Het grote Honda NX250 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waar tover jij zo effe een blok vandaan?

Kun jij zo ook aan AX-! nokkenassen komen?
Of iemand ie naar Thailand/Vietnam op vakantie gaat?
Die zijn identiek, alleen hebben die een iets hogere lift en andere timing waardoor de AX-1 3PK meer heeft.
En ja orgineel Honda en blijft heel.
Alleen kan ik geen Honda dealer vinden die die kan bestellen, ze zijn namelijk alleen in Azie gevoerd.
 
Ik ben ook weer van de partij *O*

ow9Uw.jpg
 
Mijn NX250 laat geratel horen bij een toerental van +/- 3500-5500.
Ik denk zelf na wat geGoogle dat het iets met de nokkenasketting zou kunnen zijn.

Hebben jullie nog suggesties?
 
naks = nokkenasketting spanner

eraf halen handmatig maken met een bout die lang genoeg is. weer monteren, afstellen, klaar is kees.

hoe precies handmatig maken weet ik ook niet moet het zelf ook nog steeds doen bij de NX.


honda naks staan erom bekend dat ze slecht zijn.
 
Ok! Ik ga er morgen even mee langs de motorzaak, maar dit klinkt best goedkoop :)
er staat nog geen 35.000 op de teller, ik zou het gek vinden als de ketting al op is.
 
Bij de motorzaak werd mij verteld dat ik het beste eerst de kleppen kon stellen. Als het geratel er dan nog steeds is, moet er naar de naks gekeken worden.
 
En al iets bekent van die spanner?
Ik zou zeggen gooi open nu er nog sneeuw licht.
En ehh niet twijfelen, bij twijfel nieuw erin.
Bijna alle NX's die kapot lopen is de kop de oorzaak..
Houd het hoofd koel.
 
Ik heb vandaag het kleppendeksel los gehaald, de klepspeling was bij de inlaatkleppen goed, en bij de uitlaatkleppen 0,02mm teveel speling. Helaas heb ik geen shims, waarmee de kleppen gesteld moeten worden. Maar dit lijkt mij geen oorzaak van gerammel. Ik denk dus dat het dan toch de ketting/spanner is.

Ik heb nog aan de ketting gesjord, en ik kon er best wel veel beweging in krijgen. Wat zouden jullie aanraden? Ketting + spanner vervangen, of alleen de spanner? (en als het dan nog rammelt ook de ketting).

Impressie^^
402003_271731209562120_100001757291718_681798_1690707760_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik nou nooit, dat er aantrekkelijke dames (vrijwillig) onder m'n motor liggen -O-
Met 0.02 zou ie koud wat kunnen tikken, maar warm moet dat gen geluid meer geven. En beter wat te ruim als wat te krap. op mijn nokasketting kon ik maximaal een mm beweging krijgen.
 
Haha, geweldig, dat "vrijwilig" tussen haakjes _O-
Tsja, ik hielp haar met sleutelen, en zij hielp mij :)

Ik kreeg zeker minstens 3 mm beweging op mijn nokkenasketting (voor mijn gevoel).
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nu langs 3 motorzaken, alledrie een ander verhaal over wat het toch eigenlijk vrijwel zeker zou moeten zijn.
Ik heb nu een nieuwe kettingspanner besteld. (E87,- slik...)
Zojuist heb ik de lagerschalen van de nokkenassen en de nokkenassen zelf gecontroleerd. Die zijn nog prima in orde voor zover dat zichtbaar is:)
 
Goedemorgen heren en dames in het NX250-topic.

Ik heb een vraag die jullie mij vast wel kunnen beantwoorden: Is een NX250 een beetje normaal te onderhouden? Ik zoek een lichte motorfiets om mee te forenzen en ik las ergens dat een NX250 wel een geschikte motor is. Echter vraag ik me af of ze niet vreselijk zeldzaam zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het onderhoud makkelijk. Maar dat hangt er helemaal vanaf hoe handig je zelf bent. Een NX250 vinden is lastiger, zeker als je er een realistische prijs voor wilt betalen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan