Het grote Honda Transalp topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik kan het technische verhaal niet uitleggen,
maar hyperpro zijn progressieve veren. hierdoor wordt de vering steeds sterker naar mate de veer verder is ingedrukt., en houdt je altijd een reserve over voor een onverwachts drempeltj/kuiltje.
en omdat het nieuwe veren zijn zullen ze sowieso meer demping geven, dat zorgt dat hij minder duikt(slappe veren/oude olie?), of iig beter hersteld (in 1 x)
daarnaast ligt hij ook veel rustiger in langere bochten. ik heb een 95, staat in den haag, niet wat je zoekt maar je mag het een keer proberen als je wil.
 
Ik heb ook Hyperpro veren op mijn 600 uit '97. Wel achter nog de oorspronkelijke demper gehouden, daardoor was ik voor 300 euro klaar en het verschil was enorm. Was voorheen de Alp vooral mijn gooiensmijtfiets die ik gebruikte als ik niet op de GS wilde rijden (ergens laten staan in de stad, veel pekel, korte ritjes, etc.) werd het opeens een echte motor waar het leuk op rijden is.

Duiken bij het remmen is denk ik wel iets minder geworden, maar vooral de demping achter maakte voor mij het grote verschil, niet steeds bij elke hobbel op het eind van de vering zitten. En vergeleken met de telelever voorkant van mijn GS blijft de Transalp natuurlijk altijd duiken, maar ik vind het niet hinderlijk.
 
Morgen heb ik een proefritje op een transalp en ik kan niet wachten. Ben heel erg benieuwd hoe dat rijd. Ik hoop dat ie op de snelweg ook makkelijk mee kan.
 
~

Ik vind Arjan Brouwer wel wat aan de prijs. Op marktplaats zie ik met regelmaat betere aanbiedingen voorbij komen.

Iets heel anders: toffe reisfilm met transalp door Zuid-Amerika


Vandaag even bij A. Brouwer langs geweest, de overheid fietsen die er stonden waren inderdaad niet goedkoop, en zagen er ook niet echt fris uit, we zoeken nog even verder.

Leuke film trouwens, echt een hele mooie tour :}
 
Vandaag de oude spaken vh voorwiel vergeleken met de spaakjes die ik kreeg van Haan Wheels. Zijn verkeerd, maken een te scherpe hoek en gaan daardoor niet eens in het gatje B| . Ik dacht dat zij wisten wat voor spaken ik nodig heb, werkte bij het achterwiel tenminste wel. Vast iets misgegaan -O-
 
Ik heb ook Hyperpro veren op mijn 600 uit '97. Wel achter nog de oorspronkelijke demper gehouden, daardoor was ik voor 300 euro klaar en het verschil was enorm. Was voorheen de Alp vooral mijn gooiensmijtfiets die ik gebruikte als ik niet op de GS wilde rijden (ergens laten staan in de stad, veel pekel, korte ritjes, etc.) werd het opeens een echte motor waar het leuk op rijden is.

Duiken bij het remmen is denk ik wel iets minder geworden, maar vooral de demping achter maakte voor mij het grote verschil, niet steeds bij elke hobbel op het eind van de vering zitten. En vergeleken met de telelever voorkant van mijn GS blijft de Transalp natuurlijk altijd duiken, maar ik vind het niet hinderlijk.


Kijk dat klinkt goed! Ik denk dat ik mooi een setje ga bestellen! Het is ook grotendeels mijn dagelijks motortje dus dan mag het wel wat kosten ;)
Heb je toevallig ook offroad ervaring met de hyperpros?
 
Ik heb ook Hyperpro veren op mijn 600 uit '97. Wel achter nog de oorspronkelijke demper gehouden, daardoor was ik voor 300 euro klaar en het verschil was enorm. Was voorheen de Alp vooral mijn gooiensmijtfiets die ik gebruikte als ik niet op de GS wilde rijden (ergens laten staan in de stad, veel pekel, korte ritjes, etc.) werd het opeens een echte motor waar het leuk op rijden is.

Duiken bij het remmen is denk ik wel iets minder geworden, maar vooral de demping achter maakte voor mij het grote verschil, niet steeds bij elke hobbel op het eind van de vering zitten. En vergeleken met de telelever voorkant van mijn GS blijft de Transalp natuurlijk altijd duiken, maar ik vind het niet hinderlijk.

Dit snap ik niet helemaal. U heeft een andere veer laten plaatsen op de orginele demper. En toch vind u de demping beter geworden. Is de demper gereviseerd? Of zit er alleen een hardere (progresief?) veer op? Want met alleen een andere veer zal de demping niet veranderen lijkt me.
 
Vandaag de oude spaken vh voorwiel vergeleken met de spaakjes die ik kreeg van Haan Wheels. Zijn verkeerd, maken een te scherpe hoek en gaan daardoor niet eens in het gatje B| . Ik dacht dat zij wisten wat voor spaken ik nodig heb, werkte bij het achterwiel tenminste wel. Vast iets misgegaan -O-

niet toevallig spaken links/rechts door elkaar gehaald?
 
Nee want die verschillen sowieso van lengte maar hebben ook de verkeerde hoek. Ik heb Haan gemaild, even wachten op hun reactie morgen.
 
Dit snap ik niet helemaal. U heeft een andere veer laten plaatsen op de orginele demper. En toch vind u de demping beter geworden. Is de demper gereviseerd? Of zit er alleen een hardere (progresief?) veer op? Want met alleen een andere veer zal de demping niet veranderen lijkt me.
ik denk dat hij een hyperpro op de originele demper heeft gemonteerd.
gebeurt erg vaak en heeft zeker nut!
niet zoveel als de complete demper natuurlijk.
 
Of het nut heeft of niet kan ik niks over zeggen. Ik heb het (nog) niet geprobeerd op mijn transalp.
Maar in mijn ogen zal met alleen een andere veer nog steeds de demping niet veranderen. Enige wat je kan bereiken is dat de veer stugger is en de motor dus minder inzakt. En harder zal aanvoelen tijdens het rijden.
 
Nee want die verschillen sowieso van lengte maar hebben ook de verkeerde hoek. Ik heb Haan gemaild, even wachten op hun reactie morgen.

blijkbaar verkeerde spaken gekregen, even opmeten en doorgeven wat ik nu heb, en omruilen *O* *O* . Mogelijk heb ik niet een originele naaf bij het voorwiel.. :?
 
Kun je een 140-80 achterband ook kwijt op de 600? Of moet je echt bij 130 blijven? (Heidenau K60)
 
even opletten, zijn tabellen voor. Van de semi-banden zou het niet de eerste keer zijn dat een maatje te breed op een te smalle velg openscheurt.
 
Dit snap ik niet helemaal. U heeft een andere veer laten plaatsen op de orginele demper. En toch vind u de demping beter geworden. Is de demper gereviseerd? Of zit er alleen een hardere (progresief?) veer op? Want met alleen een andere veer zal de demping niet veranderen lijkt me.

Doordat het een progressieve veer is, heeft het toch enig effect op de ingaande demping, die wordt steeds harder naarmate je verder induikt.

Op mijn vorige GSA had ik Hyperpro veren inclusief 3D dempers. Je krijgt dan slappere veren omdat een deel van de ingaande vering door de dempers wordt opgevangen. Natuurlijk is dat een nog beter resultaat, maar zoals ze bij Hyperpro zelf zeggen, 80% van het effect bereik je met alleen nieuwe veren.
 
Ik ben weer wat verder aan het zoeken geweest voor bandjes.
Maar ik kom op wat plekken motoren tegen met voorop de TKC80 en achterop de K60 scout, heeft iemand hier toevallig ervaring met deze combi?
Ik lees diverse reacties dat de K60 voorband redelijk snel te kort kan schieten, terwijl de achterband erg goed is.
 
Voor weinig grip hoef je niet bang te zijn met k60. Ze veroorzaakten bij mij wel voor wat gewiebel in stuur. Was direct weg nadat ik er metzeler tourance exp had opgelegd. Heb dit probleem vaker gehoord, maar binnen mijn motorvrienden groep zeggen ze dat ik gek ben en hebben drie andere motorrijders hier totaal geen last van. Blijft erg persoonlijk, banden. Maar probeer gewoon een set. Ik vind het nog steeds fijne banden, al helemaal als de wegen wat ruiger worden.
 
Welk merk en type olie gebruiken jullie? Ik ga morgen naar polo in Duitsland en zat aan deze olie te denkenhttp://www.polo-motorrad.de/de/viscoil-4t-sae-10w-40-teilsynthetisch-4000-ml.html
 
Ik heb er gewoon Castrol power RS inzitten. Maar ik denk in zo een simpel blokje als bij de Transalp elke 10w40 goed is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan