Het grote Honda Transalp topic deel 3

Ja klopt vanaf vast punt gemeten.
Komt er dus opneer veervoorspanning strakker zetten gok ik. Morgen maar een met alles aan meten. En dan zien hoe ikber makkelijk bij kan komen.

En met mijzelf erop+gear dus rond 56,5-5,7=50,8 cm uitkomen.

Maar weer veel geleerd, thanx allemaal.
PXL_20221110_165324525.jpg
PXL_20221110_165333477.jpg
 
Ja klopt vanaf vast punt gemeten.
Komt er dus opneer veervoorspanning strakker zetten gok ik. Morgen maar een met alles aan meten. En dan zien hoe ikber makkelijk bij kan komen.

En met mijzelf erop+gear dus rond 56,5-5,7=50,8 cm uitkomen.
Bekijk bijlage 1821351Bekijk bijlage 1821352
56,5 - (17,3 x 0,3) = 51,3 toch? Die halve cm doet het hem niet wss, maar afwijken kan altijd nog ;)
 
56,5 - (17,3 x 0,3) = 51,3 toch? Die halve cm doet het hem niet wss, maar afwijken kan altijd nog ;)
Je hebt gelijk.

Hopelijk dit weekend maar eens proberen af te stellen. Maar met deze cijfers in mijn achterhoofd klopt het wel dat hij mindergoed rijd met topkoffer.

Ook een goed filmje gevonden met uitleg. Match helemaal met die van jou @Erwin P (goede uitleg van jou)
:Y
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het goed is om de sag goed in te stellen (en dat is meer dan alleen de veervoorspanning instellen) en misschien is het nerveuze stuurgedrag met de topkoffer dan weg.
Maar ik denk niet dat de topkoffer zo zwaar is dat je motor achterover hangt als een chopper.
Ik denk dat je achtersubframe een beetje kan veren waardoor je topkoffer een beetje kan schudden/slingeren.
 
Ik denk dat het goed is om de sag goed in te stellen (en dat is meer dan alleen de veervoorspanning instellen) en misschien is het nerveuze stuurgedrag met de topkoffer dan weg.
Maar ik denk niet dat de topkoffer zo zwaar is dat je motor achterover hangt als een chopper.
Ik denk dat je achtersubframe een beetje kan veren waardoor je topkoffer een beetje kan schudden/slingeren.
Maar er rijden toch veel meer Transalp 700's rond met nog veel grotere topkoffers. Maar afstellen moet zo wie zo.
 
Vandaag toch maar begonnen met afstellen. 3 slagen erbij, dat reed het beste. Met 4 slagen begon hij weer meer te trillen. Nu eerst maar eens op 3 houden en kijken hoe dat bevalt.
PXL_20221111_103234648.jpg
 
Ja zijkap eraf en accubak plus accu. Zou zoveel makkelijker moeten kunnen. Misschien ook nog eens testen op 2 slagen, maar eerst genoeg van alles in en uit bouwen. Edit, is 2,5 slag strakker geworden.
 
Laatst bewerkt:
:t

Wel jammer dat je zoveel moet afbreken op een motor die er voor gemaakt is. Designfoutje :X
Je zou inderdaad bij een off-road reismotor verwachten dat de vering in te stellen is zonder dat je gereedschap nodig hebt.
Maar ja, dat kost extra geld en de meesten gebruiken hem toch alleen maar op de weg voor een rondje om de kerk.
 
Was deel van de klus idd. Maar die 60p heb ik ook helemaal kaal gehad. Komt weer te koop trouwens. Had m verkocht aan een kennis, maar die is een financieel in zwaar weer gekomen, dus ik krijg de 600 binnenkort weer 😅
 
Was deel van de klus idd. Maar die 60p heb ik ook helemaal kaal gehad. Komt weer te koop trouwens. Had m verkocht aan een kennis, maar die is een financieel in zwaar weer gekomen, dus ik krijg de 600 binnenkort weer 😅
Nog belang bij een SMT? :9
 
Iemand een adresje waar je de borgring voor het voorste tandwiel kan bestellen?
CMS heeft 'm wel, maar 11 euro voor dat plaatje, met nog eens 7 euro verzendkosten er bij zijn me te veel van het goede als het niet nodig is.
 
Honda dealer klinkt logisch ja.

De dichtstbijzijnde is 90km retour. Verstook ik meer benzine dan dat de verzendkosten zijn. _O-

Lokale motorzaken zijn schaars, en de motorzaken die iets hebben liggen zijn nog schaarser.
Ik ga wel bestellen.
 
Honda dealer klinkt logisch ja.

De dichtstbijzijnde is 90km retour. Verstook ik meer benzine dan dat de verzendkosten zijn. _O-

Lokale motorzaken zijn schaars, en de motorzaken die iets hebben liggen zijn nog schaarser.
Ik ga wel bestellen.
Zit topmoto niet bij jouw in de buurt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan