Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 34

wokkelz

Die hard MF'er
30 nov 2011
959
0
34
Rotterdam
ik dacht vanmiddag lekker met de SP1 naar mijn werk te gaan.
lerenpak aan, helm op. starten en niks.......
accu lijkt voldoende prik te hebben als ik de brandstofpomp hoor draaien en de claxon werkt ook.
van de week maar eens met een multimeter in de weer. ik verdenk het startknopje
Ik had laatst ook accu problemen.
Contact aan, benzine pomp hoorde je, lichten deden het, claxon ook, starten ho maar. hij probeerde wel te starten zonder aanslaan.
Aan de startkabels incl auto, zelfde verhaal.
Accu vervangen en startte weer als een zonnetje. Gelijk een lithium accu erin gezet!
 

hornet_900

MF veteraan
27 nov 2007
1.686
1
36
leiden
mijn accu is in de 7 jaar dat ik hem heb nog nooit vervangen, zou wel kunnen
Ik had laatst ook accu problemen.
Contact aan, benzine pomp hoorde je, lichten deden het, claxon ook, starten ho maar. hij probeerde wel te starten zonder aanslaan.
Aan de startkabels incl auto, zelfde verhaal.
Accu vervangen en startte weer als een zonnetje. Gelijk een lithium accu erin gezet!
 

Ghetto Bassie

MF veteraan
Donateur
28 okt 2008
36.385
10
38
Bezoek Site
Vandaag even nieuw rubber er omheen laten leggen, Michelins PP3.

Moet de underslung en de kuipbouten set nog steeds doen, maar nog steeds geen zin in gehad. Zweet me al helemaal suf als ik met mijn ogen knipper, dus denk dat ik die aankomend weekend icm de nieuwe remblokken voor maar even ga doen.
 

LBR

Rookie
2 apr 2017
8
0
Vandaag even nieuw rubber er omheen laten leggen, Michelins PP3.

Moet de underslung en de kuipbouten set nog steeds doen, maar nog steeds geen zin in gehad. Zweet me al helemaal suf als ik met mijn ogen knipper, dus denk dat ik die aankomend weekend icm de nieuwe remblokken voor maar even ga doen.
Wederom thnx Ghetto Bassie, zit er een motivatie achter de keuze voor de michelin PP3? Ik als nieuwkomer lees met veel plezier/interesse het grote VTR topic. Wellicht is het iets om aan het begin zaken toe te voegen naast de mod's welke olie, banden, filters men het best kan gebruiken (blijft natuurlijk vaak een persoonlijke keuze) maar waarom het wiel twee keer uitvinden/proberen :t
 

Ghetto Bassie

MF veteraan
Donateur
28 okt 2008
36.385
10
38
Bezoek Site
Nou, had eerlijkgezegd de Conti roadattack 2evo in gedachten omdat ie een harder middenvlak heeft en wellicht daardoor beter is voor mijn rijstijl (veel rechttoe rechtaan ritten). Maar ik kon van een kennis het setje PP3 voor een mooi prijsje overnemen (had er maar iets van 300 km mee gereden, maar wilde andere banden ivm circuit). Hiervoor de PP2 gehad en dat waren ook fijne banden.
 

SZRobert660

Die hard MF'er
27 apr 2007
888
0
Zoetermeer
Nou, had eerlijkgezegd de Conti roadattack 2evo in gedachten omdat ie een harder middenvlak heeft en wellicht daardoor beter is voor mijn rijstijl (veel rechttoe rechtaan ritten). Maar ik kon van een kennis het setje PP3 voor een mooi prijsje overnemen (had er maar iets van 300 km mee gereden, maar wilde andere banden ivm circuit). Hiervoor de PP2 gehad en dat waren ook fijne banden.
PP3 zijn zeker goede banden voor op straat hoor. In de regen zijn ze zelfs heel erg goed, maar ik denk dat jouw SP weinig regen ziet...
 

hornet_900

MF veteraan
27 nov 2007
1.686
1
36
leiden
wat bedoel je hier mee?
ik heb vandaag de startschakelaar uit elkaar gehaald. als ik deze door verbindt gebeurt er niks. het is dus net de startschakelaar.
de accu heb ik gedemonteerd en neem ik vanavond even mee naar werk. daar heb ik een goede accu tester. accu is van de winter 1x helemaal leeg geweest, daar knappen ze meestal ook niet van op.
Tik eerst eens een paar keer op de tip-over sensor.
 

Ghetto Bassie

MF veteraan
Donateur
28 okt 2008
36.385
10
38
Bezoek Site
PP3 zijn zeker goede banden voor op straat hoor. In de regen zijn ze zelfs heel erg goed, maar ik denk dat jouw SP weinig regen ziet...
Nou.... Dacht vandaag ff met de SP naar de arbeid te gaan. Ja, gisteren droog gebleven, dus vandaag vast ook... |(
Buienradar gecheckt, maar helaas valt er meer dan ik verwacht had. Dat wordt weer poetsen B| :/
 

JB1

MF veteraan
28 okt 2011
5.467
2
26
Zwolle
wat bedoel je hier mee?
ik heb vandaag de startschakelaar uit elkaar gehaald. als ik deze door verbindt gebeurt er niks. het is dus net de startschakelaar.
de accu heb ik gedemonteerd en neem ik vanavond even mee naar werk. daar heb ik een goede accu tester. accu is van de winter 1x helemaal leeg geweest, daar knappen ze meestal ook niet van op.
Zit een sensor onder de kont van de motor die de motor uitschakelt als deze omvalt, soms blijft deze een beetje hangen. Keertje op tikken en hij zal los moeten komen.
 
4 jan 2011
12.593
2
57
Enkhuizen
Verbind de 2 dikke aansluitingen op het startrelais eens met elkaar met een schroevendraaier, als ie dan wel start moet je het zoeken in de aansturing van het startrelais.
Dat zijn de dunne draden op het startrelais.
 
Laatst bewerkt:

Ghetto Bassie

MF veteraan
Donateur
28 okt 2008
36.385
10
38
Bezoek Site
Er zijn 2 varianten van de hotcams. Low mount is de "normale" lage versie, bij de high mount staan ze iets schuiner en komen ze hoog uit bij de punt van de kont.
Ik denk dat ze die benaming er aan gegeven hebben om het verschil in type mee aan te duiden.

Naar mijn idee is de standaard high mount de algemene benaming voor als de dempers volledig langs de kont lopen.
 
Laatst bewerkt: