Het grote Honda Transalp topic deel 3

De handkappen van mijn TA 650 hebben de beste tijd wel gehad :?

Wie heeft hier ervaring mee? Vervangen voor originele voor dit model of is elk universeel model handkap te monteren? Iemand tips of link welke te bestellen?

HandkappenTA650.jpeg
 
De handkappen van mijn TA 650 hebben de beste tijd wel gehad :?

Wie heeft hier ervaring mee? Vervangen voor originele voor dit model of is elk universeel model handkap te monteren? Iemand tips of link welke te bestellen?

Bekijk bijlage 1474350
Dit wat voor je,niet super net maar wel nog heel,anders een nieuwe bij de dealer bestellen,kost zo rond de 35,-
 
Laatst bewerkt:
De handkappen met een beugel die aan twee kanten vastzitten geven meer bescherming bij vallen. Mooi vind ik ze niet. Ik heb acerbis gehad, maar ook de originele en aangepaste exemplaren van de bmw 1150 serie. Je kunt van alles bedenken en knutselen/kopen. Als het je niet om de looks gaat, zou ik er gewoon de originele weer opzetten. Voor die van de rd10 en rd11 zijn knap uitgedokterde stukkies plastic die prima werken.
 
Dit wat voor je,niet super net maar wel nog heel,anders een nieuwe bij de dealer bestellen,kost zo rond de 35,-

Bedankt voor de tip, dan kan ik beter nieuwe bestellen voor dat tientje meer. Ik ga eens zoeken dan!
 
De handkappen met een beugel die aan twee kanten vastzitten geven meer bescherming bij vallen. Mooi vind ik ze niet. Ik heb acerbis gehad, maar ook de originele en aangepaste exemplaren van de bmw 1150 serie. Je kunt van alles bedenken en knutselen/kopen. Als het je niet om de looks gaat, zou ik er gewoon de originele weer opzetten. Voor die van de rd10 en rd11 zijn knap uitgedokterde stukkies plastic die prima werken.

Inderdaad ik hoef ze niet perse origineel op zo'n oudje, zo mooi zijn ze niet. Maar ik vind handkappen wel fijn bij koud weer, ook omdat ik bijna altijd met zomerhandschoenen rij en dan lekker de handvatverwarming op standje 10 :)
 

Had na de foto's van CDA441 ook maar eens een CRF zadel erop gelegd en viel me nu pas op hoe smal zo'n Transalp wel is zonder tank!

Alleen dan eens uitdokteren hoe je zelf een tank in elkaar fabriceert!
Zijn daar al voorbeelden van te vinden? Hoe doen jullie dat bv met de tankdop en benz. kraan?
En heeft een alu tank geen coating nodig aan de binnenkant?

Daarnaast maar eens alles besteld voor groot onderhoud: Koppelingsplaten, Iridium bougies, Castrol Olie (+filter), luchtfilter, kunnen we er weer tegenaan van de zomer!
 
5L is toch wel het minimum wat de meeste tankstations vereisen wat je afneemt. Ik zou de tank zeker vergroten als ik jou was!
 
Heb nog wel een set velgen over (maar wel van een 650), en ook het setje handkappen van de 650. (eigenlijk heel het front-end).

Wou vandaag m'n bougies vervangen, maar das nog niet zo makkelijk bij een Transalp! Moet ik dus nog een speciale bougiesleutel bestellen las ik al.
Mocht ik het nou toch niet kunnen laten zelf wat te hobbyen :), hoe lang moet de sleutel zijn? en moet hij kunnen scharnieren?
 
Heb nog wel een set velgen over (maar wel van een 650), en ook het setje handkappen van de 650. (eigenlijk heel het front-end).

Wou vandaag m'n bougies vervangen, maar das nog niet zo makkelijk bij een Transalp! Moet ik dus nog een speciale bougiesleutel bestellen las ik al.
Mocht ik het nou toch niet kunnen laten zelf wat te hobbyen :), hoe lang moet de sleutel zijn? en moet hij kunnen scharnieren?

Normaal gesproken zou je met de bougiesleutel welke in het gereedschapsetje zit, je bougies kunnen vervangen. Althans, dat kan ik iig wel bij mijn PD10.
 
Probleem is inderdaad dat gewone bougie of pijpsleutels net te dik zijn voor die 2 dieper gelegen bougies. In het originele gereedschapssetje zit de enige passende :)
 
20200405_221528.jpg


Nou kan het echt beginnen.. Heb mn zadel in het blauw overtrokken (Stapje extra MT5 look) en achterspatbord in het wit gewrapped.
Vandaag lekker mee naar het werk; heerlijk om weer uit de winterdip te komen!!

Todo: custom stikkerset, KM teller zoeken, en iets met die taartschep, en nog koppeling en bougies vervangen.
Andere tank lassen laten we maar tot het weer slecht weer wordt; zonde om nou in onderdelen in de schuur te laten staan!
 
Bekijk bijlage 1483621

Nou kan het echt beginnen.. Heb mn zadel in het blauw overtrokken (Stapje extra MT5 look) en achterspatbord in het wit gewrapped.
Vandaag lekker mee naar het werk; heerlijk om weer uit de winterdip te komen!!

Todo: custom stikkerset, KM teller zoeken, en iets met die taartschep, en nog koppeling en bougies vervangen.
Andere tank lassen laten we maar tot het weer slecht weer wordt; zonde om nou in onderdelen in de schuur te laten staan!
Ziet er gaaf uit,alleen zou ik zelf de verlenging aan de tank iets korter gemaakt hebben.
 
Iemand die weet waar deze slangetjes naartoe lopen?
Ik had deze losgehaald bij de demontage maar ik heb geen foto's genomen, dus ik weet niet meer waar deze buisjes voor dienen :')

Er staat op: "air vent" maar ik heb geen enkel idee waar dit naartoe gaat.

1586555538276.png
 
Iemand die weet waar deze slangetjes naartoe lopen?
Ik had deze losgehaald bij de demontage maar ik heb geen foto's genomen, dus ik weet niet meer waar deze buisjes voor dienen :')

Er staat op: "air vent" maar ik heb geen enkel idee waar dit naartoe gaat.

Bekijk bijlage 1484813
Dat zijn de vlotterbak ontluchting slangen die moeten open blijven.
Dit stond op een transalp forum,
One pipe is running on the top of the air filter box on the left hand side
and the other one goes down on the front of the same air filter box.

Maar het maakt op zich niet uit als ze maar open zijn.
screen.jpg

screen2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Na een beetje met karton te knippen en te plakken ben ik uiteindelijk op de juiste afmetingen gestoten.
Dit eventjes gespiegeld in Sketchup en we hebben een benzinetank.
We werken hier met driehoekjes omdat deze het minst "distorten" tijdens de hitteinbreng met het lasapparaat.

Ik heb de afmetingen ook op papier gezet voor mezelf maar het is natuurlijk nog een prototype.

Geschatte hoeveelheid liters: 5L
Er moet natuurlijk nog plaats gehouden worden voor de luchtfilters.
Als dit een succes is en als ik nog extra metaal over heb ga ik nog een extra benzinetank onderaan het zadel, voor het achterwiel bouwen.
Natuurlijk beschermd door een dik stuk plastic van een grote vuilnisbak. (maar dat is voor later)

1586965310736.png


Ik zie of het iets wordt, en dan zal het bekleed worden met PU schuim (blijkbaar ook gekend bij NASA) en dan komt er een laag fiberglass over om een vloeiender beeld te scheppen van de tank.

Zal 'm dus eerst nog namaken in karton van hetzelfde kaliber van het metaal en dan zie ik of alles past :)
 
Ben ondertussen aan de openhart operatie van de Transalp begonnen.
Had last van een slippende koppeling bij flink optrekken vanuit lage toeren in z'n zes, en als je eens aan een hopje wilt beginnen met hulp van koppeling slipt hij alleen maar.

Heb een EBC CKseries "heavy duty original equipment quality" koppeling besteld.
Alleen zijn de platen net zo dik als de originele; orginele zijn nog 7.5mm dus ogen niet echt versleten?
Weet iemand met een haines wat de orginele en versleten plaat dikte is?

Een andere vraag, vooraan de korf zit dus een dunne plaat, met twee ringen ervoor.
1 ervan is konisch? Nu let ik natuurlijk altijd goed op hoe ik dingen uit elkaar haal....... Weet iemand hoe deze erin moet?

a: koppdeksel /| plaat1 ?
b: Koppdeksel \| plaat 1?
Aan de kant van de plaat klinkt onlogisch, want dan heb je al direct minder contactoppervlakte.
Zelf lijkt a me het meest logisch; maar wellicht dat het in het wphb beschreven staat, of iemand die er al 10.000 uit elkaar heeft gehaald?
20200425_153815.jpg
20200425_200857.jpg
20200425_194630.jpg
 
Ben ondertussen aan de openhart operatie van de Transalp begonnen.
Had last van een slippende koppeling bij flink optrekken vanuit lage toeren in z'n zes, en als je eens aan een hopje wilt beginnen met hulp van koppeling slipt hij alleen maar.

Heb een EBC CKseries "heavy duty original equipment quality" koppeling besteld.
Alleen zijn de platen net zo dik als de originele; orginele zijn nog 7.5mm dus ogen niet echt versleten?
Weet iemand met een haines wat de orginele en versleten plaat dikte is?

Een andere vraag, vooraan de korf zit dus een dunne plaat, met twee ringen ervoor.
1 ervan is konisch? Nu let ik natuurlijk altijd goed op hoe ik dingen uit elkaar haal....... Weet iemand hoe deze erin moet?

a: koppdeksel /| plaat1 ?
b: Koppdeksel \| plaat 1?
Aan de kant van de plaat klinkt onlogisch, want dan heb je al direct minder contactoppervlakte.
Zelf lijkt a me het meest logisch; maar wellicht dat het in het wphb beschreven staat, of iemand die er al 10.000 uit elkaar heeft gehaald?
Bekijk bijlage 1491844Bekijk bijlage 1491848Bekijk bijlage 1491847
Platen zou ik de nieuwe voor nemen,wel ff een tijdje in motorolie laten weken voor je ze monteert ,
Wph,is wel van de 700 maar staat wel in hoe je de ringen moet monteren.

WPH link,
 
Heb idd de nieuwe platen gepakt. En een nachtje in de olie laten weken.
Thanks voor de WPHB!

Helaas was de momentsleutel die ik nog had liggen toch niet zo goed gecalibreerd als ik gehoopt had.... Dus toen ik deze wou gebruiken om te koppelingsmoertjes met 12Nm vast te draaien zei er 1tje knak, en een andere klaagde ook al.....
Die kan dus de oud ijzer bak in...
Zijn dit speciale rekbouten? Of kan ik ook 'normale' boutjes vandezelfde lengte gebruiken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan