Het grote Honda Varadero topic!

*D
full
 
Op het moment staat ie zonder plaatwerk om alles na te kijken en een beurtje te doen. Er zijn wat kleine dingetjes die gedaan moeten worden. Binnenkort nog een nieuwe voorband (waarschijnlijk Anakee 2, ligt er nu ook achter om) en we kunnen er tegenaan *O*
full
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nu in het bezit vann een Africa Twin met een tik in het blok en te lage compressie.
Misschien dat ik overstap op een Varadero bwj +/- 2000.

Graag de voordelen van de Varadero t.o.v een Africa Twin.
Het verbruik van een carburateur Varadero ligt rond de 1:13 dat is mij bekent.
Graag jullie advies.
 
Zo, het kost wat tijd, maar het hele topic door gelezen 8-)

Nu ik de Varadero aan het nalopen ben, kom ik een paar dingetjes tegen.

- Onder de tank, boven het luchtfilterhuis zitten 2 buisjes, een brede en een smalle. De brede gaat met een slang naar het luchtfilterhuis. Dit is de tankontluchting neem ik aan? Waar is het kleine buisje voor en waar zit dit op aangesloten? Bij mij op het moment nergens aan namelijk.

- De linker blokbout waar ook de valbeugel mee vastzit mist bij mij de spacer tussen frame en blok (ik neem aan dat daar een spacer tussen hoort, net als aan de andere kant). Wie weet wat de lengte van deze spacer is? Of heeft iemand toevallig zoeentje over?

Vandaag olie en oliefilter vervangen en een rotte moer van de ophanging van de onderbeplating weer gangbaar gemaakt. De koeltempmeter deed het ook niet meer, oorzaak hiervan een doorgesleten draad op de tellerophanging. Het weigerende knipperlichtrelais heb ik ook vervangen door een universele. Nog een aantal kleinigheidjes te gaan O-)
 
Laatst bewerkt:
- Onder de tank, boven het luchtfilterhuis zitten 2 buisjes, een brede en een smalle. De brede gaat met een slang naar het luchtfilterhuis. Dit is de tankontluchting neem ik aan? Waar is het kleine buisje voor en waar zit dit op aangesloten? Bij mij op het moment nergens aan namelijk.

Ik vermoed dat het kleine slangetje zorgt voor de afvoer van het (regen) water dat zich rond de tankdop verzamelt. Volgens mij loopt het slangetje dat hierop is aangesloten door tot onderaan de motor (langs de zijstandaard).
 
Ik vermoed dat het kleine slangetje zorgt voor de afvoer van het (regen) water dat zich rond de tankdop verzamelt. Volgens mij loopt het slangetje dat hierop is aangesloten door tot onderaan de motor (langs de zijstandaard).
Dank je! Ik ga kijken of het slangetje nog ergens hangt en anders leg ik er een nieuwe
 
Dank je! Ik ga kijken of het slangetje nog ergens hangt en anders leg ik er een nieuwe
Slangetje gevonden, had zich verstopt onder het luchtfilterhuis!
De Varadero zit bijna weer in elkaar. Ik heb zelf een spacer gefabriekt voor de blokbout en een avond bezit geweest alle kuipdelen er weer op te bouwen :W , das wel wat anders dan bij mn oude Intruder 8-)
Nog de rubbers van het kofferrek aanpassen en een nieuwe voorband bestellen, dan kan ie rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een bagster tankcover voor de Varadero liggen. ZONDER de tanktas.
Als iemand er belangstelling voor heeft kan ie gratis bij mij opgehaald worden.
 
Leuk, eindelijk nog eens met de motor naar kantoor na al dat kutweer, maar best wel fris; zeker als je de wintervoering in je jas vergeten te ritsen bent... 't is dan ook al van oktober geleden, toen het nog warm was :)
 
Heb dit spoilertje tot een kleine 3 weken geleden op m`n originele scherm gebruikt.
Moet zeggen dat het op de SD01 motor/ruit m.i. een beter resultaat geeft dan op de ruit van de SD02.
Het is (na een heleboel verschillende ruiten en configuraties) een aardige oplossing.
Het is absoluut niet "krakkemikkig".


Hallo,

Heeft iemand ook ervaring met de Puig spoiler?

http://www.bs-motoparts.com/nl/windscherm-motor/puig-spoiler-universal-voor-windschermen-i674-778-0.htm

Het ziet er een beetje krakkemikkg uit?

Groet,

Daniël
 
Heb dit spoilertje tot een kleine 3 weken geleden op m`n originele scherm gebruikt.
Moet zeggen dat het op de SD01 motor/ruit m.i. een beter resultaat geeft dan op de ruit van de SD02.
Het is (na een heleboel verschillende ruiten en configuraties) een aardige oplossing.
Het is absoluut niet "krakkemikkig".


Jabberwocky bedankt voor je reactie. Inmiddels heb ik de volgende ruit besteld, moet hem nog monteren. Eerste indruk is goed! Ik overigens niet meer het originele windscherm maar een GIVI (verlengd) scherm.

MOTEA | Zoekresultaten voor: ‘windscherm klemmen klaar’
 
Heb zelf een ruit met zo een verstelbaar stuk erin. Werkt ook perfect. 's winters wat hoger en 's zomers lekker laag.

Heb wel een terugkerend probleem met de vara; rond de 2000 toeren verslikt de vara zich af en toe. Wil je rustig rijden bokt hij ineens. Denk zelf dat de brandstofpomp eraan zit te komen.

Net alle filters, bougies en vloeistoffen vervangen. Dus daar kan het niet aan liggen.
 
Laatst bewerkt:
Jabberwocky bedankt voor je reactie. Inmiddels heb ik de volgende ruit besteld, moet hem nog monteren. Eerste indruk is goed! Ik overigens niet meer het originele windscherm maar een GIVI (verlengd) scherm.

MOTEA | Zoekresultaten voor: ‘windscherm klemmen klaar’


Toevallig.... :-)

Heb zelf nu sinds 3 weken het complete scherm van MRA X-Creen.
Had eerst de nieuwe spoiler geprobeerd en dat beviel al zo goed dat ik meteen de ruit+spoiler gekocht heb.

Tot op heden is dit voor mij absoluut de beste oplossing!
 
Als ik het zo lees dan kan een Varadero aardig wat km maken ik las hier al 100.000 km ik dacht dat alleen Bmw dat aankon kunnen de Varadero echt zoveel aan ? is hier iemand met meer km dan 100.000 of is dit ongeveer wel de top
Ik hoor het graag van iemand
alvast bedankt leuk forum hier trouwens krijg gewoon zin in de Varadero wie weet.
Groet Smook
Beetje late reactie. De mijne staat inmiddels op 110.000 km's en het blok klinkt en loopt nog super. Nu is het wel zo dat deze tot 2012 jaarlijks 2 keer onderhoud kreeg en alles wat aan vervanging toe was werd vervangen.

Momenteel alleen wat elektronische kwaaltjes. Zo heb ik nog steeds niet naar het niet werkende benzine lampje gekeken en de HISS startonderbreker werkt niet helemaal probleemloos. Verder werkt na de winter mijn remlicht niet meer bij de handrem. Komend weekend maar weer eens wat liefde in de motor stoppen :)

Wel lekker gereden de afgelopen dagen. Iemand een idee of er nieuwe kuipbouten en dergelijke via ebay te bestellen zijn? De mijne hebben erg veel last van roest en staat niet netjes :+

vara12_zps2d6011eb.jpg
 
Misschien afstelling lucht <-> benzine?

Ik heb namelijk wel eens gerommelt met het toerental bij het stationair lopen, en daarna had hij ook wat hikjes en dipjes bij bepaalde toeren. Vooral als ik 50 reed in de derde versnelling.
 
Laatst bewerkt:
Hij loopt 1100 toeren stationair nu. Zal eens even kijken of een wat hoger toerental wat helpt.

Heb al wel een nw brandstofpomp liggen. El cheapomundo via Ebay.de gescoord.
 
Momenteel alleen wat elektronische kwaaltjes. Zo heb ik nog steeds niet naar het niet werkende benzine lampje gekeken en de HISS startonderbreker werkt niet helemaal probleemloos.

Wees voorzichtig met die haperende HISS, ik ken iemand diens Varadero sloeg spontaan af , vooral in bochten met lage snelheid. (met vallen bergop tot gevolg) Het kon allemaal niet aan de HISS liggen volgens Honda, maar na het vervangen van de ring waren wel alle problemen opgelost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan