Het grote Honda Transalp topic deel 3

Haha, dank voor de tips!

Echt iets voor mij, de boel uit elkaar halen.
Alleen de boel weer in elkaar zetten is waarschijnlijk een stuk lastiger :$
 
Aangezien ik ben overgestapt van mijn trouwe Transalp naar een BMW (iedereen maakt fouten... ;-) )
Ik heb nog een Haynes Manual liggen afgedrukt voor de XL600V. Als er iemand in geïnteresseerd is, laat maar iets weten via PM.

Je kan hem gratis afhalen in Dendermonde, ofwel wil ik het wel droppen tijdens een van mijn Nederland-ritjes.
 
Vanaf vandaag de trotse eigenaar van een Transalp 650 uit 2003 met 35dkm.
Beestje heeft een tijdje stilgestaan en houdt na een tijdje te hebben warm gereden in bij 90 KM per uur. Ga er morgen sowieso een flesje Moto Forte ingooien maar waar zouden nog meer oorzaken kunnen zijn? Filter? Spanningsregelaar?
 
Heeft die van kou nog carburateurs?
Mijn 600 had ook lang stil gestaan en gaf zelfde probleem. Na veel zoeken bleek een membraam van 1 carburateur een heel klein scheurtje te hebben waardoor die geen goed vacuuum had.
Maak eerst zeker dat de carburateurs schoon zijn en de benzine ook vrij uit de tank komt lopen!
 
Hallo Transalp-bezitters!

Al tijden lid van het forum, meestal lees ik vooral de verschillende posts. Maar het is nu tijd voor een vraagje. Ik ben in het bezit van een Transalp uit '91. Nog nooit echt problemen mee gehad. Een week geleden in het weekend heb ik met het warme weer een stuk gereden. Aan het einde van de rit, ging de fan aan om de motor te koelen (dit was de eerste keer dat dit gebeurde). Ik heb in warmere temperaturen gereden en langere stukken gereden, toen sloeg hij niet aan. Toen ik met de motor weer thuis was, liep de fan nog steeds.

Degene met wie ik reed, gaf aan dat mijn achterlicht niet werkte. Nu blijkt dat alleen het achterlicht gaat branden als ik een van de remmen gebruik (volgens mij de achterrem). Dit heb ik gecheckt toen ik de motor op contact zette. Echter, nu slaat de fan gelijk aan. Ook als de motor nog niet gestart is.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?
 
Hoihoi,

Sorry dat ik na lange tijd weer eens kom inbreken.
Een tijdje geleden heb ik onze transalp ondersteboven geparkeerd op de snelweg. Ik ben hem nu weer rijdbaar aan het maken en het enige dat ik nog echt mis is een ruitje. Heeft iemand er nog eentje liggen? kleur en hoogte maakt me minder uit zolang het maar heel is :)

Mocht iemand er eentje over hebben dan zou je ons daar heel erg blij mee maken!

Groetjes,
Zbiggy
 
Je zou ook eventueel op eBay of 'aftermarket' kunnen kijken, zo veel kost een ruitje nu ook weer niet. :) Kun je gelijk eventueel een verhoogd ruitje nemen.
 
Dat kan natuurlijk altijd nog. Maar nieuw heeft geen prioriteit voor me, goedkoop wel. Dus ik probeer eerst of iemand hier me zou willen helpen :)
 
Meld je voor een ruitje op het transalpclub forum, misschien heeft iemand nog iets. Ik heb nog veel dingen liggen, maar het ruitje heb ik laatst verkocht :)
 
Laatst bewerkt:
Hallo! Weet iemand of het motorblok van een Transalp PD06 (t/m 1993) past op een Transalp van 1995? Mijn huidige carburateurs, startmotor etc. (TA 1995) wil ik graag behouden.
 
help ben nieuw hier ben dus vitor heb een transalp uit '93 nu ben ik dus laatst door een kuil gereden en heb nu een zie foto's dus mijn vraag is hoe kom ik dus nu aan een nieuwe/ouwde/2dehandse achterwiel
full
 
Hallo Vitor,

Stel je vraag anders even op het transalp forum (http://transalpclub.nl/) en hou daar de rubriek aangeboden in de gaten.
Er staat regelmatig iets op.
 
Hallo mensen, ik ben op zoek naar een leuke Transalp voor niet te veel. liever goede staat en wat ouder dan een nieuwere.

Ik heb 2 jaar geleden mijn CB1300 verkocht en zijn verleden jaar verhuisd naar Terschelling. Ik heb ook nog een Sh150i van 2006 maar rijdt daar veel te weinig mee. Ik wil af en toe het strand op en zal sud ook wat mul zand moeten pakken, dus flinke banden maar ga haar niet afraggen op het strand en zeker niet door het water heen. Eigenlijk kijk ik alleen Honda en lees dat een transalp het op de gewone weg ook lekker doet. Heb er nog nooit 1 gehad dus wie heeft er nog wat goede tips??

Groet Gerrit
 
Neem een transalp 600, maar wel die met zilverkleurige blok. Die zijn veel beter dan de zwartkleurige blokken.
Er staan aankooptips op transalpclub.nl (en te koop aangeboden...).
Succes !
 
Laatst bewerkt:
Lekker he?

Ik zit aan de andere kant van het land en kan dus ook niet veel toevoegen. Behalve wat al gezegd is. Wordt lid van transalpclub.nl. Best kans dat er daar mensen zijn die deze motoren kennen. En er is ook een leuk vraag en aanbod deel waarin regelmatig mooie motoren langskomen. Toen ik mijn alpjes had, was ik daar ook lid. Voor TA's veel handiger dan motor-forum. ;)
 
Het grootste nadeel zit hem in het zwarte blok. ;) Niet dat ze echt stuk gaan, want dat doen ze zelden. Maar het zwarte blok kan wel echt meer olie bij snelweg snelheden gebruiken. Goed in de gaten houden dus. Verder is er weinig aan te merken op '89ers. Ik heb een '87 en '89 gehad en beiden waren prima. Mooie ritten (ook lang, inclusief snelweg en 600km+) mee gemaakt zonder enig probleem.

Een ander punt zijn de gouden velgen. Die rotten van binnen uit. Als ze echt weg zijn aan de binnenkant, dan moet je twee nieuwe zien te vinden en dan komt er al snel 300-600 bij je aanschafprijs. Niet leuk.

Voor de eerste series TA's worden heel uiteenlopende prijzen gevraagd. Mijn '89er ging met 130.000km gewoon nog weg voor 900, mijn 87'er met minder dan de helft van die kilometers maar met een extra eenpersoonszadel en een breed rek voor 1250. Ik zou zelf voor een zilver blok gaan deze keer, hoewel de zwarte mij niets verkeerd gedaan hebben behalve dat ik wel regelmatig de olie in de gaten moest houden. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan