Het GROTE honda GL500/CX500 topic

Ha, maar wel de voorzitter van de Nederlands CX club😎. Maar heb vooral ervaring met origineel. Je kunt eventueel ook op het club forum posten. Laat je niet wegjagen door origineel fetisjisten.
 
Je mag verwachten dat accu-fabrikanten rekening houden dat als een lithium accu in de plaats komt van een lood-accu deze wel tegen de spanningen van de spanningsregelaar moet kunnen.
 
Je mag verwachten dat accu-fabrikanten rekening houden dat als een lithium accu in de plaats komt van een lood-accu deze wel tegen de spanningen van de spanningsregelaar moet kunnen.

Ja precies heb ondertussen contact gehad met de leverancier van de accu, en deze zei dat het geen probleem was voor mijn "setup" (lees standaard verbruikers, geen navigatie of handvatverwarming etc)

Bedankt voor de reacties :t
 
Beste CX500 liefhebbers,
Het project waar ik mee bezig ben een CX500/GL500 van 86 zoek ik nog een paar
knipperlicht steunen voor de knipplichten zelf zijn nog goed.
voor spatboard.
L/R uitlaat bochten.

r.v.d.heijdt@gmail.com
 
Beste CX500 liefhebbers,
Het project waar ik mee bezig ben een CX500/GL500 van 86 zoek ik nog een paar
knipperlicht steunen voor de knipplichten zelf zijn nog goed.
voor spatboard.
L/R uitlaat bochten.

r.v.d.heijdt@gmail.com
wat voor knipperlichten ben je naar opzoek? ik heb de originele over.

1400576


Deze dus..
 
1401147


Mijn CX500, moet nog even flink aan het afstellen maar is best een leuke fiets geworden om op te rijden. Zitpositie is best heel behoorlijk.

Ik heb een LandPort lithium accu en standaard laadsysteem. Dit werkt naar behoren en de accu functioneert erg goed.
 
Ik moet toegeven, beide erg fraai geworden. Die van Pindakaas heb ik volgens mij eerder gezien, vind die kleurstelling - volgens mij geinspireerd op de CX Turbo - erg mooi. Ben wel benieuwd hoeveel afstelwerk aan de carbs jullie hebben/hadden in combinatie met die K/N filters.
 
Ik moet toegeven, beide erg fraai geworden. Die van Pindakaas heb ik volgens mij eerder gezien, vind die kleurstelling - volgens mij geinspireerd op de CX Turbo - erg mooi. Ben wel benieuwd hoeveel afstelwerk aan de carbs jullie hebben/hadden in combinatie met die K/N filters.
Eerlijk gezegd ben ik een prutser, rubberen dopjes vergeten erin te zetten, ringetjes in de stelschroef dubbel gevouwen en zelfs Chinese filters op gezet, dat sloeg nergens op, met dezelfde sproeiers was een bougie zwarter dan de andere. Uit totale frustratie maar dure k&n filters erop gezet en dat was zeer goed te doen.
 
Ik ben helaas door de aankoop van een nieuwe woning en verbouwen daarvan nog niet toegekomen aan behoorlijk testrijden en afstellen. Mijn filters zijn van DNA en schijnen prima af te stellen te zijn. Nieuwe sproeiers en shims icm originele gasnaald.
 
Ik heb alleen ervaring met het origineel. We hebben net bijna 3000 kilometer op twee Customs afgelegd in kader van de 500 Euro Challenge, veel passen gereden in Oostenrijk, Italië en Zwitserland. Foto hieronder sta ik met mijn dochter op de Grossglockner.

 
SRAD-99,

De motor die ikzelf heb is een CX500 [C] VAN 1986 waarbij de bevestiging van de knipperlichten aan de
lamporen zitten, maar bedankt voor de reactie.
Zie foto's onder.

Gr. Bob.
 
Laatst bewerkt:
Moeten wel te vinden zijn. Is het eerste dat café racer bouwers verwijderen (hopelijk op de goeie manier. Je zou ook even op het forum van de CX club na kunnen vragen. Uitlaatbochten in goede staat wordt lastiger. After market zijn ze wel nieuw te vinden, maar die zijn dan enkelwandig.
 
Uitlaat bochten heb ik gevonden en wel nieuwe, zijn inderdaad enkelwandig worden wel sneller blauw
maar dat is niet zo erg.
 
Iemand nog interesse in een cx500 blok? Zit nog vanalles opgeschroefd. Ik weet niks van het blok, geen jaartal of km stand. Ik weet alleen dat ie los is, niet vastgeroest.
Gratis af te halen in Sambeek (5836)
 
Iemand nog interesse in een cx500 blok? Zit nog vanalles opgeschroefd. Ik weet niks van het blok, geen jaartal of km stand. Ik weet alleen dat ie los is, niet vastgeroest.
Gratis af te halen in Sambeek (5836)
Wellicht tot ik er in ieder geval een aantal onderdelen van zou kunnen gebruiken. Het project caferacer CX van mijn zoon komt bijna ten einde, motor staat momenteel nog bij Motozorg in Leeuwarden ivm het maken van een nieuwe draadboom. Echter krijgt men de motor niet goed aan de praat (iets met de ontsteking) zou onderdeel missen of niet juist zijn dus ik houd me evt. aanbevolen.
IMG_1282.jpg
 
Wellicht tot ik er in ieder geval een aantal onderdelen van zou kunnen gebruiken. Het project caferacer CX van mijn zoon komt bijna ten einde, motor staat momenteel nog bij Motozorg in Leeuwarden ivm het maken van een nieuwe draadboom. Echter krijgt men de motor niet goed aan de praat (iets met de ontsteking) zou onderdeel missen of niet juist zijn dus ik houd me evt. aanbevolen.Bekijk bijlage 1420190

Gaaf!

Meer plaatjes?
 
Wellicht tot ik er in ieder geval een aantal onderdelen van zou kunnen gebruiken. Het project caferacer CX van mijn zoon komt bijna ten einde, motor staat momenteel nog bij Motozorg in Leeuwarden ivm het maken van een nieuwe draadboom. Echter krijgt men de motor niet goed aan de praat (iets met de ontsteking) zou onderdeel missen of niet juist zijn dus ik houd me evt. aanbevolen.Bekijk bijlage 1420190
Het blok staat er nog, en staat het komende halfjaar nog niet in de weg. Dus laat maar weten...
 
Terug
Bovenaan Onderaan