Het grote Honda Transalp topic deel 3

Plak de radiator helemaal af en kijk of hij verder stijgt.
Dan is het toch prima.

Of laat hem 20 min stationair draaien dan moet de fan eens aanslaan
 
Mmm heb je een topkoffer rek er op? Je zou een paar gaten daar in kunnen maken waardoor je op 3 a 4 punten een draadbus kunt plaatsen. Op dezelfde plaatsen gaten in je koffer en met vleugelboutjes aandraaien.
Helaas heb ik er nog niets opzitten. Maar het komt dus neer op zelf iets maken. Er zijn niet zeg maar 2 platen een op je rek en een op je koffer en die klik je op elkaar.
 
heb het kunststoffen ding wat achterop zit vervangen met 3 alu platen van +-10mm dik en zeg 3cm breed. Aan de onderzijde de spanningsregelaar, en aan de bovenzijde een klein plat koffertje. In zoverre demontabel dat je 4 boutjes moet lossen, die zitten aan die aluminium platen vast, gewoon draad in getapt.
 
Ik heb ondanks dat ik in de bergen van Oostenrijk woon mijn ventilator nog nooit horen lopen.....
Zo heet wordt het Alpje niet.....
En ik heb bij de laatste reparatie, versnellingsbak, een nieuwe thermostaat geplaatst.
 
Over de temp meter: de onderkant is niet nul, maar zeg bijvoorbeeld 60 graden. M.a.w de meter start pas vanaf, in mijn voorbeeld, vanaf 60 graden met bewegen naar boven.
(Zie transalpclub.nl. Ik heb hetzelfde bij mijn xrv750).

O ja, ik kijk regelmatig naar een mooie zwarte xlv700 met weinig kilometers.... misschien als opvolger?. En dan in afwachting van ooit een tweedehands transalp750. Een bmw f700gs gaat mij te ver.
 
Je zult wat gaten in die bodemplaat moeten boren om op jouw rek te passen misschien, maar ik zou niet weten waarom niet verder. Dit is trouwens ook bijna Givi Aluminium geld...
Ik dacht ook idd die plaat een paar extra gaten, dan zou het toch moeten passen. GIVI aluminium is bijna wel 2x zo duur. Als motea 30% heeft is de koffer 160euro nu met 25% 172euro.

Maar ja vandaar ook de vraag of iemand ervaring heeft met deze koffers vindt namelijk 160euro nog steeds veel geld ondanks dat Givi wel minimaal 300euro kost. Of iemand heeft een goed alternatief?
 
Ik ken m zo niet, maar het geheel ziet er best degelijk uit zo. Montage manier ook netjes. Lijkt me een prima ding. Wees de eerste en deel het zou ik zeggen.
 
Ik breek ff in, want special interest. Ik heb bij het opruimen nog twee witte handkappen gevonden van de eerste serie alpjes. Niet nieuw, maar heel. Ze mogen gratis weg. Stuur maar een pb wie er wat mee kan. Er ligt ook nog een steekas van het achterwiel en wat klein spul waarvoor hetzelfde geldt.
 
Even een andere onozele vraag. Ik wil mijn koplamp iets omhoog afstellen. Ik moet dan toch de "vertical beam adjuster" pakken? Ik had er eerst een Ali led in zitten (nu gewoon h11) en deze stond wat naar beneden.
Screenshot_20221004-192620.png
 
Laatst bewerkt:
Gister topkoffer op mijn Transalp 700 gebouwd (zal nog even foto's plaatsen). Maar wat ik nu merk is dat de motor wat ligt voor wordt. Bij 50 kan ik het stuur niet loslaten en hij begint al te trillen in het stuur ook bij gas los van 80 naar 50km. Erg irritant, moet ik misschien de achterschokbreker wat zwaarder zetten met het schroefje aan de zijkant?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20221108-090127.png
    Screenshot_20221108-090127.png
    73,5 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
Gister topkoffer op mijn Transalp 700 gebouwd (zal nog even foto's plaatsen). Maar wat ik nu merk is dat de motor wat ligt voor wordt. Bij 50 kan ik het stuur niet loslaten en hij begint al te trillen in het stuur ook bij gas los van 80 naar 50km. Erg irritant, moet ik misschien de achterschokbreker wat zwaarder zetten met het schroefje aan de zijkant?
Die rebound schroef doet wel iets. Goed noteren wat je doet, dan kun je weer terug.

Je kunt hem ook helemaal in draaien en de slagen tellen, dat is de beste meting.

Het beste is de pre-load achter zwaarder zetten, maar weet niet of de 700 daar al een mooie knop voor heeft. Bij de 600 moest bekant de schokbreker er uit daarvoor...
 
Die rebound schroef doet wel iets. Goed noteren wat je doet, dan kun je weer terug.

Je kunt hem ook helemaal in draaien en de slagen tellen, dat is de beste meting.

Het beste is de pre-load achter zwaarder zetten, maar weet niet of de 700 daar al een mooie knop voor heeft. Bij de 600 moest bekant de schokbreker er uit daarvoor...
Deze schroef of niet?
Screenshot_20221108-090127.png
 
Oh deze heeft compressie demping. Deze heeft geen rebound onderaan geloof ik.
Onthouden waar hij op staat en wat mee spelen. Al ben ik bang dat de compressie je niet gaan helpen. Die dempt alleen de ingaande beweging, maar je blijft uiteindelijk wat achterover staan.

Mooiste is als je de pre-load achter wat kunt indraaien. Moet met een schokbreker sleutel en ik weet niet hoe goed je er bij kunt op een 700.
 
Ahaa, vanavond eens naar kijken of die dat heeft. Dus die moet dan wat strakker worden gedraaid.

Edit, zo te zien heeft de 700 het wel.
Screenshot_20221108-101958.png
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan