Het grote Honda NX250 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Evt. interessant voor jullie,

Ik kan via mijn werk voor courante motoren enorm veel onderdelen krijgen.

Helaas is dit voor de nx250 redelijk beperkt tot:
ketting en tandwielen
remblokken en schijven
luchtfilters
pakkingen en nog wat klein grut
 
Evt. interessant voor jullie,

Ik kan via mijn werk voor courante motoren enorm veel onderdelen krijgen.

Helaas is dit voor de nx250 redelijk beperkt tot:
ketting en tandwielen
remblokken en schijven
luchtfilters
pakkingen en nog wat klein grut


ketting en tandwielen


Maak me gek :)
 
Thanx,, weer eens met mijn neus gekeken.

Gaat er nog bijzondere olie in zo`n blokkie?


Ik moet trouwens zeggen dat het een enorm lache fietsje is voor in de stad. Ik kom van een bandit 600 af maar dit is 100 keer zo leuk in de stad.

Zn top ligt ong. op 130, kan dit kloppen?


Top ligt aan de wind hehehe mijne gaat soms 140 en soms 100 heheh :P (Ben wel 195cm en 95kg)

Maar goed, ik gooi er altijd (naja hoef nooit bij te vullen ) een duurdere half-syntheet in.
Naast dat tank ik euro 98 (verwen het blokje, en ding loopt toch 1:30) maar 95 gaat ook prima.

Heb er nu, 7 gehad ofzo, en allemaal zijn ze fantastisch geweest hehehe

Dingen lopen makkelijk over een ton heen (mits onderhoud goed gedaan wordt)

En mijn ervaring is ook nog altijd --> 1x starten = lopen.... (zelfs in de winter als die ondergesneeuwd was)
 
Ik was vorig weekend bij een rally weekendje en daar trof ik een NX250 aan... Wordt er door jullie ook een beetje offroad gereden op de NX??

Ik heb zelf een DR350 (suzuki) maar tussen al dat KTM geweld en andere moderne enduro motoren heb ik toch binding met zo'n NX rijder :P
 
Laatst bewerkt:
Top ligt aan de wind hehehe mijne gaat soms 140 en soms 100 heheh :P (Ben wel 195cm en 95kg)

Maar goed, ik gooi er altijd (naja hoef nooit bij te vullen ) een duurdere half-syntheet in.
Naast dat tank ik euro 98 (verwen het blokje, en ding loopt toch 1:30) maar 95 gaat ook prima.

Heb er nu, 7 gehad ofzo, en allemaal zijn ze fantastisch geweest hehehe

Dingen lopen makkelijk over een ton heen (mits onderhoud goed gedaan wordt)

En mijn ervaring is ook nog altijd --> 1x starten = lopen.... (zelfs in de winter als die ondergesneeuwd was)


Kijk kijk,, jij hebt de nodige NX ervaring.

Kan een nx ook goed tegen enige mishandeling?

Trouwens nog nx rijders regio Arnhem?
 
Thanx,, weer eens met mijn neus gekeken.

Gaat er nog bijzondere olie in zo`n blokkie?


Ik moet trouwens zeggen dat het een enorm lache fietsje is voor in de stad. Ik kom van een bandit 600 af maar dit is 100 keer zo leuk in de stad.

Zn top ligt ong. op 130, kan dit kloppen?
Gewone 10W40 MOTORFIETS-olie, merk is niet zo van belang, hij lust alles :+
130 op de teller klopt idd wel ongeveer (in werkelijkheid rij je dan 115-120)
 
Perfect,

Wat zijn verder de onderhoud intervallen?

je zou moeten vragen of iemand een boekje heeft. daar staat alles in.
er circuleren ook wel wat WPHB op het net.
"vroeger" had bikevouwer ook een WPHB op zijn site (topic te vinden via de zoekfunctie)

Jongens : ik wil ook weer een all-road.
en specifiek een nX250je...........mis m toch heel erg.
wil m ombouwen voor de bos/allroadritjes...........

nx650 gehad, was heel leuk maar toch veel te zwaar/lomp.
ook een xr600r die was perfect, maar ging veel aan stuk en moest je aantrappen en had wel eens kuren
 
Ik was vorig weekend bij een rally weekendje en daar trof ik een NX250 aan... Wordt er door jullie ook een beetje offroad gereden op de NX??

Ik heb zelf een DR350 (suzuki) maar tussen al dat KTM geweld en andere moderne enduro motoren heb ik toch binding met zo'n NX rijder :P

ga jij komend jaar weer mee doen met de allroadrit ;)
wie weet ben ik er dan ook wel bij (hopelijk op een NX250)
 
Vandaag de zuiger uit mijn blok gehaald.
Wat bleek: De 1e en 2e zuigerveer waren van plaats verwisseld..
Dat zal ook niet heel bevorderlijk voor het blok geweest zijn :P

En de nokkenas voor de uitlaatkleppen is kapot ;(
Heeft er iemand toevallig een liggen, of weet hij er een te koop?
 
Laatst bewerkt:
ga jij komend jaar weer mee doen met de allroadrit ;)
wie weet ben ik er dan ook wel bij (hopelijk op een NX250)

Ja denk het wel. Tot nu toe twee keer gedaan en was leuk. Ik heb nu wat meer ervaring en terugkijkend is het niet het spectaculairste ritje wat er is, maar blijft toch leuk.
Nu hopen op oudewets takkeweer. Voor een extra dementie :]
 
Laatst bewerkt:
Vandaag heeft mijn uitlaat het begeven :(

Voorpijp en demper zijn rot. Morgen even lassen zodat ik weer tijdelijk kan rijden.
 
Succes, die voorbochten is een bekent probleem.
Er is echter ook imitatie, zelfs RVS te krijgen maar die zijn prijzig.

Als je een ander type demper zou gaan plaatsen let dan wel op dat de demper een dragend deel van je subframe is.
Oftewel dat je dat een verstevigingsbalk ofzoiets in dient te maken.
Een open pijp is wel vet op deze brommert.
Ik rijd met een eigenbouw pijp en als je hem wat op toeren houd raden de meeste niet dat het een eencylinder is, en al helemaal geen 250, best lache die gezichten als ze horen hoe fout ze zitten.
 
Dat kan ik geloven ja, toen er gister een behoorlijk gat in mijn demper zat kwam er ook een berg kabaal uit :P

Wat kosten die imitatie bochten ongeveer en waar zijn die te krijgen?
 
Succes, die voorbochten is een bekent probleem.
Er is echter ook imitatie, zelfs RVS te krijgen maar die zijn prijzig.

Als je een ander type demper zou gaan plaatsen let dan wel op dat de demper een dragend deel van je subframe is.
Oftewel dat je dat een verstevigingsbalk ofzoiets in dient te maken.
Een open pijp is wel vet op deze brommert.
Ik rijd met een eigenbouw pijp en als je hem wat op toeren houd raden de meeste niet dat het een eencylinder is, en al helemaal geen 250, best lache die gezichten als ze horen hoe fout ze zitten.


dragend deel van subframe... lijkt er wel op, bij mij zit t hele systeem aan 2 punten vast... cilinder en onder mn kont :+ (anders ging t lassen nie)
 
Dat kan ik geloven ja, toen er gister een behoorlijk gat in mijn demper zat kwam er ook een berg kabaal uit :P

Wat kosten die imitatie bochten ongeveer en waar zijn die te krijgen?

Zou je, als je enigzins handig bent en/of een lassert kent, ook niet een bocht van een xr/xl250 oid kunnen pakken?
 
Laatst bewerkt:
Geen idee of dat allemaal past.
Ben nu bezig met de uitlaat,, maar het is helaas einde verhaal.

Voorpijp: is rot bij de flens en in het midden van de pijp zit nog een rot gat.
Demper: Volledig naar de kl*te, rvs schild verwijderd en daaronder kwam een grote rotte bende tevoorschijn.

Al even lopen zoeken op internet maar heb nog niet een uitlaat gevonden. :(
ook de voorpijp niet kunnen vinden.

wie o wie kan mij helpen??
 
Geen idee of dat allemaal past.
Ben nu bezig met de uitlaat,, maar het is helaas einde verhaal.

Voorpijp: is rot bij de flens en in het midden van de pijp zit nog een rot gat.
Demper: Volledig naar de kl*te, rvs schild verwijderd en daaronder kwam een grote rotte bende tevoorschijn.

Al even lopen zoeken op internet maar heb nog niet een uitlaat gevonden. :(
ook de voorpijp niet kunnen vinden.

wie o wie kan mij helpen??

heb nog een uitlaat voor je..zit wel een motor aan vast ;) :+

sorry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan