Het GROTE honda GL500/CX500 topic

Zealot

MF veteraan
7 feb 2003
6.595
13
Harderwijk
doel en nut van dit topic:
1- honk voor GL500 of CX500 rijders
2- je kan je verhaal kwijt over je GL500/CX500 of waarom je er een hebt
3- je kan een foto van je motor plaatsen
4- informatie over technische dingen of weetjes plaatsen
5- vragen stellen over het model (in alle vormen!)

voor de rest is er natuurlijk ook een CX-club forum ergens op het net, maar aangezien ik ook graag hier zit even een "groot" topic

ik trap af:

hiep hooooi! zealot heeft weer een klasiekertje (gewoon een hele oude motor dus)
na het (proberen)opknappen van een GL500 naked, ben ik in de ban geraakt van het leuke levendige motorkarakter van de horizontaal geplaatste V-twin!

hier een fototje van mijn eerste GL500(amerikaan)
gl5002xm5.jpg

deze had een hoop zwakke punten zoals acherband versleten , remmerij niet goed, roest op de tank(pitjes). om hem helemaal goed te krijgen moest er nog wat geld tegenaan en dit heeft me doen besluiten hem te demonteren voor onderdelen.
ik kon voor een redelijk bedrag een zeeer nette GL500D (interstate) die met kuip! krijgen van een bekende! dit heb ik gedaan(fotos volgen!)

heb jij ook een GL500 of een CX500 meld je dan hier en schrijf als je wit een kort verhaaltje of plaats een foto.
p.s: niet GL500 of CX500 eigenaren zijn ook van harte welkom te reageren in dit topic!

update: 09-03-2009 ben ik eigenaar geworden van de CX500 van "smiling pitbull" niet de mooiste motor en wat stator/blok problemen.(foto volgt)
 
Laatst bewerkt:
hier een foto van mijn huidige Honda GL500 silverwing "interstate"

gl500interstate1bs6.jpg


een hele mooie (ex)canadeese
 
volgens mij zijn de GL500D silverwingrijders dunbezaaid op dit forum :)

vast wel iemand die er een heeft voor woon werk...........
 
ik heb de wing vandaag even iets naar eigen wensen aangepast

hoppa, topkuip eraf: waarom: ik vindt het mooier, prettiger rijden, en het scheelt 10 kilo plastic en ijzer ;)

gl500interstate007uq7.jpg

de foto ;)

donderdag een K1 kofferset van kauser ophalen! koffers zijn eraf te halen en erop te zetten waneer je dat wilt en zijn lekker groot!(kan veel in!)
erg handig koffers als je de motor gebruikt als werkpaardje!
 
ik had het grote GL/CX500 topic beter het kleine GL en CX topic kunnen noemen denk ik?

ik weet dat er een CX en een GL in zeewolde/nijkerk rondrijd(en)
allebij al een keer gespot
 
Ik heb 2 halve cx-en, telt dat ook? :)

Ik heb samen met mijn vriendin een CX500 uit 77 in onderdelen gekocht en opgebouwd tot dit:

copyofdsc06199pk1.jpg


copyofdsc06201sh7.jpg


copyofdsc06204ja2.jpg


Ik moet bij deze motor alleen de cockpit nog netjes maken.

Ik heb ook een paar jaar geleden samen met een vriend een extra rotte CX500 gekocht om helemaal om te bouwen. Deze zit nu in het laatste stadium van de verbouwing en staat er nu zo bij:


copyofcxoranje012mp0.jpg


copyofcxoranje021kf7.jpg



Overigens ligt ales op deze foto er los op of in. Het spatbord komt verder naar voren, de accubak wordt nog oranje, we gaan er nog logo-schildjes op zetten, het gele filtertje is inmiddels oranje en alles moet nog in de blanke lak.
 
Laatst bewerkt:
ik heb jullie projecten al gezien op het forum een poosje geleden, ik vindt ze allebij erg gaaf, lekker verbouwd zeg maar.

persoonlijk vindt ik een cafe racer t mooist, de hardtail is ook een gaaf ontwerp
 
ik heb jullie projecten al gezien op het forum een poosje geleden, ik vindt ze allebij erg gaaf, lekker verbouwd zeg maar.

persoonlijk vindt ik een cafe racer t mooist, de hardtail is ook een gaaf ontwerp

Dat is geen hardtail (maar het voelt wel zo ;)), maar bedankt! Ik vind ze allebij gaaf. De chopper was echt puur en alleen om het verbouwen, een leerobject dat veel mooier is uitgevallen dan we verwacht hadden. Het is ons eerste project en zeker niet ons laatste.

Jouw fietsen staan er wel erg netjes bij trouwens. Waren die blokken bijvoorbeeld al zo mooi schoon, of heb je dat zelf gedaan? Zo ja, dan wil ik natuurlijk weten hoe :)
 
Zo effe posten zodat ik dit topic ook in de gaten kan houden. :W

Heb zelf 2 complete en rijdende CXen, allebei uit 1978 , en nog heleboel onderdelen overgehouden van mijn CX uit 1979. *D
full
 
mooie machine's

(vooral de bovenste!)
dat is een krauser k1 kofferset he>? die ga ik ook ophalen as donderdag!
kan lekker veel in of niet !
 
ik heb trouwens nog een setje (voor, voor) zo goed als nieuwe remblokken liggen, met die groene achterkant! dus voor links en rechts!
 
ik heb een probleempje met mijn Gl500, hij trekt de accu leeg ofzo, na en ritje (20-30 km)
start die niet meer, net of de accu is leeggestart..... er is wel "voldoende" stroom (al het licht brand goed!)

mischien de startermotor die niet meer fris is?
ik heb geen idee
heb despanningsregelelaar vervangen.......
 
Ik gok versleten accu. Of kortsluiting een spoel van je dynamo, en da's minder leuk want dan moet je meen ik het carter gaan open peuteren. :X
 
accu die erin zat was nieuw, maar helemaal leeg.
ik heb er een goede accu in gedaan, die is ook weer kants leeg.

vertel me eens meer over dat kortsluiting gebeuren.
hoe zit dat>?
 
Ik gok versleten accu. Of kortsluiting een spoel van je dynamo, en da's minder leuk want dan moet je meen ik het carter gaan open peuteren. :X


Zelfd probleem met mijn CX, andere spanningsverdeler geprobeerd: nogsteeds hetzelfde. Alleen vermoed ik dat de tweede spanningsverdeler ook stuk is. Ik heb inmiddels nog 1 binnen (een reserve is nooit weg met 2 cx'en). Maar er staat hier een how-to bij techniek ergens (zoekfunctie) van hoe je kunt controleren of je spanningsverdeler nog werkt. Moet je alleen wel een volle accu voor hebben en ik heb geen lader.
 
Vooral op bovenstaande plaatje vind ik em echt helemaal top.

:9~

(heel m'n toetsenbord natgezeverd) :}


Thanx. Ik zal wel weer een plaatje posten als hij verder af is. Hopelijk kunnen we donderdag het spuitwerk afmaken. Dan moet het uitharden en kunnen we hem helemaal in elkaar zetten en rijden :)
 
mooie machine's

(vooral de bovenste!)
dat is een krauser k1 kofferset he>? die ga ik ook ophalen as donderdag!
kan lekker veel in of niet !

Dank u.

dat zijn inderdaad twee krauser zijkoffers, en inderdaad kan ook veel in.
Topkoffer is van givi, ook lekker ruim (past gewoon een helm met gemak in).

Op mijn andere zit een nonfango kofferset.
 
ik heb een probleempje met mijn Gl500, hij trekt de accu leeg ofzo, na en ritje (20-30 km)
start die niet meer, net of de accu is leeggestart..... er is wel "voldoende" stroom (al het licht brand goed!)

mischien de startermotor die niet meer fris is?
ik heb geen idee
heb despanningsregelelaar vervangen.......


zelfde probleem ook al eens gehad '( , was toen de dynamo, enigste probleem is dat die in het achterste carterdeksel zit (blok moest er dus onderuit) B| B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan