Het grote Honda Transalp topic deel 3

Ach, en als je dan tegen het voorjaar in de gaten hebt dat je Hornet alleen stof heeft gevangen omdat je op de Trnsalp rijdt is het een goede tijd om te verkopen omdat de prijzen dan hoger liggen :-)
Succes ermee morgen, we horen wel of het iets geworden is.
 
Hallo! Hier de update. Het is de Transalp 650 uit 2005 geworden, gisteren opgehaald.
Beessie heeft 12k gelopen en is in nieuwstaat, altijd prima onderhouden geweest door een eigenaar die er erg zuinig op is geweest. Kleurstelling is ook helemaal naar mijn smaak.

Zithouding en rijeigenschappen zijn inderdaad superieur! :}
De A1 afrijden (130) vond ik minder leuk op de alp, daarom maar een afslag eerder gepakt om weer lekker bochtige wegen en stukken stad te pakken :Y
Viola:



Zojuist even bij Bakker in Zwanenburg langs geweest voor een praatje en een extra check, hij kon geen gekke dingen vinden. Nu zoek ik nog een leuke uitlaat, en denk aan een MIVV. Heeft iemand van hier ervaring met een MIVV, Suono of Oval? RVS of Carbon?

Geheel toevallig kwam er een andere TA rijder aan, en zo stonden er 3 generaties naast elkaar :t



Nu weer snel buiten spelen! :]
 
Laatst bewerkt:
Dat is een tof ding, mooie vondst! Waar heb je die gevonden als ik vragen mag? :)

Mivv Suono is vrij luid, ik ben zelf fan van de Oval en heb die onder een vorige ook gehad. Goeie bouwkwaliteit en afwerking is ook zeer netjes. Mooie brom met een lekker roffeltje. :)
 
Laatst bewerkt:
Merci, ben er erg mee in m'n nopjes kan ik zeggen. Gisteren en vandaag flink wat gereden, en moet zeggen dat ik (vooral in de bochten) een grijs op m'n smoel had.

Ik zag de TA afgelopen week voor een keurige prijs op Marktplaats verschijnen, en heb meteen gebeld.
Vorige eigenaar is een Tukker, dus de deal was kort en krachtig. :9
Moest er wel voor naar Enschede vanuit Haarlem.

Dank voor de MIVV feedback!
De Suono staat misschien wat netter, vooral de Black Steel op m'n zwarte TA. :9~
Of een tikkie luid nou perse slecht is weet ik niet, maar zo'n wat donkere roffel zoek ik wel...die heeft de oval waarschijnlijk meer...vanwege de grootte?
Ik denk er nog even over na, komende week bestellen en monteren.
 
Mwow beiden zijn qua geluid aardig aan elkaar gewaagd. En normaal met een killer maakt het niet zoveel uit. ;) Suono is ook gewoon wat kleiner en daarom dempt ie wat minder. :P

En jij besteld hem bij Bolski via MF denk ik? Leuke prijzen heeft die man. :)

Geluk gehad ook met de Transalp, zit zo nu en dan ook al te kijken en de boel in de gaten te houden.
 
Laatst bewerkt:
Uitlaat via m'n garage, gun die hardwerkende man ook z'n boterham.
Richard Bakker, echt de moeite om eens een bezoekje aan 'm te brengen. :Y
* Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat ik denk dat Bolksi niet hard werkt!

TA deed gisteren trouwens helemaal niets meer -O- Zou het alarm (wat ik niet gebruik) de accu leeggeslurpt hebben? Even naar de accu gekeken, en bleek dat de bedrading los was geraakt, schroefschroef, broapbroap!

De alp is vooralsnog totaal niet onder de indruk van de wegen die ik pak, en haalt nonchalant z'n schouders op, wat een lekker ding!
Van het weekend ook de Hornet nog eens gepakt, die leek ineens nog kleiner, lichter en feller dan voorheen. Voorlopig gaat die nog niet weg.
 
Oja nee dat zeker. Haal ook veel spul bij de zaak bij mij om de hoek, paar euro meer maakt me dan niet zoveel uit. Maar dit scheelt nogal behoorlijk veel dus vandaar. :)

En zal thuis eens opzoeken idd. :)
 
Zo, de Suono zit eronder:

screen shots

Het geluid is méér dan beschaafd te noemen, zelfs zonder dB-Killer erg vriendelijk om aan te horen.
Geluid zal naar verloop van tijd wel wat harder worden, de killer gaat er ook in.
Mooie roffel, en OK als je het gas flink opengooit dan brult ie wel, maar dat doe ik vrijwel nooit O-)
 
Maar weer eens een topic uit het stof kloppen. :P Dit jaar al een paar keer een Transalp uit 94/95 mee gehad van een buurjongen hier, heerlijk mee gereden. Afgelopen weekend een iets jongere 700 gehuurd van een motorbedrijf hier. :P
2016-10-01-13.18.50-Medium-800x450.jpg

Kom van een GSX650F af en moet zeggen ondanks het verlaagde zadel zit ik hier wel een stuk lekkerder op. Koppel onderin is ook erg fijn.

Dit weekend lekker de achterhoek ingeweest, stukje autobahn (leuk om te proberen). Ze hebben van de 700 met injectie toch wat leuks proberen te maken, beetje een roffeltje. Maar toch heeft het niet het gevoel van de 600-650.

Dash is ook allemaal erg rond en glimmend plastic, beetje vrouwelijk. Hoewel de lijn van de zijkant wel erg leuk is.

Maar goed, lekker vermaakt dit weekend. :)
 
720.jpg


Ik heb nog een zadel liggen van een transalp 600.
Opnieuw bekleed voor een klant maar daarna nooit meer wat van de man gehoord.

2 soorten zwart kunstleer en een grijs stiksel.

Iemand interesse?
 
Laatst bewerkt:
Leeft dit topic nog een beetje?

Na lang twijfelen heb ik besloten mijn transalp 650 uit 2004 te gaan verkopen. Ik rij te weinig ( 4000km in 2,5 jaar).

Mocht je interesse hebben pb mij even. Mits het van het weekend een beetje weer haal ik hem even uit de schuur om goede foto's te maken.

Ps: motor staat in Duiven nabij Arnhem
 
Hey Alpers!

Vanmorgen ontdekte ik een vreemd euvel, mijn knipperlichten reageerde niet, of laat?
Wil afslaan, duw het knopje naar rechts....gebeurt niets -O- , een paar seconden later....toch :t
Volgende stoplicht wil ik links afslaan, duw knopje links, niets :?

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Alarmlichten deden het meteen trouwens.
 
Downunder zit zoals gewoonlijk op het goede spoor.

Stuurschakelaar schoonmaken was bij mijn Alp de oplossing toen hij naar rechts goed knipperde, en naar links alleen met heel veel vertraging :-) Voor nood kun je er WD40 in spuiten, maar je zal er niet aan ontkomen om een keer de boel uit elkaar te halen. Dan alles schoonmaken en invetten. Tip: wees klaar voor rondspringende veertjes en kogeltjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan