midlifecrisis
MF veteraan
Uhhhh, omdat we geen Nissan thermoswitch hebben ?
Die heeft op de temperatuur tijdens het rijden geen invloed, alleen slaat de fan nu zo,n 20 graden eerder aan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Uhhhh, omdat we geen Nissan thermoswitch hebben ?
Uh leg uit.
Pushfan......dan blaas je toch juist alle warmte van je blok tegen je radiateur aan? , terwijl je juist koele lucht nodig hebt om af te koelen lijkt mij.
nouja, als je warmte kwijt raakt tussen je kuipen, zal de motor ook afkoelen!
volgens mij als je met een 12v fan de + en - omdraait gaat hij gewoon andersom lopen, kan je ook een keer proberen.
(had toen een SPAL fan op mijn auto, die heb ik toen volgens mij gewoon omgedraaid? )
De rijwind wordt dan door de radiateur naar buiten geduwd en ben je die warmte tussen de kuipen kwijt, nu hoopt het aan de rechterkant alleen maar op.
Zelfs al je stil staat zal hij koele lucht van voren er doorheen duwen, lijkt mij.
Als je nu rustig file rijdt, werkt de fan tegen, rijwind wil er door heen, maar de fan zuigt lucht van buitenaf in de richting waar juist de rijwind door wil, lucht staat dus eigenlijk stil.
Ik verwacht van Honda niet dat ze zo achtrrlijk zijn dat ze de rijwind laten botsen met de luchtstroom vanaf de koelfan.
Maar dat gebeurd nu wel.
Daar twijfel ik dus aan, waarom?
Ik ben eens van een soort luchhappers, dunbar???, tegengekomen die buiten op de kuip de luchtstroom naar binnen "dwingen", vandaar dat ik er vanuit ga dat de luchtstroom zonder luchhappers ook van buiten naar binnen gaat.
Dus dezelfde kant op als de fan "aanzuigt".
Aan de binnenkuip zie ik nergens, zoals de luchtinlaat naar het luchtfilter, vormen die de luchtsttroom eeen bepaalde kant op sturen.
Daar twijfel ik dus aan, waarom?
Ik ben eens van een soort luchhappers, dunbar???, tegengekomen die buiten op de kuip de luchtstroom naar binnen "dwingen", vandaar dat ik er vanuit ga dat de luchtstroom zonder luchhappers ook van buiten naar binnen gaat.
Dus dezelfde kant op als de fan "aanzuigt".
Aan de binnenkuip zie ik nergens, zoals de luchtinlaat naar het luchtfilter, vormen die de luchtsttroom eeen bepaalde kant op sturen.
Daar twijfel ik dus aan, waarom?
Ik ben eens van een soort luchhappers, dunbar???, tegengekomen die buiten op de kuip de luchtstroom naar binnen "dwingen", vandaar dat ik er vanuit ga dat de luchtstroom zonder luchhappers ook van buiten naar binnen gaat.
Dus dezelfde kant op als de fan "aanzuigt".
Aan de binnenkuip zie ik nergens, zoals de luchtinlaat naar het luchtfilter, vormen die de luchtsttroom eeen bepaalde kant op sturen.
Is allemaal relatief
Ik heb brackets aangeschaft via het rc 51 forum om grotere fannen(pusher) te plaatsen.
Ben niet onder de indruk van de originele(pull)en als
Ik het op die forums lees is het een voorruitgang.
Word wel een winter projekt
Fannetjes/brackets +/- 160euro ,en frontradiators toch al gauw 1000 euro schat ik.
Fannetjes/brackets +/- 160euro ,en frontradiators toch al gauw 1000 euro schat ik.
Daar heb ik ook nog over nagedacht, mijn fan loopt nog een heul klein beetje aan tegen de radiateur. Wellicht dat dat geheel het probleem wat verhelpt, maar alles op z'n tijd...
Hier kost de frontradiator €1550,-
MMALA-RACING** RADIATORE MAGGIORATO HONDA VTR SP1 SP2 radiator Wasserkühler | eBay
Daar wordt je toch niet vrolijk van.