Het grote Honda Transalp topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
De wind vol op je helm was voor mij ook de reden om de hoge ruit er af te halen.
De lage originele is echter ook niet ideaal omdat je dan vol de wind op je lichaam krijgt.
Heb er nu een MRA vario op en dat bevalt goed. Lichaam uit de wind maar met je helm wel in de wind maar dan zoals bij een naked.
knAaCsu.jpg
 
ik heb de transalp op vuurdoop genomen, 8 dagen rond gereden (98% asfalt) door duitsland/luxemburg/belgie en een beetje frankrijk. helemaal gelukkig met dat ding!
En met de verhoogde ruit +vario.
wel wind maar geen heftig basgeluid/gerommel rond mijn helm.

als je paul van hyperpro in Alphen bedoelt, hij heet Bas ;)
~edit: hoor net dat paul van andere locatie is.. te vroeg gepraat :X ~
toen ik daar vorige keer was vertelde hij over de Mitas banden, iemand ervaring mee?
vooral de mitas m-07 was hij positief over, en het kost echt niets!
 
Laatst bewerkt:
ziet toch vaag uit zonder kuip :+ .
De koplamp en ombouw zou je nog kunnen ombouwen naar een ronde koplamp, dan zou het nog best aardig kunnen uitzien en op zich heb je de 2 kuipdelen links en rechts niet per se nodig :)

misschien handig een richtprijs erbij te melden?
Iets van 1800 euro denk ik, lijkt mij wel redelijk.

beschermen die kappen dan zoveel? dat 2mm plastic is niet heel stevig ofzo :+
Denk dat het bij lichte valpartijen wel degelijk helpt, dat plastic moet tenslotte eerst ook nog echt kapot voordat de radiateur er aan gaat (soort van kreukelzone net zoals bij auto's). Mijn TransAlp was al is eerder op zijn zij gevallen waardoor de kap al niet meer zo stevig was, daarna met 70 de dijk af was iets te veel. :9

Maar een valbeugel is beter te aanraden denk ik, veiliger voor je kappen en radiateurs.
 
voor minder dan 100,- voor en achter bandjes.
maar hij was er echt heel enthousiast over, weinig slijtage, redelijk goede grip off en onroad.
ergens van de zomer ga ik ze er onder leggen, dan laat ik het weten!
 
Rijd er in de omgeving Tilburg/Den Bosch iemand toevallig met Hyperpro veren onder zijn PD10 waardat ik misschien een rondje op zou kunnen rijden om het verschil te voelen :]
 
voor minder dan 100,- voor en achter bandjes.
maar hij was er echt heel enthousiast over, weinig slijtage, redelijk goede grip off en onroad.
ergens van de zomer ga ik ze er onder leggen, dan laat ik het weten!

achter is 130/80/17 toch? die is 60 euro. samen 102 dus ;). Maar als ze goed zijn, is dat inderdaad nog geen geld.
 
Denk dat het bij lichte valpartijen wel degelijk helpt, dat plastic moet tenslotte eerst ook nog echt kapot voordat de radiateur er aan gaat (soort van kreukelzone net zoals bij auto's). Mijn TransAlp was al is eerder op zijn zij gevallen waardoor de kap al niet meer zo stevig was, daarna met 70 de dijk af was iets te veel. :9

Maar een valbeugel is beter te aanraden denk ik, veiliger voor je kappen en radiateurs.

Kappen maar vooral valbeugel zeker aan te raden! Ben zelf 2 weken terug ongeveer de dijk afgegaan met de Alp, eeuwig zonde...

Zo zag het eruit
dfnk8yZ.jpg

Stuur zat helemaal op de tank gevouwen, grote deuk zit er nu ook in. Ben dwars door een hekwerk en prikkeldraad heengegaan alsof niks was :P Prikkeldraad zat ook helemaal om men stuur heen gewikkeld

HNKfuxv.jpg


Schade valt op zich mee, topkuip binnenkuip ruitje rechtervalbeugel knipperlichtje spiegels rempomp tank en de uitlaat.
Maarja nu ik alles toch los heb ook gelijk maar balhoofdlagers vervangen. Onderdelen zijn allemaal relatief makkelijk en goedkoop te vinden, alleen topkuip en uitlaat zijn lastig. Iemand misschien adresje van een onderdelenboer?


P.S. een valbeugel helpt dus!! zijkap was niet kapot en radiateur was maar heel iets verbogen geen lekken verder
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ziet eruit als een aardige crash!
Maar zo te lezen heb je het er zelf wel aardig vanaf gebracht als je alweer aan je Alpje bezig bent :) ?
 
Damn dat zijn de mindere dingen. Ben je er zelf wel ongeschonden vanaf gekomen?
 
Laatst bewerkt:
Had zelf 2 schaafplekken op de arm en paar dagen beetje stijve nek en blauw been verder helemaal helemaal niks. Ben gelijk dezelfde avond al begonnen met sleutelen. Wel echt zonde, maarja nu niks meer aan te doen. Het was ook wel een beetje men eigen schuld haha
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Net in de garage ontdekt dat de voorband plat is.. :?
Dan maar meteen de velg zwart coaten, rvs spaakjes erin en nieuwe voorband. Klopt het dat het de voorkeur heeft om hetzelfde merk/model aan te houden als de achterband? Die was net nieuw toen ik de motor kocht. Heb dat ooit op dit forum gelezen.. niet dat dat nu het geval was :). Achter zit een dunlop trailmax en voorop een michelin band.
 
Kappen maar vooral valbeugel zeker aan te raden! Ben zelf 2 weken terug ongeveer de dijk afgegaan met de Alp, eeuwig zonde...

Zo zag het eruit
[afbeelding]
Stuur zat helemaal op de tank gevouwen, grote deuk zit er nu ook in. Ben dwars door een hekwerk en prikkeldraad heengegaan alsof niks was :P Prikkeldraad zat ook helemaal om men stuur heen gewikkeld

[afbeelding]


Schade valt op zich mee, topkuip binnenkuip ruitje rechtervalbeugel knipperlichtje spiegels rempomp tank en de uitlaat.
Maarja nu ik alles toch los heb ook gelijk maar balhoofdlagers vervangen. Onderdelen zijn allemaal relatief makkelijk en goedkoop te vinden, alleen topkuip en uitlaat zijn lastig. Iemand misschien adresje van een onderdelenboer?


P.S. een valbeugel helpt dus!! zijkap was niet kapot en radiateur was maar heel iets verbogen geen lekken verder

Aardige boem geweest, gelukkig mankeer jij niets, plastic en staal is te vervangen, word anders met armen en benen
 
jeetje zeg! heb je koppeltje geduikeld omdat je stuur zo verbogen/gescheurd is?
in duitsland reed ik wat enthousiast soms en zag vaak prikkeldraad in de bochten, was benieuwd hoe dat zou werken met een crash, maar daar ga je dus doorheen..
hoop dat je snel alle onderdelen bij elkaar sprokkelt (voor een goede prijs)
laatst werd MSD motoren mij aangeraden door iemand, die kerel moet knettergek zijn op de transalp, ben er nooit geweest, misschien kan je wel helpen aan kuipen.
 
Hallo heren en dames,

Zal mij even kort voorstellen. Mijn naam is Léroy en ik rijd momenteel met de transalp XL650 uit 2000 van mijn vader. Toen ik vanochtend op mijn bestemming aankwam kwam ik tot de conclusie dat het blok wat olie lekt. De rechter onderpijp van mijn broek en mijn rechter laars zaten onder de olie.

Ik heb even kort gekeken waar het vandaan kan komen en het lijkt mij uit de opening van de koppelingschuif te komen (daar waar de koppelingskabel het blok 'ingaat').

Nu wil ik graag even checken of er nog genoeg olie in het blok zit voor de terugreis omdat ik niet weet hoelang het blok al olie lekt. Ik wou graag weten of dit gebeurt met een dop waaraan een peilstok zit, of zit er een kijkglaasje. Ik heb even snel gekeken, maar kon zo geen kijkglas vinden en om de dop er uit te draaien met een warme motor leek me niet slim.

Ook zou ik graag even weten wat voor een soort olie er in het blok gaat. Dit stond niet op de dop.

Alvast bedankt.
Gr Léroy
 
Dop kan je met warm en niet draaiend blok gewoon losschroeven. Vervolgens peil je door de dop los terug te steken, dus niet vastdraaien. Olie is 10w40. Lek komt door lekke keerring bij koppelingshevel, die begint na verloop van tijd vaker te zweten bij de alp. Ik vervang hem bij koppelingsplaten wissel.
 
Dop kan je met warm en niet draaiend blok gewoon losschroeven. Vervolgens peil je door de dop los terug te steken, dus niet vastdraaien. Olie is 10w40. Lek komt door lekke keerring bij koppelingshevel, die begint na verloop van tijd vaker te zweten bij de alp. Ik vervang hem bij koppelingsplaten wissel.

Dankjewel, kan ik als het nodig is vanmiddag gelijk langs het tankstation een flesje halen.

Kan de keerring trouwens vervangen worden zonder dat het blok uit elkaar moet?
 
Laatst bewerkt:
jeetje zeg! heb je koppeltje geduikeld omdat je stuur zo verbogen/gescheurd is?
in duitsland reed ik wat enthousiast soms en zag vaak prikkeldraad in de bochten, was benieuwd hoe dat zou werken met een crash, maar daar ga je dus doorheen..
hoop dat je snel alle onderdelen bij elkaar sprokkelt (voor een goede prijs)
laatst werd MSD motoren mij aangeraden door iemand, die kerel moet knettergek zijn op de transalp, ben er nooit geweest, misschien kan je wel helpen aan kuipen.


Ben zelf wel paar keer over de kop gegaan, maar motor is "denk ik" gewoon naar beneden gegleden heb ook maar schade aan 1 kant :s
Maar thx voor de tip, ik ga daar eens kijken! Ga vrijdag ook bij offroadcentrum in vaassen kijken, die vent schijnt ook schappen vol met onderdelen te hebben liggen voor weinig.
 
Kappen maar vooral valbeugel zeker aan te raden! Ben zelf 2 weken terug ongeveer de dijk afgegaan met de Alp, eeuwig zonde...

Zo zag het eruit
[afbeelding]
Stuur zat helemaal op de tank gevouwen, grote deuk zit er nu ook in. Ben dwars door een hekwerk en prikkeldraad heengegaan alsof niks was :P Prikkeldraad zat ook helemaal om men stuur heen gewikkeld

[afbeelding]

Schade valt op zich mee, topkuip binnenkuip ruitje rechtervalbeugel knipperlichtje spiegels rempomp tank en de uitlaat.
Maarja nu ik alles toch los heb ook gelijk maar balhoofdlagers vervangen. Onderdelen zijn allemaal relatief makkelijk en goedkoop te vinden, alleen topkuip en uitlaat zijn lastig. Iemand misschien adresje van een onderdelenboer?


P.S. een valbeugel helpt dus!! zijkap was niet kapot en radiateur was maar heel iets verbogen geen lekken verder
Lijkt een beetje op mijn crash. :9 Voor de mensen met een 650 die nog geen valbeugel hebben is het ten harte aanbevolen om een valbeugel op je motor te zetten. Kon zelf iig geen 2dehands rechter radiateur vinden voor mijn TransAlp en een nieuwe originele is verschrikkelijk duur. :/
 
Msd bandenservice in Sprundel is van Ad Mies. Een van de technisch genieën van de Transalpclub.

Gezellige vent, heel goede prijzen voor onderdelen en arbeid. Weet inderdaad alles van de Alp en de AT.
 
Nog even terugkomend op de Hyperpro vering! :P

Verminderd deze ook (in grote of kleine mate) het duiken van de motor met remmen met de voorrem?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan