Het grote Honda Transalp topic deel 3

Hallo Transalp rijders,
Ik overweeg een Transalp aan te schaffen Bj1994. Ik ben alleen benieuwd hoe jullie de navigatie gemonteerd hebben.
Ik gebruik een Tomtom 550. Het dashboard van de alp is helemaal kunststof. Ik ben zeer benieuwd naar de plek waar jullie de navigatie hebben zitten.
Alvast bedankt
Had hem gewoon op het stuur gemonteerd, lekker makkelijk :9
 
Heb sinds kort zo'n x grip aan het stuur, daarvoor had ik zon waterdichte telefoonhoes aan het stuur. Zou niks aan de dash vastzetten, dat is allemaal plastic.
 
Kan iemand op het Transalp forum deel mij zeggen of het blok uit de transalp xl 700 v in meerdere modellen gebruikt is.
Dit ivm een motorwissel... De uitgaande as is stuk door vermoedelijk een te strak gesteld ketting. Als het blok ook in andere modellen gebruikt is zonder grote wijzigingen wordt het zoeken eenvoudiger. Alvast dank!
 
Kan iemand op het Transalp forum deel mij zeggen of het blok uit de transalp xl 700 v in meerdere modellen gebruikt is.
Dit ivm een motorwissel... De uitgaande as is stuk door vermoedelijk een te strak gesteld ketting. Als het blok ook in andere modellen gebruikt is zonder grote wijzigingen wordt het zoeken eenvoudiger. Alvast dank!
NT700V Deauville
 
@HCx... blok Deauville is een blok met eindaandrijving cardan, heb ik net geleerd. Gaat dus niet werken. Probeer het blok gerepareerd te krijgen, stukje zelf, stukje profi, blijven de kosten mogelijk binnen de perken. Dank voor meedenken.
 
Check firma Boonstra in Ureterp. De Transalp is veel verkocht, en daardoor zijn er veel complete motorblokken van de Transalp te koop. Oa bij Boonstra.

Spitsen van het blok, nieuwe uitgaande as erin en nieuwe pakkingen kost sowieso minimaal 300-400€ als je alles zelf doet. Excl. uren en gereedschap.

Ik heb hetzelfde met mijn Africatwin 750. Gelukkig een ander blok kunnen kopen van een Transalpclub lid. Die blokken zijn veel zeldzamer. In het najaar wissel ik de blokken.
 
Ik heb de indruk dat de laatste versie, de 700 niet zoveel is verkocht, althans niet in NL. Desondanks Boonstra ff een mailtje gestuurd. Ook gekeken bij andere slopers.. NADA.
 
Klopt, idd minder verkocht dan de TA650. Toch wel eens gezien bij Boonstra. De TA700 heeft injectie volgens mij, de 650 niet. Verder gelijk, wie weet dat????

Toch op eBay staan ze wel te koop. Vooral Italiaanse aanbieders....
Maak een 'gezocht' item aan op transalpclub.nl.

Hou ons op de hoogte.
 
Mijn vorige voortandwiel heeft vastgelast 7jaar met totaal 30dkm zo gezeten. Zie de foto van mijn Africatwin 750 uit 1996.

No guts no glory!

In november losgeslepen en nw tandwiel gelast. Helaas brak die las na 2000km af bij 50kmu....
Nu dus ander blok.

Maw, je kan het proberen te laten lassen!

Screenshot_20190905-223215.png
 
Vastlassen.... niet iets waar ik direct aan denk.... maar 30.000km... is voor de gemiddelde rijder een jaar of 6.
Blokken via ebay uit Italië had ik ook al gezien. Transalp 700 is daar denk beter verkocht dan hier... en uiteraard een groter land
 
Idd, op eBay uit Italië voor 360€+130€ verzending. Ook meerdere blokken voor 640€+11€ verzending. Ik zie wel goede beoordelingen staan (als dat waar is...).

Ik zou de gok wel durven wagen voor 360+130, wel kmstand opvragen en lager bieden. Of geduld hebben en afwachten hier in Nederland.

Bij gebrek aan xrv750 blokken heb ik overwogen een ta650 blok te kopen en te monteren (scheelt wat pk-s maar niet veel). Maar goed, ik heb nu een xrv blok kunnen kopen.
 
Hallo, ik ben een transalp 600 uit 1994 aan het restaureren. Bijna klaar maar had een vraagje over de stationairsproeiers. Er zit standaard 38 in maar ik lees hier en daar dat er wel eens een 40 wordt gezet zodat hij beter koud zou starten en dat er een dipje weg zou zijn in het tussengebied. Iemand hier ervaring mee?
Ik lees het wel op Amerikaanse sites..
Er komt een laser produro op maar normaal gezien moet voor deze demper niets aangepast worden. Luchtfilter blijft origineel.
 

Bijlagen

  • IMG_4656.JPG
    IMG_4656.JPG
    66,5 KB · Weergaven: 23
  • IMG_4667.JPG
    IMG_4667.JPG
    274,4 KB · Weergaven: 21
  • IMG_4695.JPG
    IMG_4695.JPG
    59,8 KB · Weergaven: 17
  • IMG_4694.JPG
    IMG_4694.JPG
    72,3 KB · Weergaven: 23
  • IMG_4678.JPG
    IMG_4678.JPG
    62,4 KB · Weergaven: 20
Heb nog twee oranje knipperlichten liggen en een knipperlicht wit achter rechts van de 650. Kan iemand die nog tegen verzendkosten gebruiken? Anders gooi ik ze weg.

20191019_174047.jpg
 
Even een klein schopje in dit topic... sinds enkele dagen in bezit van een Alp 650 uit 2006. Lekkere motor hoor! Is een ex-politie en ik ga hem de winter netjes maken en wil ergens in mei/juni de Grande Tour Des Alpes doen maar dan ook onverhard erbij pakken. En als zo'n oudje een keer onderuit gaat is dan niet heel erg, dat fixen we dan wel weer.

Eerst maar eens de gaten in de kappen opvullen en stickers erover dan ziet hij er al weer een stuk frisser uit...
 

Bijlagen

  • TA3.jpeg
    TA3.jpeg
    335 KB · Weergaven: 23
  • TA4.jpeg
    TA4.jpeg
    352,9 KB · Weergaven: 19
Mooi ding. De witte kleur is gaaf in combinatie met de zwarte velgen.
Hou in het begin het oliepeil een beetje in de gaten.
Mijn xrv750 (ook twin) met 65dkm lust 1 liter per 3000km.
Check ook www.transalpclub.nl voor nuttige en leuke info etc.

Veel plezier ermee!!!
 
Mooi ding. De witte kleur is gaaf in combinatie met de zwarte velgen.
Hou in het begin het oliepeil een beetje in de gaten.
Mijn xrv750 (ook twin) met 65dkm lust 1 liter per 3000km.
Check ook www.transalpclub.nl voor nuttige en leuke info etc.

Veel plezier ermee!!!

Dank je wel Mr.Bond voor de tips! Heb de weg naar de TransAlp Club ook al gevonden. Ook daar op het forum een MotoSkooly te vinden dus :)
 
Ik zoek zo'n borgplaatje om het kettingwiel voor vast te zetten. PD06/1995. Iemand nog wat liggen?
<edit> Ik heb al even op cmsnl gekeken. Met die twee m6 boutjes en verzenden 25+ euro.
Dan maak ik er liever zelf een.
 
Laatst bewerkt:
Ik voeg me maar even toe aan het Transalp topic :)
Gisteren een 1994 Transalp 600 gekocht. De bedoeling is deze om te bouwen tot Supermotard :)

Alle kuipdelen gaan weg, dashboard gaat weg, zadel gaat weg, een geheel "nieuwe" start :)
Ik moet wel nog kuiphoudertjes lassen aan het frame en ik ga ook nog eens zien of ik ook zonder een nieuw subframe te bouwen een CRF450 zadel-e.d. erop kan verbouwen.

Enkele tips waar ik kan op letten van de transalp (motorisch gezien?) of zijn dit toevallig héle goede motoren?

Ik moet ook nog eens de carburateurs schoonmaken omdat deze toch wel al bijna een half jaar stil staan.
Maar hij draait!
 
Het zijn toevallig heul goede motoren :+. Daarom is dit topic ook zo rustig ;). Heel veel verder dan normaal onderhoud hoeft niet. Een van de zwakste punten waren de velgen, maar die ga je toch al vervangen :). Soms ook de spanningsregelaar en die dynamostekker, vaak solderen ze gele draden om de stekker ertussenuit te laten.

Vooral ook fotos plaatsen, ben wel benieuwd wat je ervan gaat maken :).
 
Terug
Bovenaan Onderaan