Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 33

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou, dat mijn oliepeil na 4k (ik schreef eerst dat ik inmiddels 3k gereden had) nu op de helft staat, vind ik beslist niet alarmerend. Ik weet niet of je ooit een BMW boxer hebt gehad....?

Ik ben er overigens ook mee wezen blazen op de Autobahn een paar maanden terug, dus als er dan wat olieverbruik is vind ik dat niet vreemd.

Toch, hoe dan ook, ik vind het bezopen dat ik het kuipwerk moet verwijderen om er een kwart of een half litertje bij te gooien.

Lijkt wel een BMW boxer. Om bij de accu te kunnen moest je ook de motor strippen :-(


Even een klein trechtertje met een slangetje erop, dan hoef je allen de snelsluiting los te draaien.
 
Nou, dat mijn oliepeil na 4k (ik schreef eerst dat ik inmiddels 3k gereden had) nu op de helft staat, vind ik beslist niet alarmerend. Ik weet niet of je ooit een BMW boxer hebt gehad....?

Ik ben er overigens ook mee wezen blazen op de Autobahn een paar maanden terug, dus als er dan wat olieverbruik is vind ik dat niet vreemd.

Toch, hoe dan ook, ik vind het bezopen dat ik het kuipwerk moet verwijderen om er een kwart of een half litertje bij te gooien.

Lijkt wel een BMW boxer. Om bij de accu te kunnen moest je ook de motor strippen :-(
Olie bijvullen bij een Honda . . das nieuw voor mij.
Bij de SP olie vullen, snelsluiting losmaken, 5 sec werk, blokje hout er tussen voor de ruimte.
Vuldop verwijderen, kleine trechter met een stukje slang eraan en vullen (en dat kost wat tijd . . . nadeel het drupt soms wat . . goed schoonmaken en klaar is kees. :t :t
 
Laatst bewerkt:
Vuurbloed,
hoe bevalt de gel inleg in het zadel?
merkbaar verschil?, ik krijg nl nogal een blikken reet na een km of 300.
ik vindt het echt een verbetering, heb er nu nog de goedkope versie in en die bevalt ook na 1600km in de alpen zeer goed.
had vorig jaar een pak goldgel gewonnen (op FB tw van 100 euro) maar die zit er nog niet in, en schijnt nog beter te zijn
 
Laatst bewerkt:
ik vindt het echt een verbetering, heb er nu nog de goedkope versie in en die bevalt ook na 1600km in de alpen zeer goed.
had vorig jaar een pak goldgel gewonnen (op FB tw van 100 euro) maar die zit er nog niet in, en schijnt nog beter te zijn

Dank je,
heb ik weer een winterklusje erbij.

Wordt nog een hele operatie deze winter, ik heb mezelf tijdens een noodstop onderuit geremd in Zuid-Frankrijk afgelopen dinsdag.
Zelf met het vliegtuig thuis gekomen, de motor wacht nog op transport naar Nederland.
deze zal, naar schatting, over 10-14 dagen hier zijn.
Hoe erg de schade is weet ik niet, ik heb geen afscheid kunnen nemen, maar volgens mijn makkers valt het op het eerste gezicht wel mee. er is een voetsteun afgebroken en het glas van de spiegel is eruit, en de nodige kuipschade uiteraard.(schuifschade, zeggen ze)
Zelf zit ik met een gekneusde schouder en diverse gekneusde ribben zielig te doen op de bank.
Maar goed, de dagen dat ik wel heb kunnen rijden een prachtige tijd en route gehad.
 
Laatst bewerkt:
Dank je,
heb ik weer een winterklusje erbij.

Wordt nog een hele operatie deze winter, ik heb mezelf tijdens een noodstop onderuit geremd in Zuid-Frankrijk afgelopen dinsdag.
Zelf met het vliegtuig thuis gekomen, de motor wacht nog op transport naar Nederland.
deze zal, naar schatting, over 10-14 dagen hier zijn.
Hoe erg de schade is weet ik niet, ik heb geen afscheid kunnen nemen, maar volgens mijn makkers valt het op het eerste gezicht wel mee. er is een voetsteun afgebroken en het glas van de spiegel is eruit, en de nodige kuipschade uiteraard.(schuifschade, zeggen ze)
Zelf zit ik met een gekneusde schouder en diverse gekneusde ribben zielig te doen op de bank.
Maar goed, de dagen dat ik wel heb kunnen rijden een prachtige tijd en route gehad.

Fuuuuukkk!!!

Beterschap!
 
Dank je,
heb ik weer een winterklusje erbij.

Wordt nog een hele operatie deze winter, ik heb mezelf tijdens een noodstop onderuit geremd in Zuid-Frankrijk afgelopen dinsdag.
Zelf met het vliegtuig thuis gekomen, de motor wacht nog op transport naar Nederland.
deze zal, naar schatting, over 10-14 dagen hier zijn.
Hoe erg de schade is weet ik niet, ik heb geen afscheid kunnen nemen, maar volgens mijn makkers valt het op het eerste gezicht wel mee. er is een voetsteun afgebroken en het glas van de spiegel is eruit, en de nodige kuipschade uiteraard.(schuifschade, zeggen ze)
Zelf zit ik met een gekneusde schouder en diverse gekneusde ribben zielig te doen op de bank.
Maar goed, de dagen dat ik wel heb kunnen rijden een prachtige tijd en route gehad.
Dat zuigt zeg -O-

Beterschap en succes het het herstellen van de schade...
 
Nou zeg das wel even schrikken,hoop dat je weer goed hersteld, die sp dat komt wel goed bij jou, sorry hoor ik wist niet dat je er op die manier afgestapt Was, fan had ik wel anders gereageerd ik heb zelf mijn eerste ritje vandaag gedaan na vijf maanden herstel, Was echt genieten voor me ik dacht dat ik nu wel als een oude krant zou rijden, maar dat valt reuze mee t
 
Nou zeg das wel even schrikken,hoop dat je weer goed hersteld, die sp dat komt wel goed bij jou, sorry hoor ik wist niet dat je er op die manier afgestapt Was, dan had ik wel anders gereageerd ik heb zelf mijn eerste ritje vandaag gedaan na vijf maanden herstel, Was echt genieten voor me. ik dacht dat ik nu wel als een oude krant zou rijden, maar dat valt reuze mee
 
Dank je,
heb ik weer een winterklusje erbij.

Wordt nog een hele operatie deze winter, ik heb mezelf tijdens een noodstop onderuit geremd in Zuid-Frankrijk afgelopen dinsdag.
Zelf met het vliegtuig thuis gekomen, de motor wacht nog op transport naar Nederland.
deze zal, naar schatting, over 10-14 dagen hier zijn.
Hoe erg de schade is weet ik niet, ik heb geen afscheid kunnen nemen, maar volgens mijn makkers valt het op het eerste gezicht wel mee. er is een voetsteun afgebroken en het glas van de spiegel is eruit, en de nodige kuipschade uiteraard.(schuifschade, zeggen ze)
Zelf zit ik met een gekneusde schouder en diverse gekneusde ribben zielig te doen op de bank.
Maar goed, de dagen dat ik wel heb kunnen rijden een prachtige tijd en route gehad.


Beterschap.
Kan altijd slechter aflopen.
Iig wat te doen tijdens de winterslaap.
 
Komt allemaal GOED...

14 augustus 2016
full

(frame onder zadel links en rechts afgebroken)

full



176 dagen later..... *O*
full
 
Laatst bewerkt:
Nou, dat mijn oliepeil na 4k (ik schreef eerst dat ik inmiddels 3k gereden had) nu op de helft staat, vind ik beslist niet alarmerend. Ik weet niet of je ooit een BMW boxer hebt gehad....?

Ik ben er overigens ook mee wezen blazen op de Autobahn een paar maanden terug, dus als er dan wat olieverbruik is vind ik dat niet vreemd.

Toch, hoe dan ook, ik vind het bezopen dat ik het kuipwerk moet verwijderen om er een kwart of een half litertje bij te gooien.

Lijkt wel een BMW boxer. Om bij de accu te kunnen moest je ook de motor strippen :-(



In de Britse motorpers wordt melding gemaakt dat het bij nieuwe SP1's een 50/50 kans was of jouw SP olie ging verbruiken of niet. Advis was dan ook om bij een 2e hands aankoop er op te staan dat de motor koud gestart werd en er bij blijven tijdens het opwarmen. Heb in dit forum nog niet gelezen dat er mensen zijn die dit daadwerkelijk hebben.
 
Ik ben met een motorfiets niet panisch als ie wat olie verbruikt. Ik vind mijn olieverbruik zeker niet schrikbarend. Hij walmt iig in het geheel niet kon een maat van me vertellen die achter me heeft gereden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan