Het grote Honda NX250 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft er iemand een goede (duidelijk en hoge kwaliteit) draadboom schema? ik krijg mn nx'je niet meer aan de praat, alles nagecheckt, bougie vonkt en hij krijgt ook benzine..
 
ik zal me ook eens hier melden

heb een poosje terug de nx250 van NX250honda overgenomen.
ik wil hem vooral als winterfiets gaan gebruiken.

24bb6b21.jpg


na aankoop alweer wat aan versleuteld :P
voor en achter nieuwe veren gestoken;
stofhoezen om de voorpoten;
andere spiegel erop;
tellerunit vervangen voor wat leuks;
tyraps vervangen voor blindklinkmoeren;
boutgat van rechterkap gerepareerd met polyester;
knippers voor vervangen voor kleinere;

er moet voordat het slechtere weer begint nog andere rubber op maar ik heb geen idee wat dus als iemand tips heeft

na de winter gaat ie weer uit elkaar voor een nieuw kleurtje maar weet nog niet wat ik ga doen.
 
Laatst bewerkt:
Mbt slechtere weer bedoel je echt de winter, dus koud en sneeuw?

Dan zou ik namelijk voor winterbanden gaan. Bijv Heidenau K60 Snowtex. http://www.hocoparts.com/index2.php?pagina=bekijknieuws&nieuws=209

Voordeel: staat nog erg stoer ook :P Weet alleen niet of ze ook in de maat te krijgen zijn voor een NX. Dat zal je grootste uitdaging worden. Evt heb ik ook nog een nieuwe achterband staan hier, mag weg voor 50 euro. Is een Allroad bandje kan ff niet op t type komen maar als je interesse hebt ga ik f kijken. Is ook prima voor de winter namelijk!
 
Laatst bewerkt:
met slechter weer bedoel ik inderdaad koud en sneeuw. Als ze beginnen met strooien dan blijft de VFR binnen en wordt de NX mijn primair vervoersmiddel

Heidenau had ik al naar gekeken en kan ik niet in de goede maat vinden. Kwam wel de bridgestone tw39 en tw40 tegen welke schijnbaar orgineel op de NX zitten. Weet iemand of dat een beetje goede banden zijn voor de winter.
 
Snowtex is er helaas niet in 16". Ik rijd zelf in de (gehele) winter met Dunlop K460. Ik heb ook met de bridgestones gereden, maar de Dunlops hebben vooral een langere levensduur. wat grip betreft kan ik niet zeggen dat het verschil geeft.
 
Laatst bewerkt:
De Bridgestone TW40 heb ik het altijd op gedaan en is mij prima bevallen. Dat is overigens ook de nieuwe band die ik heb staan ter overname.
 
wil dr zo weinig mogelijk werk aan hebben (kreng heeft me al teveel tijd gekost)

huidige motor is volgens mij vastgeslagen, ongeacht de accu, tis 1 klak van t relais en dr gebeurt niks ....
links opengehaald, geen beweging in te krijgen.
 
Mijn 2e NX 250 :D
Hopelijk houdt deze het langer uit...

img3824kentekenloos.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mn NX'je in een heerlijk verwarmde garage bij mn lieve grootmoeder gestald voor de winterslaap :D
Ik wilde nog een foto ervan maken, maar dat ben ik vergeten :P
Ik ben van plan met de NX op vakantie te gaan komende zomer, dus moet deze in goede conditie blijven :)
 
mijn nx250 gaat in de verkoop.

Hier geïnteresseerden?

101_9193.jpg


Verse ketting en tandwielen en remblokken voor.

Achterband moet vernieuwd worden.
 
nog geen tijd en zin gehad om 'm open te trekken. In elk geval geen olieTEKORT, dat had ik toevallig de avond tevoren nog gepeild en ca. 100cc bijgevuld. Maar dat zegt natuurlijk niets over de olieDRUK -O-
 
Hallo jongens

Ik ben nieuw hier op het forum ik ben Bryan, woon in zuid-limburg en ben 19 jaar (30-07-1992)
Ik ga over 1 week op voor mijn lichte motorrijbewijs en als ik die haal ben ik meteen in het bezt van een mooie Honda NX250 donkerblauw van 1991 met net 20.000km op de teller (heeft mijn broer meer als 3 in zijn bezit gehad)

Ik ga binnenkort naar de autoshow in essen, ik wil me daar een Xenon setje kopen voor de NX250 want voor een soort lamp zit daar H4?
gr. bryan


Fo
 
Magna,

Heb jij een losse startmotor ergens rondslingeren? (Of eentje die t niet meer doet maar wel ronddraait?

Ben achter miijn probleem gekomen met de nix,
Naaldlager van de uitgaande as van de startmotor is gaar, mis een paar naalden -_-
 
Ja, maar daar zit nog wel een bijna complete motor "aan vast", met vastgelopen blok. Voor €100,- issie van jou ;)
Ik doe 'm alleen in een geheel weg, omdat ik anders nog met een berg zooi blijf zitten. Het enige dat ontbreekt/ik zelf houd is:
Achterwiel
Ketting
Voortandwiel
CDI
Spanningsregelaar.
 
Laatst bewerkt:
Geen zin om die eruit te persen etc.

Voor 100e had ik t achterwiel er wel bij gewild ;)

Waar moet ie vandaangehaald worden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan