midlifecrisis
MF veteraan
de oude?...waarschijnlijk geen olie op de bovencam....nokkenas geheel in kop en geleider gevroten...
oei, das kut,
oorzaak bekent?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
de oude?...waarschijnlijk geen olie op de bovencam....nokkenas geheel in kop en geleider gevroten...
de oude?...waarschijnlijk geen olie op de bovencam....nokkenas geheel in kop en geleider gevroten...
oliedruk...geen idee..weet wel dat het nu goed is,bij starten met klepdeksel open kwam er al olie uit de nokkenas kanaaltjes na 4 omwentelingen.
als ie 1 op 1 past in een 954 brug wil ik hem wel
https/m.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw=vtr+sp+exhaust+brackets&_from=R40&_trksid=m4084.l1313&_nkw=vtr+sp+exhaust+hanger
Even een vraag, de voorvorkolie is pas vervangen en de instellingen zijn veranderd.
Nu wil ik de vering weer terugzetten volgens het veerinstellingen van dit forum.
Als er staat 6 klikken uit van in word daar mee bedoelt eerst op zn hardst zetten en dan los draaien?
Staat geen plus of min op maar hard en soft.
Ik denk idd dat dat zo bedoeld word, heb het nu zo ingesteld.
https/m.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw=vtr+sp+exhaust+brackets&_from=R40&_trksid=m4084.l1313&_nkw=vtr+sp+exhaust+hanger
Ik bedoelde rebound en damping, ik heb de settings overgenomen van de startpost in topic nr 20 zo stond mn motor altijd al.
Index of /bike/PB_SCANS
Als je de tekst leest zie je dat er bedoelt word met 6 kliks uit van voledig in, rechtsom aandraaien en dan 6 kliks linksom tegen klok in.
Volgens performance bikes is de veerweg van de sp te kort 95mm maar ipv 120mm, en de veer te hard.
veervoorspaning is voor de voorkant bij sportmotoren 20-30mm bij de sp kun je beter 20 pakken dan heb je zelf nog een cm extra veerweg.
Anders hou je niet veel meer over, de veervoorspanning maakt de veer niet stugger maar is gewoon hoever de motor al inzakt van zichzelf.
Vandaar dat performance bikes de veervoorspanning nogal hoog zet om zo min mogelijk in te zakken.
Maar vering is wel persoonlijk idd al vind ik de settings van performance bikes wel goed.
Mooie link
Het schijnt dat de totale veerweg van de sp 95mm is ipv 120mm voor de meeste motoren.
Geef je hem 30mm voorspanning inclusief rijder hou je nog maar 65mm over voor inveren.
Bij een 120 totale veerweg zou dat 90mm zijn.
Dat is waarschijnlijk alleen voor progressieve veren die ze bij HP prediken.....Dit rijmt niet met elkaar.
Veer voorspanning stel je af op rijdergewicht, in vol ornaat dus pak,laarzen en helm op,
het maakt ook niks uit of je hem 20 of 30mm voorspanning geeft, wel in het rijgedrag maar niet voor de totale veerweg.
Als ie op de bumps klapt is er iets anders aan de hand, te weinig olie in de poten of te dunne olie, comp te laag ingesteld of inwendig toch meer versleten dan gedacht.
Hieronder een linkje van Hyperpro (er zijn er meer maar kan ik zo snel niet vinden),
helemaal naar onder scrollen, daar staat in grote lijnen hoe de rijhoogte op jouw gewicht af te stellen.
https://www.hyperonline.nl/contents/nl/Hyperpro Spring Mounting Manual NL.pdf
Dat is waarschijnlijk alleen voor progressieve veren die ze bij HP prediken.....
Ik zie net dat Hawkins z'n brommert verkoopt, zonde, rugproblemen,
Indien je het leest: Sterkte.
Ik zie net dat Hawkins z'n brommert verkoopt, zonde, rugproblemen,
Indien je het leest: Sterkte.