Het grote Honda Varadero topic!

Werkt zeker prettiger. We zijn boven mijn verwachting ook wel aan het groeien in aantallen.
Voor diegene die zich nog niet heeft aangemeld, het is zeker de moeite. Snelle reacties op vragen en leuk om foto's en ervaringen te delen.
 
Vind n forum altijd ook wel lekker hoor. Je kan nog een keer wat terug lezen en zoeken. Zo hebben ze alle 2 voor en nadelen.
 
Ja das op het forum inderdaad best een gedoe.
Zojuist wilde Olav zich aanmelden op de fb pagina. Op de een of andere wijze ben ik de aanmelding kwijt omdat ik geen verbinding had. Als Olav via dit forum zich op de fb terecht kwam wil hij zich dan opnieuw aanmelden a.u.b.

Ooo ja. De beste wensen allemaal.
 
Heeft iemand ervaring en eventueel foto's van led achterlichten op een varadero?
Ik wil de standaard achterlichten vervangen door led verlichting, maar weet nog niet of ik smoked of clear beglazing moet nemen. Ook zou ik willen weten of het zicht een stuk beter is dan de standaard lampen die er nu in zitten.

Alvast bedankt!

Pascal
 
Beste Varadero rijders,

Op dit moment zit ik met het volgende soort van dilemma.

Ik rij zelf een Suzuki Hayabusa en ik merk steeds meer dat ik een motor prefereer met een wat minder sportieve zithouding.
Omdat ik o.a. woonwerk op de motor wil rijden en ik 1.90 ben, zoek ik een comfortabele motor maar wel een met power.
Het hoeft geen brute kracht te hebben zoals de Hayabusa natuurlijk.

Ik ben mij eens verder gaan verdiepen in "Allroad" motoren en daar kwam de Honda XL 1000v Varadero ook naar voren.
De Varadero heeft minder vermogen dan de Hayabusa, pakweg 80PK maar het is wel een 1000cc.

Heeft iemand hier ook zo'n omschakeling gehad?

En hoe verhoudt de Varadero zich ten opzichte van andere 1000cc motoren?
Kan het een beetje meekomen of wordt je helemaal weggereden?

Groet,
 
IMG_6118.JPG



Zo, even dit topic nieuw leven inblazen!

Ik heb een Varadero SD01 uit 1999, al een jaar of 5 in bezit, geweldig ding. Diverse upgrades (Hyperpro voorvering, customised zadel, sport uitlaten, K&N, Dynojet, hoger scherm, Oxford handvatverwarming, Bagster, Garmin, etc.) en ben er nog steeds super tevreden mee.

Van de week flinke rit gemaakt toen me een schrapend geluid van het voorwiel opviel. Bleek dat de remmen aanliepen. Dus boel uit elkaar gehaald, zuigers en keerringen schoongemaakt en alles weer gemonteerd. Nu loopt de voorrem nog steeds aan en het blijkt aan de linker klauw te liggen. Dus ik verdenk het DCBS systeem, de linker klauw zit vast en moet volgens mij vrij kunnen bewegen. Toch?

Heeft iemand tips hoe dit op te lossen? Zou echt superfijn zijn! Bij voorbaat dank.
 
@M'Thijs Het wil niet erg lukken he nieuw leven inblazen. Ik zal ook nog een poging wagen :)

Beste MF'ers sinds een week ben ik de trotse eigenaar van deze Varadero, bouwjaar 2000 met 85k op de teller.
Rijdt heerlijk, ik zal er uiteindelijk nog beugels op zetten voor koffers en dan lekker met vriendin op tour.:t

1386900
 
@M'Thijs Het wil niet erg lukken he nieuw leven inblazen. Ik zal ook nog een poging wagen :)

Beste MF'ers sinds een week ben ik de trotse eigenaar van deze Varadero, bouwjaar 2000 met 85k op de teller.
Rijdt heerlijk, ik zal er uiteindelijk nog beugels op zetten voor koffers en dan lekker met vriendin op tour.:t

Bekijk bijlage 1386900
Mooi ding hoor! Zelf ook net eigenaar van een varadero... Na overstap van een kleine twin... De SV650s heeft plaats moeten maken voor zijn grote neef.
 

Bijlagen

  • IMG_20190320_162725.jpg
    IMG_20190320_162725.jpg
    355,4 KB · Weergaven: 4
linker klauw zit vast en moet volgens mij vrij kunnen bewegen. Toch?

Vrij bewegen is een tikje overdreven, ik heb mijn klauwen net vrij gemaakt en als ik nu stevig met mn hand in de klauw knijp lukt het om met zachtjes heen en weer bewegen een tikje te horen. Sindsdien is bij mij het schrapende geluid weg. Zou eigenlijk ook bij jou moeten zijn na zo’n revisie. Misschien ben je toch toe aan een nieuwe klauw.
 
Ik zal me ook even voorstellen trouwens, in de hoop dat dit niet helemaal dood is. Ik heb mijn 1999 Varadero met problemen overgenomen van een vriend. Het is mijn eerste motor en ik wilde heel graag iets zelf repareren, geeft altijd een goed gevoel!

De motor heeft nog de volgende duidelijke problemen:
  • Geratel uit het blok, met name als hij warm is (CCT’s?)
  • Stator stuk, bij de vorige eigenaar leidde dit zelfs tot vonken waarbij de rubbers uit de kop knalden en hij olie ging lekken.
  • Gelijkrichter/spanningsregelaar geeft wel heul veul spanning door, ondanks dat nog maar 1 fase werkt. De nieuwe Varta was snel opgeblazen. Kwam er vrij snel achter nadat ik zelf een nieuwe accu is geplaatst dus die is nog gespaard, dan maar even geen laadstroom tijdens het sleutelen.
  • Roest aan de onderkant van de tank, ik vermoed dat hier vocht zat. Linkerkraan ziet er niet zo goed meer uit en sluit ook niet goed.
  • Luchtfilter ziet er niet uit, hard aan vervanging toe
  • Olie is nog wel ‘mooi’ maar ga ik toch preventief wisselen
  • Lak van de velgen komt los, ziet er toch slordig uit op een redelijk nette motor!
  • Banden zijn ook aan hun eind, nog goed genoeg voor mijn kleine ritjes, maar moeten snel vervangen
Wat ik wil doen is
  • Handmatige CCT’s plaatsen, maar misschien toch automatische.
  • Stator vervangen
  • Gelijkrichter vervangen met moderner model, zo nodig draadboom aanpassen
  • Met een monteur kijken of de tank nog kan
  • Lucht- en oliefilter vervangen
Ik heb dus al een nieuwe accu geplaatst en quick en dirty de klauwen gangbaar gemaakt door alles even stevig schoon te maken met een staalborstel en ze een paar keer in te knijpen met gereedschap. Ze voelen goed stevig en lopen niet meer aan.

Ook heb ik de voorkuip even gedemonteerd, daar kwam een garagedeur opener tegen die op een knipperlicht aangesloten zat, ben benieuwd of iemand dat bekend voorkomt 😋 ik stond wel even raar te kijken!

Ik ben ook bezig om zelf een boordcomputer te bouwen die een alarmfunctie heeft, gps snelheid, digitale gemeten snelheid, toerenteller, digitale temperaturen olie, water, voor en achtercylinder, vacuüm (als het kan per cylinder maar volgens mij wordt dat moeilijk), overhelling (klimmen, dalen en bochten) en G krachten sensor. Ik denk dat het uiteindelijk een zwarte doos wordt waarbij ik mijn telefoon gebruik als scherm, anders wordt het wel heel erg een circus. Die computer is het minst belangrijk maar wel heel leuk om te doen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan