Het grote Honda NX250 topic deel 3

Gisteren en vandaag weer verder gegaan. De velgen zijn weer netjes en een boel besteld voor de opbouw.
Helaas komend weekend geen tijd.. De week erna mogelijk de eerste stapjes van de opbouw! *O*

Zie: Honda NX250 Tracker
 
Begint weer op een motor te lijken..
 

Bijlagen

  • 20190519_130855.jpg
    20190519_130855.jpg
    377,2 KB · Weergaven: 17
Inmiddels weer een behoorlijk aantal updates op het transalp topic erbij gezet! Blok zit er weer in 8-)

 
Inmiddels weer een behoorlijk aantal updates op het transalp topic erbij gezet! Blok zit er weer in 8-)


Waarom paste je luchtfilter nou niet?

En toch op zoek naar een andere radiator?
 
De andere luchtfilter kwam in de knoop met de bovenste ophanging van de schokdemper. Nu d.m.v. 3d printen en kleine omleiding erin gezet!

En idd, ik ga op jacht naar een kleine radiateur. Ga in de motorcrossscene zoeken. Schijnen kleine varianten met hoog rendement te zijn
 
Als het goed is heb ik nog een radiator (met fan) van een Honda Dylan, ook niet te groot.
Mocht je interesse hebben,ga ik graven
 
  • Leuk
Waarderingen: Timy
Zal even gaan graven voor je.


Gegraaft :+

Lag in een bak waar regenwater in is gekomen, foto's kan straks. (ff telefoon van de vrouw jatten)
breed 23,5 hoog 14 (koeldeel) totale hoogte 19 Dik met Fan ca 10cm

Laat hem ff drogen,kan er daarna prik op zetten
 
Laatst bewerkt:

Goede keuze, heb je ook nog overwogen om de CRF250l te nemen, die komt meer in de buurt van de NX, kwa rij eigenschappen, Wat het blok betreft zal er wel niet veel verschil in rijden zitten. Alleen is het interval van de klepspeling controle is flink ingekort, van 42.000 km naar 24.000 km. Voor de rest veel plezier met je nieuwe CB300R gewenst. Zelf heb ik in ook een NX gehad. Nieuw gekocht in 1988 voor de prijs van 8000 gulden. Veel plezier mee gehad alleen het offroad rijden ging niet zo lekker, vooral niet in het mulle zand, kwam door het kleine voorwiel, ik heb hem toen ingeruild voor een XR250R.
 
Laatst bewerkt:
NX is weg. Binnen de 24u een 10 tal geinteresseerden. Ze zijn populair die dingen, en terecht.

Nu dit. Mooi afgewerkt, ook heel licht, rijdt super.

20190810_121100.jpg

20190810_121054.jpg

20190810_121202.jpg

20190810_121146.jpg

20190810_121136.jpg

20190810_121543.jpg
 
Ik heb ook een uitdaging te pakken. Ik heb onlangs een Honda NX250 (1991) gekocht en wil deze graag een beetje opknappen. Bij een oliewissel bleek dat ik de olieaftapbout naar rechts had moeten draaien om hem los te maken (lefty loosy, righty tighty klopte in dit geval helaas niet..) en dat ik het zaakje kapot gedraaid heb. De schroefdraad in het carter lijkt nu ver heen.

full.jpg


Iemand een idee hoe dit te fixen? Gezien de hap eruit lijkt het wel alsof het maar een dun stukje metaal is waar de plug in draait. Betwijfel of een helicoil gaat werken. Als ik het onderdeel wil vervangen is het meteen het hele rechter deel van de crankcase.
 
Terug
Bovenaan Onderaan