Het grote Honda Transalp topic deel 3

agranado

MF veteraan
22 okt 2005
1.935
0
Den Haag
t_titel.jpg


Welkom in het grote Honda TRANSALP topic deel 3!​

Kom je zomaar even buurten, heb je technische hulp nodig of ben je een vaste Transalp spammer, dan ben je hier aan het juiste adres. Dit topic is van iedereen en voor iedereen.

Oude topics:
Transalp rijders gezocht!
Het grote Honda Transalp topic deel 2

t_deelnemers.jpg


Hier volgt in alfabetische volgorde de deelnemers aan dit topic. Wil je opgenomen worden in de lijst, plaats dan een berichtje met je foto en vertel waar je vandaan komt.

agranado (Den Haag)
MF-foto.jpg


dolfijneflipper (Amstelveen)
16559f2866e84b4ad0273cdf0f9fd215


FlevoAndre (Midden van het land)
full


JBi(Overijssel)
MY7tQ6s.jpg


JollyJopster('t Gooi)
full


knutsel-smurf(Overijssel)
motor%25202014%2520025a.jpg


kornfed(Helmond)
qQlOoST.jpg


LinKing (Dendermonde, België)
large


Mike Schenk (Den Haag)
full


pimmoto1991 (Zeeland)
pim.jpg


SanderRS (Kaatsheuvel)
transalp050514.jpg


t_links.jpg


Sites en fora:

Transalp reizigers:

Technische links:
 
Laatst bewerkt:
Bij deze een foto van mijn brommer voor de OP

Afkomstig uit overijssel

motor%25202014%2520025a.jpg
 
Zo weer een verse nieuwe!

Over een paar uur de Alp weer over een aantal zandpaden etc trekken :D

Ik heb in ieders geval geinvesteerd in een originele kuipruit, en ben vandaag bij Hyperpro langs geweest, en daar een voor+achter vervangingsveren set opgehaald :D
Komende week maar eens inbouwen ;)
 
Laatst bewerkt:
Geen probleem. Nette ex overheid heb je daar trouwens.

[afbeelding]
Gister heerlijk in het zonnetje K&N luchtfilter gemonteerd :)
Dank u
van de overheids fietsen die op dit moment worden aangeboden was dit inderdaad het netste en leukst geprijsd, en slechts 42000kms
 
Ik hoop dat ik jullie dit weekend kan berichten hoe het mij bevalt :)
Onder tussen denk ik dat ik zowel voor als achter een flinke slag in mn velg heb zitten haha, en de voorvork is vandaag wel tig keer tegen zn uiterste punt geslagen haha.
De Sjoko toer vandaag gereden met 4en :) Schitterend weer en een mooie rit.
Ik moet alleen van de Anakee 3 banden af :P
 
En waarschijnlijk ook het effect dat er weer verse olie in de vorkpoten zit.

Volgens Hyperpro moet hun olie iig iedere 20k ververst worden. Ik weet niet hoe dit met andere vorkolies zit, maar ik geloof niet dat veel mensen hun vorkolie verversen zolang de vork niet lekt? :) Dus een Alpje met 50k zal vast wel anders veren als de olie een keer ververst wordt :P
 
Ondertussen de vork al uit elkaar liggen, die staat nu een avondje uit te lekken.
Nu was ik net even aan het meten maar de Hyperpro veer is 20mm korter dan de originele veer?
Weet iemand toevallig dat dit klopt?? Anders neem ik morgen zoiezo even met HP contact op om het na te vragen.
Originele veer is op dit moment 608mm, en de HP 588mm. :?


En tweede puntje waar ik tegenaanloop balhoofdlager is ook gaar, dus die ook van de week maar even ophalen bij Honda. :]
 
Heb je de nieuwe veren al in de vork gestopt? Dacht dat de oude veren onder voorspanning gemonteerd werden. Bij mijn 600 uit 1995 zat er ook nog een simpele bus bovenop de ori voren. Met de dop duwde je dan eerst die bus en veren iets in voor je hem kon vastdraaien. Spannend klusje met dat fijne draad... Vervangingsveren waren van WP en moest die bus ook achterwege worden laten. Bij mijn huidige alp waren ori en HP vervangingsveren weer dezelfde lengte...
 
Heb je de nieuwe veren al in de vork gestopt? Dacht dat de oude veren onder voorspanning gemonteerd werden. Bij mijn 600 uit 1995 zat er ook nog een simpele bus bovenop de ori voren. Met de dop duwde je dan eerst die bus en veren iets in voor je hem kon vastdraaien. Spannend klusje met dat fijne draad... Vervangingsveren waren van WP en moest die bus ook achterwege worden laten. Bij mijn huidige alp waren ori en HP vervangingsveren weer dezelfde lengte...

Er zit bij mij nu geen bus in de vork, en ook niet bij de HP veren? Heb een 97er.

Ondertussen met HP gebeld, vaak zijn de veren korten dan originele veren, omdat er met een andere veervoorspanning gewerkt word.
Ook een balhoofdsetje besteld, kan morgen alles weer in elkaar :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er nog steeds niet zeker van hoe het nu zit met die HP voorvering... :? .

Ik heb nu 1 poot terug opgebouwd, olie erin gedaan zoveel zoals door HP verteld, maar voor de 2de poot heb ik nu iig niet genoeg olie. Maar dat is niet het ergste, ik heb totaal geen veervoorspanning... Sterker nog de veer zit los in de poot als hij helemaal uitgetrokken is...
Ik zou bijna niet anders kunnen bedenken dat of de veer te kort is, of dat ik er een bus bij zou moeten stoppen... Volgens HP zou de veer 20mm door moeten steken, dus een bus zou zo gemaakt zijn als dit nodig is.

Uiteraard kan ik rond deze tijd HP niet bereiken, maar heeft toevallig iemand van jullie een idee? Of zelf zijn veren ingebouwd en dus weet hoe het zou moeten zitten... :?
In alle webshops staan de HP veren van 1987 tot 2000 onder een artikel, dus eigenlijk kan het niet anders dat er een bus bij moet zoals bij het oudere type voorvering :X

Mijn vork is als onderstaande afbeelding:
F__0900.jpg
 
Nou net wat ik zei, in de webshops waar ik de veren tegen kom gaat alles van 87 tot 2000
http://hyperonline.nl/contents/nl/p2229_Hyperpro_Verenset_Honda_XL_600_V_Transalp_1987-2000.html

En ik heb mee staan kijken bij hun in de computer, omdat hij eerst bij de 650 zat te kijken, maar daar stond ook maar 1 artikel bij de 600... En de kerel die ik vandaag aan de lijn had was ook overtuigd dat de veren goed moesten zijn.... :X

Dus ik weet t ff niet :P Morgen zoiezo maar weer bellen, volgens de Heynes manual zit er 4,1cm verschil in de veren van de twee modellen voorvork... en dat is ook ongeveer de lengte die ik nodig zou hebben om de veer 20mm door te laten steken :?
 
Zakken die binnenpoten niet nog wat in bij montage? Er komt nog wat gewicht op te staan... Ik heb nog ori bussen liggen. Mag je zo hebben als je wil. Maar schroef eerst de boel eens in elkaar zou ik zeggen. Ga je balhoofdlager zelf vervangen trouwens?
 
Terug
Bovenaan Onderaan