Het grote Honda Transalp topic deel 3

Later naar huis toe nog twee redelijk zware "schotterwege" (veldwegen) zonder problemen gereden.
Ben dus eigenlijk heel tevreden met de Conti's.
Wel benieuwd hoe lang ze mee gaan maar dar schijnt volgens diverse testberichten wel oké te zijn.
De tijd zal het leren....
 
Ik heb ook de tkc70 gehad op mijn Africatwin 750. Prima band, ook goed op gravel. Voorband begon wel flink te cuppen uiteindelijk. Nu weer eens heidenau k60 scout banden, die een doorgaand middenprofiel heeft op de achterband (is nl afh van de breedte van de band).
 
Dan zou ik beginnen met die 6duizend beugeltjes die honda voor alles en niks toepast er af te zagen :+
lol, dan heb je zo weer 5kg te pakken.

Al vind ik de gewichtsbesparing altijd net zoiets subjectief als bij de wielrenners....

betalen we allemaal 1000 euro extra voor die carbon fiets die 1kg lichter is, maar zitten er wel met de midlife-pens erop waar de buik voor t fatsoen net niet meer in het jasje past :)
 
Wat vinden jullie van m'n poging om zelf een digitale teller te maken (ben nog in troubleshooting fase):

1624993918336.png


Arduino hobby printje:
1624993903482.png

Aangesloten op de originele Honda Stekkers:
1624993874508.png


Commentaar van m'n vriendin: "Zoiets verkopen ze toch ook gewoon kant en klaar??"
....:+:?:? But what is the fun in that???_O-:]
 
Cool! Ook een tijdje naar zitten kijken maar liep qua electronicakennis vast. Meen dat de spanning van de signalen van de motor te hoog zijn voor de arduino? Hoe heb je dat opgelost?
 
Sommige signalen zijn naar ground dus dat maakt niet uit.
De rest met een optocoupler, of een weerstandsdeling.
Als het de electronica kennis is zal ik straks als hij af is wel een schema maken, dan is dat stuk copy/paste.

Is er nog iemand die een stukje DID VX 525 ketting over heeft? Het lukt me niet om deze los te bestellen :(
 
Vandaag weer een rondje gereden met de xl650v.
Nu weet ik zeker dat de Continental TKC70 de juiste keuze voor mij was, lekker neutraal op de weg stuurt fijn in de bochten, snel maar ook langzaam (haarspeldbochten) en op de veldwegen, ja ja dat kan en mag hier nog bijna overal, hebben ze ook voldoende grip zowel bij accelereren als bij remmen.
Ook bij ruim 160km/h gaan ze als op rails, niet pendelen gewoon super.
 

Bijlagen

  • 20210705_153613.jpg
    20210705_153613.jpg
    362,4 KB · Weergaven: 41
  • 20210705_162119.jpg
    20210705_162119.jpg
    492,3 KB · Weergaven: 38
Iemand nog een originele uitlaat in goede staat voor een xl650v over?
Liefst van de RD10, die van mij is totaal uitgebrand van binnen en is dus relatief luid....
Wil hier geen gedoe hebben.
Hoor graag van iemand ....
 
Ik zie ze wel eens voor 100,150 op marktplaats. Voor een 100 meer heb je een nieuwe aftermarket.
Of even op transalpforum vragen, er zijn er een paar met veel voorraad aan onderdelen :)
 
Het Transalp forum is niet mijn ding, ik wil me niet aanmelden en (betalend) lid worden en door een ballotage toestand wel of niet aangenomen te worden...
Aftermarket spul wil ik ook niet omdat dat eigenlijk altijd luider is dat mijn huidige originele uitlaat en meestal nog lelijker als het origineel.
Ik zoek een standaard uitlaat.
Die zijn vast wel te vinden in nieuwstaat maar kom er op dit moment wereldwijd niet één tegen, vandaar mijn vraag......
 
Het Transalp forum is niet mijn ding, ik wil me niet aanmelden en (betalend) lid worden en door een ballotage toestand wel of niet aangenomen te worden...
Aftermarket spul wil ik ook niet omdat dat eigenlijk altijd luider is dat mijn huidige originele uitlaat en meestal nog lelijker als het origineel.
Ik zoek een standaard uitlaat.
Die zijn vast wel te vinden in nieuwstaat maar kom er op dit moment wereldwijd niet één tegen, vandaar mijn vraag......
Je kunt je gewoon aanmelden voor het forum. Voor leden zijn er enkele afgesloten gedeelten, maar voor kopen en verkopen heb je alleen een account nodig. Anders is er nog een facebookgroep waar je lid van kunt worden.

Van ballotage is geen sprake, alleen wat betreft motoren. Van mij zou een CB500X best een clubmotor mogen worden, maar dat ga ik niet door de ALV krijgen.-O-
 
Ik zie ze wel eens voor 100,150 op marktplaats. Voor een 100 meer heb je een nieuwe aftermarket.
Of even op transalpforum vragen, er zijn er een paar met veel voorraad aan onderdelen :)
ik heb de mijne een tijd geleden in de oud ijzer bak gegooid omdat de flens op de voorbochten gescheurd was.
Kan wel eens kijken of die er nog ligt? Hoef je alleen je flens over te lassen,
of zoek je echt een complete?
 
René, bedankt voor je aanbod maar die maar bij het oudijzer liggen.
Die van mij is in prima staat maar zoals geschreven redelijk "uitgebrand" van binnen en dus redelijk luid. Dat wil ik hier op de veldwegen eigenlijk vermijden.
Ik blijf rustig zoeken, heeft geen haast.
 
hallo, ik heb een vraag en ben benieuwd of hier iemand het antwoord weet, het gaat over uitwisselbaarheid van motorblokken van de transalp.
Ik heb een transalp uit 1990, hierin zit een blok uit 1992. (600cc). Zou een 650 blok ook passen van een later model of past alleen de 600cc versie?
 
Iemand nog een originele uitlaat in goede staat voor een xl650v over?
Liefst van de RD10, die van mij is totaal uitgebrand van binnen en is dus relatief luid....
Wil hier geen gedoe hebben.
Hoor graag van iemand ....
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/honda-transalp-650-xl-650-v-auspuff/1816083195-306-453https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s...fer-honda-transalp-xl650v/1656964753-306-8561https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s...ertiger-endschalldaempfer/1638429036-306-2127Of een nieuwe,weet je zeker dat die goed is,ze hebben er nog 1,
https://www.cmsnl.com/honda-xl650v-...-sales25k_model6656/muffler-comp_18310mcb611/
 
Laatst bewerkt:
hallo, ik heb een vraag en ben benieuwd of hier iemand het antwoord weet, het gaat over uitwisselbaarheid van motorblokken van de transalp.
Ik heb een transalp uit 1990, hierin zit een blok uit 1992. (600cc). Zou een 650 blok ook passen van een later model of past alleen de 600cc versie?
Hoi Jeroen, je zou je vraag ook kunnen stellen op het forum van de Transalp Club Nederland. Daar hebben ze veel technische kennis.
https://transalpclub.nl/
 
@ RG-Gamma....
Dank voor de moeite!
Heb die voor € 65 geschreven met de vraag of hij ook naar Oostenrijk verstuurd, vele uit DE willen dat niet maar wie weet.
Nogmaals dank, op klein anzeige had ik idd nog niet gekeken...
 
Terug
Bovenaan Onderaan