Het grote Honda Transalp topic deel 3

JBi

MF veteraan
24 jan 2012
3.295
194
25
Drenthe
Hallo Transalp rijders,
Ik overweeg een Transalp aan te schaffen Bj1994. Ik ben alleen benieuwd hoe jullie de navigatie gemonteerd hebben.
Ik gebruik een Tomtom 550. Het dashboard van de alp is helemaal kunststof. Ik ben zeer benieuwd naar de plek waar jullie de navigatie hebben zitten.
Alvast bedankt
Had hem gewoon op het stuur gemonteerd, lekker makkelijk :9
 

Downunder

MF veteraan
16 okt 2002
2.999
27
Zuidlimburg
Heb sinds kort zo'n x grip aan het stuur, daarvoor had ik zon waterdichte telefoonhoes aan het stuur. Zou niks aan de dash vastzetten, dat is allemaal plastic.
 
24 apr 2019
34
9
Kan iemand op het Transalp forum deel mij zeggen of het blok uit de transalp xl 700 v in meerdere modellen gebruikt is.
Dit ivm een motorwissel... De uitgaande as is stuk door vermoedelijk een te strak gesteld ketting. Als het blok ook in andere modellen gebruikt is zonder grote wijzigingen wordt het zoeken eenvoudiger. Alvast dank!
 

HCx

Die hard MF'er
1 jan 2017
871
191
Kan iemand op het Transalp forum deel mij zeggen of het blok uit de transalp xl 700 v in meerdere modellen gebruikt is.
Dit ivm een motorwissel... De uitgaande as is stuk door vermoedelijk een te strak gesteld ketting. Als het blok ook in andere modellen gebruikt is zonder grote wijzigingen wordt het zoeken eenvoudiger. Alvast dank!
NT700V Deauville
 
24 apr 2019
34
9
@HCx... blok Deauville is een blok met eindaandrijving cardan, heb ik net geleerd. Gaat dus niet werken. Probeer het blok gerepareerd te krijgen, stukje zelf, stukje profi, blijven de kosten mogelijk binnen de perken. Dank voor meedenken.
 

James Bond

Die hard MF'er
31 jan 2014
675
271
52
B
Check firma Boonstra in Ureterp. De Transalp is veel verkocht, en daardoor zijn er veel complete motorblokken van de Transalp te koop. Oa bij Boonstra.

Spitsen van het blok, nieuwe uitgaande as erin en nieuwe pakkingen kost sowieso minimaal 300-400€ als je alles zelf doet. Excl. uren en gereedschap.

Ik heb hetzelfde met mijn Africatwin 750. Gelukkig een ander blok kunnen kopen van een Transalpclub lid. Die blokken zijn veel zeldzamer. In het najaar wissel ik de blokken.
 
24 apr 2019
34
9
Ik heb de indruk dat de laatste versie, de 700 niet zoveel is verkocht, althans niet in NL. Desondanks Boonstra ff een mailtje gestuurd. Ook gekeken bij andere slopers.. NADA.
 

James Bond

Die hard MF'er
31 jan 2014
675
271
52
B
Klopt, idd minder verkocht dan de TA650. Toch wel eens gezien bij Boonstra. De TA700 heeft injectie volgens mij, de 650 niet. Verder gelijk, wie weet dat????

Toch op eBay staan ze wel te koop. Vooral Italiaanse aanbieders....
Maak een 'gezocht' item aan op transalpclub.nl.

Hou ons op de hoogte.
 

James Bond

Die hard MF'er
31 jan 2014
675
271
52
B
Mijn vorige voortandwiel heeft vastgelast 7jaar met totaal 30dkm zo gezeten. Zie de foto van mijn Africatwin 750 uit 1996.

No guts no glory!

In november losgeslepen en nw tandwiel gelast. Helaas brak die las na 2000km af bij 50kmu....
Nu dus ander blok.

Maw, je kan het proberen te laten lassen!

Screenshot_20190905-223215.png
 
24 apr 2019
34
9
Vastlassen.... niet iets waar ik direct aan denk.... maar 30.000km... is voor de gemiddelde rijder een jaar of 6.
Blokken via ebay uit Italië had ik ook al gezien. Transalp 700 is daar denk beter verkocht dan hier... en uiteraard een groter land
 

James Bond

Die hard MF'er
31 jan 2014
675
271
52
B
Idd, op eBay uit Italië voor 360€+130€ verzending. Ook meerdere blokken voor 640€+11€ verzending. Ik zie wel goede beoordelingen staan (als dat waar is...).

Ik zou de gok wel durven wagen voor 360+130, wel kmstand opvragen en lager bieden. Of geduld hebben en afwachten hier in Nederland.

Bij gebrek aan xrv750 blokken heb ik overwogen een ta650 blok te kopen en te monteren (scheelt wat pk-s maar niet veel). Maar goed, ik heb nu een xrv blok kunnen kopen.
 

Vinnie165

MF veteraan
5 apr 2005
2.812
0
Helchteren
Hallo, ik ben een transalp 600 uit 1994 aan het restaureren. Bijna klaar maar had een vraagje over de stationairsproeiers. Er zit standaard 38 in maar ik lees hier en daar dat er wel eens een 40 wordt gezet zodat hij beter koud zou starten en dat er een dipje weg zou zijn in het tussengebied. Iemand hier ervaring mee?
Ik lees het wel op Amerikaanse sites..
Er komt een laser produro op maar normaal gezien moet voor deze demper niets aangepast worden. Luchtfilter blijft origineel.
 

Bijlagen