Het grote Honda Transalp topic deel 3

Beste mensen,

Ik was voorheen eigenaar van een transalp xl650v (voordat in 2012 een baksteen mijn carter aan gort sloeg). Daar heb ik nog een owners manuel van liggen (of instruktiehandboek zo je wilt). Heeft iemand van hier daar interesse in?

Bij geen interesse valt het ding met twee weken ten prooi aan het ronde archief ;)
Hallo, zou de vraag eens stellen op het forum v/d TCN transalp clun nederland.
Weet zeker dat je er iemand blij mee kunt maken!
 
De tweedehands markt voor vervangingsdempers valt voor transalps best tegen merk ik.

Er komt bij mij sinds de laatste rit teveel uitlaatgassen tussen de aansluiting met de bochten en de daarvoor bedoelde uitgang :+. Zijn er dingen waar ik op moet letten mbt lassen of is dat bij voorbaat al een verloren zaak?
 
Nieuw is ik niet heel duur? Voor zo een 260 euro heb je hier via Bolski een nieuwe een gekeurde Mivv demper, dus ook nog behoorlijke kwaliteit en super geluid.
 
Zo, ondertussen weer flink opgeschoten met mijn TA.


Frame + achterbrug zijn metallic zwart geworden, spaken en naven hoogglans zwart.
Nieuwe banden liggen er op en de goede velgen zijn nog helemaal top *O*

Blokje is helemaal na gelopen. Slechts een klep te stellen en een paar pakkingen vervangen. Ook de centrale bout (die alu).

Buddy is ook al klaar en brengt een kennis terug over ongeveer twee weken.

Afgelopen weekend (alleen de zondag) alles omgetoverd van een beult onderdelen na een al bijna motorfiets. Blok erin zetten, brug terug, link-systeem, carb en elektronica erin. Uitlaat gewrapt met uitlaat tape, bleek glasvezel :? in te zitten, jeuken al een malle.

Nu nog verzinnen waar ik de accu en cdi ga laten. Aangezien ik het hele luchtfilter huis laat vallen. En hoe ik de spatborden, lampen, etc ga monteren.

Ook moet de verf van de tank af. Maar eerst maar eens kijken of die loopt na alle aanpassingen. :+
 
Volgens mij kan een voertuig van 1987 nog als oldtimer bij RDW worden geregistreerd. Maar waarom? De wegenbelasting is al erg weinig en de verzekering kost mij ook geen drol..
 
Mijn 87er staat op als oldtimer. De Belastingdienst nam het bij mij direct aan. Soms moet je het zelf even aangeven, maar dat geeft geen problemen. Oldtimerverzekering kost idd ook bijna niks. ;)

En waarom Lady X? Nou ja, gewoon, omdat ik er nog een heb staan en ik in december/januari/februari niet per se twee motoren nodig heb. Dan betaal je nog maar een kwart van de wegenbelasting. Verzekering heeft daar dan eigenlijk weer niets mee te maken. ;)
 
Volgens mij heeft een gewone verzekering omzetten naar oltimerverzekering wel gevolgen voor je no claim . Heb dat met mn Suzuki rvg geprobeerd en kon wel maar schild echt niet veel.
Want op een oldtimer bouw je ook geen no claim.
 
Mijn 87er staat op als oldtimer. De Belastingdienst nam het bij mij direct aan. Soms moet je het zelf even aangeven, maar dat geeft geen problemen. Oldtimerverzekering kost idd ook bijna niks. ;)

En waarom Lady X? Nou ja, gewoon, omdat ik er nog een heb staan en ik in december/januari/februari niet per se twee motoren nodig heb. Dan betaal je nog maar een kwart van de wegenbelasting. Verzekering heeft daar dan eigenlijk weer niets mee te maken. ;)
Oh ja, die belasting is dan weer mooi meegenomen, daar betalen we al genoeg van..
 
Zijn de twee slangetjes op de cabs thv de synchronisatie schroef nu van de overloop?

Ik ben het vergeten wat deze doen :+
 
Hoi,

Ik ben nieuw in dit forum. Sinds vorige week ben ik ook een transalp rijder. Mijn eerste motor!

Groet Alex

[afbeelding]

Hoi,

ik rij alweer 1,5 jaar rond op mijn transalp nu. Laatst ben ik verhuisd en voor woon-werk rij ik nu +- 200 km per week. Tijd voor iets nieuwers dan 1991 dacht ik. Hier en daar heb ik wat proef gereden, maar ik kan nou niet zeggen dat het totaalplaatje zoveel beter is dan mij Alp nu. in plaats van €5000 voor een goede tweedehands ga ik nu wat minder uitgeven en de transalp wat meer naar mijn wens maken.
de volgende zaken ga/wil ik aanpassen.

-progessieve vering (Hyperpro)
-handvat verwarming
-handkappen
-valbeugels (Heavy Duties)
-tourscherm
-middenbok?

Hebben jullie nog andere tips?

groet Alex
 
Misschien nog wat voor je zichtbaarheid, zoals extra verlichting (led spots) op je valbeugels en een schakelaartje zodat je de 4 knippers tegelijk aan te zetten?
 
Zo, ik zal me hier ook maar eens melden :-)

Tot nu toe heb ik altijd in het NX250 draadje gewoond omdat ik fan ben van het motortje en er intussen 5 heb gehad. Maar nu moet ik meer snelweg rijden met meer troep en soms bijrijder dus dan is het tijd voor iets zwaarders.

Afgelopen vrijdag een Transalp gekocht, uit 1987 met 98.000km en hij heeft wat liefde nodig. Op zich een goede basis waar al veel upgrades aan gedaan zijn. Ik ben er nu mee bezig om hem in orde te maken en overbodige onderdelen te verwijderen. Daarover later meer.

Groeten, Clement.


Zo stond hij er vrijdag bij (klik op de foto voor meer):
IMG_0096 by ClementDe, on Flickr

En deze kant wil ik ongeveer op ermee maar dan iets meer kuip, laag spatbord en omdat het moet bagagedrager.
IMG_0130 by ClementDe, on Flickr
 
Laatst bewerkt:
Hij is ook leuk, alleen zijn de zijkappen en die bij de koplamp nogal, ehm, gebruikt en dus ophangpunten eraf, gescheurd en oude reparaties.

De bagagedrager is dezelfde als de NX650 zover ik weet, en die heb ik nog liggen. Ik vind hem alleen erg breed; zonder bussen van een cm of 2,5 gaat het niet passen.
 
die lampjes op de valbeugels zijn wel gaaf, maar er bestaat nogal wat discussie over of dit wel of niet is toegestaan. Zoals ik het op verschillende plekken lees zijn het of mistlampen, die dus enkel bij slecht zicht aan mogen, of ze worden gezien als groot licht. Dat mag enkel aan als er geen tegenliggers zijn of als je geen voorliggers hebt.
 
Hij is ook leuk, alleen zijn de zijkappen en die bij de koplamp nogal, ehm, gebruikt en dus ophangpunten eraf, gescheurd en oude reparaties.

De bagagedrager is dezelfde als de NX650 zover ik weet, en die heb ik nog liggen. Ik vind hem alleen erg breed; zonder bussen van een cm of 2,5 gaat het niet passen.

weet niet precies welke bussen je bedoelt. straks eens kijken bij de mijne :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan