Het grote Honda Varadero topic!

Wees voorzichtig met die haperende HISS, ik ken iemand diens Varadero sloeg spontaan af , vooral in bochten met lage snelheid. (met vallen bergop tot gevolg) Het kon allemaal niet aan de HISS liggen volgens Honda, maar na het vervangen van de ring waren wel alle problemen opgelost.
Dat klinkt niet best. Thnx voor het benoemen.

Bij mijn Varadero speelt het probleem al heel lang. Eens in de zoveel tijd start hij niet. Ik moet dan de sleutel terugdraaien en de startknop indrukken terwijl ik de sleutel weer om draai. Daarna geen probleem.

Het HISS lampje gaat soms dus niet uit als de sleutel erin zit.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag de Varadero ingeruild voor iets anders... Ik heb nog een zgan ruitje liggen met zo'n vario spoiler. iemand interesse?
 
Mijn 2004 varadero is net over de 24000 km heem (2000 km ;-) ) Volgens de service manual zou de klepspeling gecontroleerd moeten worden. iemand ervaring? is het zelf te doen?
Ik hoor nix tikken ofzo dus het zou me verbazen als de kleppen te veel speling hebben.
 
Op mijn zoektocht naar een ander windscherm kwam ik de Rivi D300ST tegen, heeft iemand hier ervaring met dit scherm?
 
Laatst bewerkt:
mijn varadero is nu binnen bij de dealer voor 24k onderhoud met idd oa klepspeling nazicht/afstelling, als de fabrikant dat voorschrijft dan hou ik me daar toch liever aan :)

er is technisch ook niks mis met de mijne, maar daar dient dan wel regulier voorgeschreven onderhoud voor om het ook zo te houden, denk ik dan :s

jacco, ik denk dat je Givi bedoelt, niet Rivi? Ik heb de Givi D300S (de donkere versie), zeer tevreden over, erg vriendelijk geprijsd voor goeie kwaliteit en goed scherm/windbescherming
 
Afgelopen weekend de chain oiler van Loobman gemonteerd. Ben benieuwd of hij bevalt... Dat moet namelijk nog getest worden. Zie foto...

full
 
De montage bij het achtertandwiel aan de binnenkant van de achterbrug...
full


Vreemd de foto is gedraaid bij het uploaden... Geen idee hoe ik dit kan herstellen...
 
Laatst bewerkt:
Ah inderdaad natuurlijk de Givi, dikke vingers hè

@Starlight, kan je daar wellicht een foto van plaatsen of mij toesturen? Ik zie alleen maar dezelfde standaard foto op internet.
 
Laatst bewerkt:
't is ook maar een scherm he, niet veel aan te zien :s de afmeting eens met een meter bekijken op je fiets, geeft misschien een beter inzicht op de grootte? :)

maar hier alvast enkele pics

gevorderden232.jpg


gevorderden259.jpg


20130420_gewassen.jpg
 
graag gedaan hoor Jacco, dan staat m'n vara hier nog eens te pronken :)

ja idd caje, LeoVince (met -e achteraan) SBK uitlaten in alu, zeer tevreden over, mooie volle ronk, met de db-killers aanwezig; ik heb het nog niet nodig gevonden de db-killers er uit te halen, vind het prima zo; hebben e-keur dus ook prima in duitsland (in belgie mag je zowat alles op je fiets hangen :))

heb ze op ebay in duitsland gekocht, was nog goedkoper dan ze in belgie op mijn firma kopen zonder btw...

mijn dealer adviseerde wel heel sterk om een Power Commander te installeren als je zowel uitlaten als luchtfilter vervangt, omdat de motor anders veel te rijk draait; dus heb ik geen andere luchtfilter gemonteerd, dat is nog de standaard, en heb de ongebruikte nieuwe dan doorverkocht...
 
Laatst bewerkt:
graag gedaan hoor Jacco, dan staat m'n vara hier nog eens te pronken :)

ja idd caje, LeoVince (met -e achteraan) SBK uitlaten in alu, zeer tevreden over, mooie volle ronk, met de db-killers aanwezig; ik heb het nog niet nodig gevonden de db-killers er uit te halen, vind het prima zo; hebben e-keur dus ook prima in duitsland (in belgie mag je zowat alles op je fiets hangen :))

heb ze op ebay in duitsland gekocht, was nog goedkoper dan ze in belgie op mijn firma kopen zonder btw...

mijn dealer adviseerde wel heel sterk om een Power Commander te installeren als je zowel uitlaten als luchtfilter vervangt, omdat de motor anders veel te rijk draait; dus heb ik geen andere luchtfilter gemonteerd, dat is nog de standaard, en heb de ongebruikte nieuwe dan doorverkocht...

Merci voor de uitleg.
Had ook al 's rondgevraagd voor zo'n combinatie en idd. kreeg ik 't zelfde te horen bij de plaatselijke dealer...Powercommander laten plaatsen.

Moet 's alles overwegen eerstvolgende maanden.
 
Ik zou graag op korte termijn een leuke Varadero (1000) kopen, heeft of weet iemand er eentje?

Het liefst in de omgeving van Enschede of evt Arnhem. Omdat momenteel mijn eigen motor kapot is ben ik namelijk van het OV afhankelijk als ik wil komen kijken. (Als de verkoper zelf binnenkort in de buurt komt, kan dat natuurlijk ook).

Zwart is mooier maar niet vereist
Kofferset wil ik wel graag, maar zal ook vast wel los te regelen zijn.
Qua prijs €2500-€3500. €4000+ kan ik momenteel in ieder geval niet betalen.
 
Laatst bewerkt:
Wie weet de maat van de uitlaatklem die tussen de pijp van de achterste cilinder en colllector hoort? Ik kwam erachter dat de klem daar mist. Onmogelijk bij te komen trouwens, daar tussen de achterbrug. Heeft iemand een idee hoe ik daar beter bij kan komen?
 
Starlight,
Ik wil ook zo'n zadel.
Hoe heb jij dat voor mekaar gekregen ?
Top Sellerie ? Rechtstreeks besteld ? Via welke weg ?
Of via de dealer ?

Alvast bedankt voor je reactie.

APA
 
Starlight,
Ik wil ook zo'n zadel.
Hoe heb jij dat voor mekaar gekregen ?
Top Sellerie ? Rechtstreeks besteld ? Via welke weg ?
Of via de dealer ?

Alvast bedankt voor je reactie.

APA

hoi, inderdaad gewoon rechtstreeks besteld bij topsellerie op hun website

ik heb de optie genomen om hen een volledig afgewerkt zadel te laten opsturen op een nieuwe bodemplaat, je betaalt dan op voorhand een bedrag als waarborg; je kan intussen je eigen zadel blijven gebruiken op je motor, en bij ontvangst van het nieuwe zadel stuur je je "oude" zadel dan naar hen, en krijg je de borg terug (allez, de borg stond geblokkeerd op mijn credit card en die blokkering wordt dan geannuleerd, er is geen echte transactie en terugbetaling gebeurd)

alternatief is dat je bij bestelling je eigen zadel opstuurt en dan herbruiken ze je eigen bodemplaat, maar leek me onhandig omdat je intussen natuurlijk niets met je motor kan doen en het duurt alles samen toch wel enkele weken :)
 
Hei Starlight,

Goed dat je het zo duidelijk omschrijft want bij het zien van de totaalprijs zonder eigen bodemplaat
gingen we al richting 700 Euro en meer en dat was er net iets te veel aan.
Comfort, ja graag, mag 't mag niet te lang blijven pijn doen, hé... :)
Eens kijken of ik idd. al die opties kan vinden op de website en dan bestellen maar.
Mijn duo zal blij zijn want ze beweert op het gewone Varadero-zadel de ganse rit alleen maar mijn rug te zien en dat gaat snel vervelen.
Met die hogere zitpositie voor haar en ik die wat dieper zit, hoop ik dat ze mee over de schouder kan kijken en da's een heel ander zicht.
Bedankt voor je reactie !
APA
 
Terug
Bovenaan Onderaan