelijk. Er is zelfs een serie CX500C'tjes gemaakt die voorzien zijn van een GL500 blok, heb er zelf eentje.

De latere C’s hebben inderdaad de electronische ontsteking en niet de CDI. Heb er ook één. Langdurig project.
 
Het ''project'' is tot dusver zo dat de originele kabelboom e.d. nu er ook nog steeds niet opzit. De CX is omgebouwd met een UPSD voorvork van een Aprilia en de achterzijde is in mijn ogen zeer proffesioneel omgebouwd naar monoshock. Verder is e.e.a. zeer mooi gespoten maar nog veel werk om de twee kisten met onderdelen verder op te bouwen. Eenmaal klaar wel een echte eye-catcher. :]
 
Laatst bewerkt:
Hallo Cx/Gl liefhebbers,

ik ben sinds een paar weken de eigenaar van een cx500 uit '82 en ben deze aan het ombouwen tot caferacer/bobber
(wil nog ergens een pagina beginnen met de bouw, maar eerst uitvogelen hoe het forum ook alweer werkte :z)
aangezien ik geen ruimte heb voor de standaard accu, heb ik een kleinere lithium accu gekocht met een goede startcapaciteit (cca's).
mijn vraag aan jullie is: moet ik mijn spanningsregelaar ook aanpassen cq. vervangen omdat de oude mijn accu anders zou kunnen doen smelten???

foto hoe ik hem kocht:
1383841


Hoe hij nu is:
1383842


en een foto van de accu en accu bak:
1383844


Bedankt voor de reacties alvast! :W
 
Laatst bewerkt:
Hallo Cx/Gl liefhebbers,

ik ben sinds een paar weken de eigenaar van een cx500 uit '82 en ben deze aan het ombouwen tot caferacer/bobber
(wil nog ergens een pagina beginnen met de bouw, maar eerst uitvogelen hoe het forum ook alweer werkte :z)
aangezien ik geen ruimte heb voor de standaard accu, heb ik een kleinere lithium accu gekocht met een goede startcapaciteit (cca's).
mijn vraag aan jullie is: moet ik mijn spanningsregelaar ook aanpassen cq. vervangen omdat de oude mijn accu anders zou kunnen doen smelten???
Volgens mij zijn er niet veel cx eigenaren op dit forum. het gevaar zit hem in overladen. een mosfet lader zou dat niet doen, ik heb er een van een bmw gepakt, maar nog niet gemonteerd. Ik heb wel een spanningsmeter in mijn kroonplaat zitten en die heeft nooit meer dan 14 volt aangegeven, dus ik denk dat het wel meevalt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan