Het grote Honda Transalp topic deel 3

ik heb van de week een ritje met wat offroad gedaan, was erg tof met de alp!
en de mitas bandjes bevallen erg goed!
onroad zijn ze echt super, veel grip, ook aan de zijkant van het loopvlak (heb wel een maatje breder/boller dan standaard.
offroad was hij ook prima, modder en zand was geen probleem, mijn ervaring wel :)
veel plezier gehad, nog wel wat te leren!
 
Heb dit weekend ook een stukje met de nieuwe voorband gereden, ook de mitas e07. Gewoon de standaard maat. Rijd prima en voelt goed op de weg. Nog geen offroad ervaring helaas :)
 
Nou het valt mij niets tegen. Zal zo nog even een fimpje uploaden. Ja je hoort hem meer dan de standaard uitlaat maar dat was de bedoeling ook :Y

[afbeelding]


Mooie demper!
Staat op de demper zelf ook echt het E-keur merk?
Want het wordt zover ik kan ziet niet besproken in de beschrijving, zover ik kan zien.
 
Het weekendje Zwarte Woud, Vogezen, Moezel, Luxemburg is weer voorbij.
Totaal is het in 4 dagen 2251km geworden. Lekker gereden over schitterende wegen, op z'n tijd genoten van goed Duits eten en een bijbehorend pilsje.
Volgend jaar weer!

IMG_20140530_204916.jpg



IMG_20140601_165603.jpg
 
downunder, welke band heb jij achter?

sander, ziet er goed uit!! lekker weer gehad?
in de tent overnacht zo te zien? lekker :)
 
Yes, lekker kamperen hoort erbij vind ik :)
Gisteren hebben we top weer gehad, de andere dagen af en toe een klein buitje maar verder wel lekker, niets te klagen dus!

Dit weekend trouwens voor het eerst gereden met de Hyperpro vering! Schilt echt enorm in vergelijking met de originele vering, ik ging zowat als een racer de bochten door :P
 
downunder, welke band heb jij achter?

sander, ziet er goed uit!! lekker weer gehad?
in de tent overnacht zo te zien? lekker :)

Achter ligt een dunlop trailmax. Zat er pas op toen ik de motor kocht en zal nog wel wat km mee gaan. Profiel is verder wel vergelijkbaar met de mitas e07 achterband (met wat fantasie) ;)
 
Laatst bewerkt:
Yes, lekker kamperen hoort erbij vind ik :)
Gisteren hebben we top weer gehad, de andere dagen af en toe een klein buitje maar verder wel lekker, niets te klagen dus!

Dit weekend trouwens voor het eerst gereden met de Hyperpro vering! Schilt echt enorm in vergelijking met de originele vering, ik ging zowat als een racer de bochten door :P

Is dat zo merkbaar? Dat wordt denk ik bij mij de volgende investering. Achter ook meteen de gehele demper vervangen, die zit onder de roest. Eerst maar eens sparen :X
 
downunder, ik zou eerst alleen voor doen. heb je financieel eerder rond dus eerder plezier van.
en dan kan je de voorvering alvast waarderen en ben je daarna een tweede keer super blij omdat achter ook gedaan is
 
Klopt. Ik zag al dat progressieve voorveren onder de 100 kosten. Busje olie kost je ook de kop niet. Die achterveer echter kost incl demper tegen 4 of 500 euro.
Zou het goedkoper zijn om een tweedehands demper te kopen incl originele veer en dan de veer te upgraden naar een progressieve?
 
Ik denk dat een complete demper een beetje overkill is voor op een Transalp, de demper kost dan een 3de/4de part van de waarde van de motor :P
En dat compleet instelbare is fijn op circuitfietsen of evt bij erg zwaar offroad gebruik, en in mijn ogen niet nodig op een Transalp.
 
Nou ik had een keus. Of 100 euro voor 2dehands bochten en 180 voor een 2dehands demper of 229 voor nieuwe bochten set en 150 voor nieuwe demper. Nou dan is mijn keus snel gemaakt en mijn TA gaat nog jaren mee als het goed is dus :-P
 
Nou ik had een keus. Of 100 euro voor 2dehands bochten en 180 voor een 2dehands demper of 229 voor nieuwe bochten set en 150 voor nieuwe demper. Nou dan is mijn keus snel gemaakt en mijn TA gaat nog jaren mee als het goed is dus :-P



Maar jou Dominator demper, zit daar ook echt een (zichtbaar) E-keur op, of zit gewoon het geluid onder de maximum norm?
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoel met demper dat ding bij de achterveer, niet de uitlaat :+

De huidige demper en veer zien er niet meer fris uit. Sowieso moet daarom de veer tzt vervangen worden. De demperstang lijkt ook beschadigd door roest. Vandaar mijn gedachte om dat hele ding te vervangen. Of een tweedehandse goeie voor een paar tientjes en daarop dan weer een progressieve veer of de andere optie, een geheel nieuwe demper met progressieve veer.
 
Ben van het weekend stukje weest te rijden met mn Alpje.We waren zn beetje bij Basel en stonden een beetje te kletsen zei 1 van ons moet is naar je knipperlicht kijken.
Wij kijken en hij was gewoon gesmolten.
Heb er een half jaartje geleden een pro-duro dempertje ondergelecht en die komt best wel in de buurt van dat knipperlichtje.
Is mn vraag heeft iemand daar ook ervaring mee of ben ik de enigste. '( '( |(
 
Ik heb ook een pro duro, bij mij staat ie wat krommer en is ie een beetje zwart.
Maar mijne steken wat verder uit naar achter ivm koffers.

Als je ze dmv een beugel wat verder naar achter zet smelten ze niet!
 
Terug
Bovenaan Onderaan