Het grote Honda NX250 topic deel 3

RF600 paste ook dacht ik.
En mijn ervaring is dat de goedkopere tweedehandsjes vaak in betere, eerlijkere staat zijn dan de 'hoofdprijs' koopjes. Mentaliteit van de verkoper gerelateerd, denk ik.
 
Snap ik. Maar hoeft allemaal niet zo heftig meer.
Heb een kleine, groep waarmee ik reed rijdt niet meer.
Zat erover te denken een motor van crf250l erin te bouwen, en toen kwam ik deze motor tegen.
Heb mijn wegmotor ook al ingeruild voor een 150 cc scooter.


Dan zoek ik een perfecte voor 1000 :)
Zou alleen niet weten waar ik op zoek moet buiten marktplaats. Denk niet dat ik daar wat ga vinden voor die prijs

Klx250 , DRZ400 en als nr 1 , de WR250R. Zijn allemaal betrouwbaar en niet zo heftig en allemans dualsports vriendjes.
 
Wr250r vind ik echt een toffe motor.
Keer een witte zien staan, spijt dat ik hem destijds niet heb gekocht. Maarja ik had toen nog wat meer wilde haren dus was ook niet de juiste zet toen geweest :)
 
Iemand interesse in mijn sportdemper? Beschaaft in gebruik maar wel een toffe roffel. Is met 3min gemonteerd! Zonder E-Keur maar wel alles erbij voor de montage. PM een bod indien interesse.
 

Bijlagen

  • 20191027_135352-012.jpg
    20191027_135352-012.jpg
    231,5 KB · Weergaven: 18
Als hij niet lek is is het ok, ik wil het omgekeerde doen met de de schokbreker dan hier wel omschreven staat. Ik wil deze in mijn sv 650 allroad pasmaken
 
Laatst bewerkt:
Als hij niet lek is is het ok, ik wil het omgekeerde doen met de de schokbreker dan hier wel omschreven staat. Ik wil deze in mijn sv 650 allroad pasmaken
Wat wil je precies doen? De SV verhogen voor Allroad, begrijp ik dat goed?
Even voor de beeldvorming een fotos van 3 schokdemper op een rij die in de NX passen. Links: SV650 midden: origineel NX250 rechts: Suzuki Bandit
Kortom de originele 650 schokbreker is langer dan de originele NX250. Daarnaast is de NX250 een stuk zachter. Als ik goed begrijp wat je wil gaan doen, gaat dat niet lukken.
 

Bijlagen

  • DSC_6479-4.jpg
    DSC_6479-4.jpg
    744,8 KB · Weergaven: 16
Ik heb mijn sv omgebouwd naar allroad, maar vindt de achterschokbreker te hard, zit nu aangepaste R6 schokdemper in. Omdat mijn linkssysteem een kortere slag heeft wil ik een zachtere demping proberen te maken die beter aansluit bij mijn bmw f650 voorvork. De schokbreker verlengen is geen probleem. Had een transalp schokbreker gevonden via Mp, maar deze is te lang
 
Ik ben eind van mei in Ruurlo, als ik niks bij mij in de buurt heb gevonden kom ik graag even langs
Stuur je wel een pb voor je adres
 
Ik heb mijn sv omgebouwd naar allroad, maar vindt de achterschokbreker te hard, zit nu aangepaste R6 schokdemper in. Omdat mijn linkssysteem een kortere slag heeft wil ik een zachtere demping proberen te maken die beter aansluit bij mijn bmw f650 voorvork. De schokbreker verlengen is geen probleem. Had een transalp schokbreker gevonden via Mp, maar deze is te lang

Interessante verbouwing! Succes hoor
 
Vanwege een aanstaande verhuizing gaat het mij niet meer lukken de NC af te maken.
Hij is echt niet ver van af meer maar de tijd heb ik nu anders te besteden en bij de nieuwe woning kan ik maar één motor kwijt.

Wat moet nog? Stroom weer aansluiten, koeling aansluiten en volgens mij is het dan klaar.

Wat koop je? Een NX waarin heel veel geld gepompt is. Ik heb de onderdelen die vervangen zijn (w.o. veel boutjes) allemaal origineel Honda behouden of via caferacer onderdelen besteld. Dus niets via Ali/Chinese rommel. Alle onderdelen zitten erbij dus qua kosten zal er niet veel meer gemaakt hoeven worden. Het lost vooral geduld en als je je kwaad maakt ben je snel klaar.
Totaal heb ik iets van 2200euro geïnvesteerd, heb dit in een Excel erbij.

Vraagprijs? Aanzienlijk minder dan dat maar geef maar even aan als je interesse hebt, misschien komen we eruit.

Het hele project zien? Dat kan op Honda NX250 Tracker
 
Op dit moment staat ie er zo bij. Misschien beter voor de beeldvorming!
 

Bijlagen

  • thumbnail_20200606_134759.jpg
    thumbnail_20200606_134759.jpg
    355,1 KB · Weergaven: 27
  • thumbnail_20200606_134743.jpg
    thumbnail_20200606_134743.jpg
    406,2 KB · Weergaven: 22
  • thumbnail_20200606_134736.jpg
    thumbnail_20200606_134736.jpg
    351 KB · Weergaven: 25
Mocht er nog iemand interesse hebben in een nx 250, er is mee gecrost, stuur is iets scheef. Loopt momenteel niet, ook geen accu. Het is niet veel, maar mag zo weg. Leuk voor onderdelen, banden etc. Omgeving heemskerk
 
Ja is met kenteken, momenteel geschorst.
Heeft lang stilgestaan met lekke koppakking. Deze is vervangen, toen elektra issue. Deze opgelost. Blok draait rond en sputtert af en toe. Zoals gemeld, leuk voor onderdelen.
 
Ja is met kenteken, momenteel geschorst.
Heeft lang stilgestaan met lekke koppakking. Deze is vervangen, toen elektra issue. Deze opgelost. Blok draait rond en sputtert af en toe. Zoals gemeld, leuk voor onderdelen.
Als ie nog niet vergeven is, heb ik wel interesse. Een projectie is wel leuk. Komt zondag uit?
 
Terug
Bovenaan Onderaan