Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 34

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yep....

Edit: Alleen heeft de ene pasbussen nodig en de andere niet. (zoals te zien op de foto's een paar post terug)
 
Laatst bewerkt:
Marktplaats zijn bijna allemaal rechtse en een lekke linker .

Sneedee
Die van gpi heb ik inderdaad ook gezien.
mischien toch eens informeren of dat vanaf dld versturen wat word voor die tijd .

Ik kan hem mischien laten repareren maar dat weet ik volgende week pas zeker helaas.
 
Voor dat geld ga ik niet eens repareren .

Maar zit nog wel met de gpi radiateurs in mijn achterhoofd dacht iets gelezen te hebben over betere koel opbrengst en die waren prijs technisch ook niet verkeerd.

Ik denk trouwens dat ik op marktplaats toch eens anders moet gaan zoeken had deze nog niet gezien.

Ghetto bassie mijn dank is groot.
 
Voor dat geld ga ik niet eens repareren .

Maar zit nog wel met de gpi radiateurs in mijn achterhoofd dacht iets gelezen te hebben over betere koel opbrengst en die waren prijs technisch ook niet verkeerd.

Ik denk trouwens dat ik op marktplaats toch eens anders moet gaan zoeken had deze nog niet gezien.

Ghetto bassie mijn dank is groot.

Als je het mij vraagt is dit dezelfde als een GPI radiateur, deze verkoper koopt ze waarschijnlijk zelf in via E-Bay of zo en pakt zo een Kleine winst.
Althans dat vermoed ik, op marktplaats zit er ook nog een , motoronderdelen.nl of zo, daar heb ik eens wat besteld en die hanteerde dezelfde levertijden als Ali.(bleek dus na de bestelling)
Na een berichtje (4 weken later) dat ie de de lange rem/koppelingset had binnengekregen de boel geannuleerd en netjes mijn geld teruggestort gekregen.

Ze claimen volgens mij bij GPI een betere koeling doordat de radiateur iets dikker is dan de OEM,
je zou eens kunnen uitvogelen hoe dik deze op marktplaats is, de OEM kun je bij jezelf meten.
 
Hoi allemaal, ik ben sinds kort lid van motor-forum en rij ook een VTR1000-SP2. Ik heb de motor nu 2 jaar en ik wil graag wat dingen gaan vervangen. Ik kan helaas nergens een werkplaatshandboek kopen en helaas werken de links in de opening post ook niet. Kan een van jullie mij misschien verder helpen?

Ik wil straks een nieuwe band erop leggen vanachter maar ik weet bijvoorbeeld de aanhaalmomenten niet. Van mijn vorige motor had ik een mooi Haynes werkplaatshandboek maar die bestaat volgens mij niet voor deze..
 
Welkom hier :W

Goed dat je dat even aankaartte dat de manuals uit de OP het niet meer deden. Heb het ff gecheckt en kwam ook op heel wat andere sites uit :? , heb de linkjes direct verwijderd.

Mocht iemand een andere manual hebben, dan zet ik die graag weer in de OP :)

Edit: Kwam deze tegen (ff gezocht op Google), weet niet of het wat is?

HONDA 2006 RC51 OWNER'S MANUAL Pdf Download.
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel! Haha ja ik kwam ook op wat discutabele websites uit. De link die je geeft heb ik opzich ook al wat aan, het is de owners manual.

Hier staat iig in hoe vast de moer op het achterwiel moet (127 Nm). Je kunt hem daar ook downloaden als PDF.
 
Welkom hier :W

Goed dat je dat even aankaartte dat de manuals uit de OP het niet meer deden. Heb het ff gecheckt en kwam ook op heel wat andere sites uit :? , heb de linkjes direct verwijderd.

Mocht iemand een andere manual hebben, dan zet ik die graag weer in de OP :)

Edit: Kwam deze tegen (ff gezocht op Google), weet niet of het wat is?

HONDA 2006 RC51 OWNER'S MANUAL Pdf Download.


Dit ziet eruit als de manual die standaard bij de motor zit, staan wel een aantal aanhaalmomenten in. Is iig beter dan niks!
 
stuur ff een berichtje met je email Jan. Dan stuur ik via "wetransfer" de pdf met het volledige WPHB (Engels)
 
Hoi allemaal, ik ben sinds kort lid van motor-forum en rij ook een VTR1000-SP2. Ik heb de motor nu 2 jaar en ik wil graag wat dingen gaan vervangen. Ik kan helaas nergens een werkplaatshandboek kopen en helaas werken de links in de opening post ook niet. Kan een van jullie mij misschien verder helpen?

Ik wil straks een nieuwe band erop leggen vanachter maar ik weet bijvoorbeeld de aanhaalmomenten niet. Van mijn vorige motor had ik een mooi Haynes werkplaatshandboek maar die bestaat volgens mij niet voor deze..
welkom hier !
meeste vragen die je hebt kunnen hier wel beantwoordt worden.....we zijn samen beter dan Haynes ;)
 
Dank je wel! Haha ja ik kwam ook op wat discutabele websites uit. De link die je geeft heb ik opzich ook al wat aan, het is de owners manual.

Hier staat iig in hoe vaste moer op het achterwiel moet (127 Nm). Je kunt hem daar ook downloaden als PDF.
Vreemde is, dat ik bij het opmaken van de OP alle linkjes gecheckt heb en je gewoon op de juiste plek uitkwam. Wat er dan met die linkjes gebeurd is... :?
 
Volgens zijn de links gewoon dood, hij zegt ook 404 page not found. Denk dat dit het domein is waar de rc51 website gehost is. Beetje dubieus :P

Dank jullie voor de hulp met het werkplaatshandboek! Nieuwe achterband zit er ondertussen op. Zal binnenkort eens wat foto's maken!

Heeft iemand van jullie ervaring met een power-commander op een SP2? Ik heb er een op ebay zien staan, een PCIII. Denk dat ik ga proberen om die te kopen. Ik heb gelezen dat het vooral op een SP1 veel verschil maakt maar dat ook bij een SP2 het verbruik beter wordt en de motor wat minder bokt bij lage toeren.

Ik kan de manual van Dutchy748 trouwens wel hosten in mijn dropbox? Dan kunnen we misschien die link in de OP zetten?
 
Volgens zijn de links gewoon dood, hij zegt ook 404 page not found. Denk dat dit het domein is waar de rc51 website gehost is. Beetje dubieus :P

Dank jullie voor de hulp met het werkplaatshandboek! Nieuwe achterband zit er ondertussen op. Zal binnenkort eens wat foto's maken!

Heeft iemand van jullie ervaring met een power-commander op een SP2? Ik heb er een op ebay zien staan, een PCIII. Denk dat ik ga proberen om die te kopen. Ik heb gelezen dat het vooral op een SP1 veel verschil maakt maar dat ook bij een SP2 het verbruik beter wordt en de motor wat minder bokt bij lage toeren.

Ik kan de manual van Dutchy748 trouwens wel hosten in mijn dropbox? Dan kunnen we misschien die link in de OP zetten?

Heb de pc3usb op de sp1 afgesteld op de bank, verbruik ging van 1:13 naar 1:15 en 5 pk op top en 7nm koppel extra onderin.
stationair hebben ze er ook nog mee afgesteld ie start als een malle.
 
Laatst bewerkt:
Volgens zijn de links gewoon dood, hij zegt ook 404 page not found. Denk dat dit het domein is waar de rc51 website gehost is. Beetje dubieus :P

Dank jullie voor de hulp met het werkplaatshandboek! Nieuwe achterband zit er ondertussen op. Zal binnenkort eens wat foto's maken!

Heeft iemand van jullie ervaring met een power-commander op een SP2? Ik heb er een op ebay zien staan, een PCIII. Denk dat ik ga proberen om die te kopen. Ik heb gelezen dat het vooral op een SP1 veel verschil maakt maar dat ook bij een SP2 het verbruik beter wordt en de motor wat minder bokt bij lage toeren.

Ik kan de manual van Dutchy748 trouwens wel hosten in mijn dropbox? Dan kunnen we misschien die link in de OP zetten?
hier alleen ervaring met desp1...maar smoother wordt hij zeker, mocht je een dip hebben...kan die er uitgehaald worden.
verbruik gaat omlaag.pk en Nm vaak omhoog...
door mijn km stand zelfs terug laten tunen speciaal op minimale lucht/benzine ratio.
wel 14 pk ingeleverd...maar nooit onder de 12.5 % en dat is wat ik wilde voor het blokbehoud.
 
okay dat klinkt wel nice. Hoe gaat dat precies met afstellen? Ik neem aan dat jullie dan naar een dyno gaan en dat iemand dan meekijkt? Wat kost dat precies en heeft iemand ervaring met dynos in de buurt van Eindhoven?
 
okay dat klinkt wel nice. Hoe gaat dat precies met afstellen? Ik neem aan dat jullie dan naar een dyno gaan en dat iemand dan meekijkt? Wat kost dat precies en heeft iemand ervaring met dynos in de buurt van Eindhoven?

Ben zelf bij nippon bikes in Tilburg geweest.
Niet om te laten afstellen, maar een vermogen run, om te kijken of die motorisch goed was.

Doen overigens ook afstellen op de bank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan