Het grote Honda NX250 topic deel 3

Staat mij niet bij dat je de olieaftapplug contra moet draaien.. is de vorige eigenaar niet te enthousiast geweest met vastdraaien? Heeft ie de boel alvast voor je gemold!

Dit ziet eruit alsof je blok uit elkaar mag. Dat hapje zwerft ook ergens..
 
Dat klopt wel, maar op z'n kop moet je net ff andersom denken.
Maar denk dat je toch wel in de richting van een heliciol of draadbus moet denken.
Damn, je hebt helemaal gelijk. Alle keren dat ik motorolie vervangen heb (auto's, vorige motor), zat de drain plug aan de zijkant van het carter en niet aan de onderkant. Noob vergissing. Ik ga toch maar kijken naar die mogelijkheden ja.
 
Doe olie pluggen altijd!! met een ratel, en voor het erop zetten controleren dat hij op links staat, kan het niet mis gaan
 
Doe olie pluggen altijd!! met een ratel, en voor het erop zetten controleren dat hij op links staat, kan het niet mis gaan

Dat is eigenlijk wel een goeie tip en zo simpel ook :P. Ik lig altijd een paar minuten naast de motor te prakkezeren of linksom ondersteboven nou links of rechtsom draaien is :+
 
Hoi. Hier heeft er toevallig niemand nog een functionele cdi op zolder liggen?

Of een adres waar die nog te bestellen zijn?
 
Zo... Hij is nog steeds niet af maar ook nog steeds niet afgedankt! Vandaag met de electra begonnen. Zie daar enorm tegenop maar stukje bij beetje pielen nu..
 

Bijlagen

  • 20191209_121431.jpg
    20191209_121431.jpg
    240,1 KB · Weergaven: 16
Goedemiddag,

Ook ik heb weer een nx250. nu valt mij op dat er een vrij rauw geluid in zit wanneer er vermogen gevraagd word.
Mijn oude NX deed dit ook, maar deze lijkt het nog meer te doen.

De nieuwe nx250,
nx250 tet.jpeg



en mijn oude NX Inclusief FCR33
mynx.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Timy
Inmiddels aardig wat veranderd aan de nx250

enduro spatbord,
Tall seat,
Hoog stuur,
Andere koplamp Unit met scherm
Gsf600 schokbreker
2 V8 klepveren in de voorvork gestoken
twin air filter
Fp uitlaat pas gemaakt
Lange koppelingskabel (kawa gt550)

Zie onder het resultaat.
7F291E1D-649A-438E-B8B4-9E17F9C69EE4.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Timy
Rauw geluid, als in rrrweeengg of kgrrrrrr?
Nokkenaskettingspanner strakker.
 
en dan nog een vraag, wie weet is er iemand mee bekend.
Ik zit er aan te denken om mijn reserve blok op te bouwen met een 76mm crf250l zuiger.
Maar daarvoor heb ik de afstand tussen de zuigerpen en de bovenkant van de zuiger nodig.
Als deze overeen komt dan zou ik hiermee een nx300 kunnen opbouwen.
Zie onder de afmetingen van de nx250 zuiger
1583925628217.png


en de crf250l zuiger, welke 76mm breed is met een 17mm zuiger pen.
1583925692660.png


Jorgen
 
Terug
Bovenaan Onderaan