Het grote Honda Varadero topic!

het valt me net op dat je maar 1 zijkoffer hebt op de foto's hierboven? voelt dat niet erg uit balans? ik ben vrijdag namelijk mijn zijkoffers gaan oppikken, en heb de binnentassen samen in 1 zijkoffer gestoken, en dat voelde ik al dat mijn motor achteraan niet in balans was :)
 
Ik heb er twee hoor, en meestal is het alles of niets. Maar ik moest ff snel iets extra mee, en daarvoor was 1 koffer genoeg. luiheid dus . :)
 
Laatst bewerkt:
uhu, maar dat was de vraag niet: voelt dat niet uit balans aan, met maar 1 koffer? met nog maar een paar kilo verschil voelde ik dat wel al namelijk :)

vrijdag heb ik mijn zijkoffers gekocht, RAD deed eindelijk hun voorjaarsactie namelijk 20% korting op 1 artikel naar keuze en daar was ik op aan 't wachten voor de Givi XV35NT te kopen

heb net zoals bij de topcase gekozen voor de "Tech" uitvoering, dat is in gewoon zwart en met transparante (zilveren) reflectoren; zo blijft mijn fiets consistent in zwart/zilver only :)

P1020298.JPG


P1020300.JPG



Verder ben ik zondag nog naar een motorcursus geweest, is echt wel nodig om de Varadero beter te controleren bij lage snelheid :)

En wat is die uitlaatpijp al goed bruin geworden he!

P1020303.JPG


P1020305.JPG
 
Ik kan niet zeggen dat ik er last van heb gehad, dat er maar aan 1 kant een koffer op zat.
Ik heb het eigenlijk niet echt gemerkt.

Mooi hoor, die nieuwe kofferset. Het siert 'em!
 
Laatst bewerkt:
het gaat goed vooruit, intussen bijna 1400km op de teller; zaterdag heeft ie z'n eerste onderhoud gehad, was gratis bij de dealer waar ik 'm gekocht heb

de stroomkabels voor de gps en de batterijlader zijn ook aangesloten

verder was het vooral rijden: het opstartweekend van de MAG en een opleidingsdag rijvaardigheid, de eerste met focus op motorbeheersing bij zeer trage snelheid, de tweede met focus op motorbeheersing bij uitwijken/remmen en bochtentechniek

het gaat steeds beter met de controle over de varadero, maar more time is needed om tot hetzelfde niveau van vertrouwen te komen dat ik had met mijn Versys :)
 
Dat laatste is herkenbaar. Ik reed hiervoor op een bandit 600. Het wordt wel steeds beter, zoals rotondes nemen enzo.

Zo kan het dus ook met de varadero:

4534697321_5677a22fc8_z.jpg
 
Laatst bewerkt:
update ivm verbruik, zondag 6.9l/100km gedaan, laagste tot nu toe; kan ook moeilijk anders, het was bijzonder rustig rijden (twee dames mee met elk een 125cc motortje) tijdens een bepijlde rit, dus traag acceleren en altijd braaf 50 en 70 km/u gereden, amper aan de gas geweest

en dan toch "nog steeds" 6.9 liter zuipen zeg :/
 
Je moet er wat voor over hebben om zo'n dikke motor te rijden he ;)
Mag ik vragen hoe lang je bent?? (ivm verlagen motor)
 
Laatst bewerkt:
Pfjewwwwwwwwww gelukkig ik was al bang dat ik de enige in zijn soort was op dit forum.

Ook ik ben in het bezit van zo'n geweldig beest :P :P :P

full
 
Je moet er wat voor over hebben om zo'n dikke motor te rijden he ;)
Mag ik vragen hoe lang je bent?? (ivm verlagen motor)

Nou, zo'n dikke motor is dat niet he, 't is maar een 1000cc; een SuperTenere van 1200cc verbruikt merkelijk minder... de motor van de varadero kan niet bepaald efficiënt genoemd worden; nu geldt dat wel voor alle motorfietsmotoren, maar er zijn toch gradaties :)

Ik meet een geweldige 1m70 met korte benen, maar 'm is niet verlaagd; het zadel is wel verlaagd, zou een 2.5cm moeten zijn, zodat ik iets steviger met beide tippen aan de grond kan bij stilstand... gaat prima zo, ik hou nu eenmaal van hoogpoters :)
 
die zilverkleurige accenten zijn cool: het "alu" dashboard is bij me intussen ook gemonteerd (kreeg je er gratis bij tijdens aankoop motor in januari), het leukt het anders nogal uniform zwarte en saaie dashboard wel een beetje op; maar zie ik nou bij jou aan de zijkanten onderaan ook een accent, en op je tank?
 
Yep, ik heb die alu onderdelen ook voor mijn tank en kuipdelen besteld
 
Nee, we proberen de zaak een beetje draaiende te houden met twee ( nu drie ) varadero rijders, maar de meesten hebben hun varad ingeruild en een GS gekocht, denk ik? :X
 
waar kan je al die honda accessoires ergens opgelijst vinden (zoals die zilveren accenten bij bowtje)? heb die nog niet ergens gezien op de honda.be website, die tank en flank accenten
 
de fokker doet het niet; wanneer ik in de dropdown on/off (of iets anders) kies bij motorfietsaccessoires, krijg ik niks (enkel links beneden in de hoek een foutmelding driehoekje)

zal thuis nog eens proberen of het daar wel lukt (ben met vakantie, op de laptop doet ie het dus niet, ook niet in compatibility mode)
 
en is dat dezelfde soort plastic als die "alu-look" dashboard cover (daar is alleszins niets alu aan)? wat ik zeker wil weten, is of een tanktas met magneten nog steeds werkt eens die tankcover is aangebracht?
 
Het is zeker geen Alu en of de tanktas nog werkt weet ik niet, ik heb namelijk geen tanktas ;) ;) ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan