Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 34

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oke, ja zat te denken de ontluchtings procedure. Maar wanneer dit zo rechttoe rechtaan is, kan een kind de was doen ;)
 
Snijden ze dan meerdere bevestigingsplaatjes uit een plaatje? Ze zijn best klein nl. Heb er echt de ballen verstand van en echt geen idee wat ik me erbij moet voorstellen 🙄 (althans, ik zie een plaat van een 30 cm ofzo voor me, waar ze tig van die dingetjes uitsnijden, maar hoe de realiteit is...?)
Dat mag de leverancier uitzoeken... Hij zal het waarschijnlijk combineren met andere orders om zoveel mogelijk uit één plaat te krijgen, dan wel een afvalstukje ergens gebruiken (want, kleine stukjes wat we nodig hebben).
Plaatje wat ik voor mezelf had laten maken (2 mm alu) was een tientje ex btw en ik kreeg twee stuks opgestuurd (had om 1 stuk gevraagd, maar kreeg er twee).
Als je al iets hebt gevonden, prima natuurlijk, maar mocht je nét iets anders nodig hebben laat maar weten, dan zal ik iets voor je tekenen, kun je een offerte opvragen. Zo gepiept :) En je kan het dan precies zo maken als je zelf nodig hebt/wilt. Buigen kunnen ze niet, maar ik kan wel een uitslag voor je maken die wordt uitgesneden. Vouwen kun je dan eenvoudig zelf doen indien nodig.
 
Oh ok, komt ook wel goed. Stelt volgens mij ook niet veel voor, oem los schroeven -> koppelingsleiding los -> vastzetten op de oberon en weer vastschroeven en ontluchten. Vooral de koppeling niet inknijpen als ie los is.





@ Een ieder: Ff wat anders, van wat voor materiaal is de afdekkap van het voortandwiel, is dat van kunststof of alu oid? Als ik een nieuwe kettingset ga monteren, gelijk de Nicky mod doen. Maar ik moet even weten hoe ik de boel er af kan slijpen.

Ik dacht magnesium?
 
Hahahaha, Chris, hoe vaak heb je dat nou al gezegd?
Ik weet het, maar ik zoek al niet eens meer naar onderdelen... 😋 🤡

Oberon staat echt nog als enige op mijn lijstje, nu wordt ie hier aangeboden, maar ben nog in dubio vanwege de kleur.... Het gedeelte wat overblijft na de Nicky mod ga ik ook zwart maken. Weet niet of het rode zal matchen met mijn kleurcombi, of dat het juist mooi afsteekt (had nl in 1e instantie een zwarte of donkergrijze in gedachten).

Dit zit allemaal in de planning als er aankomende winter een nieuwe ketting op komt, die is nl aan vervanging toe. De DHC demperbeugels worden vandaag opgestuurd, hoop dat de Sato’s ook snel binnen zijn. Dan is ie echt klaar tot de SBK ombouw over een jaar of 2.
 
Ik weet het, maar ik zoek al niet eens meer naar onderdelen... 😋 🤡

Oberon staat echt nog als enige op mijn lijstje, nu wordt ie hier aangeboden, maar ben nog in dubio vanwege de kleur.....


Zou een zwarte nemen als ik jou was, alles met een kleurtje steekt af op jouw bike maar als het nergens anders terugkomt zal het gaan afleiden van het totaalplaatje, zonde imo.

Je lijstje wil ik wel mee helpen hoor :cool::
- sato rem schakel setje
- zijkappen zijn nog OEM -> carbon misschien?
- voorvork upgrade als sneedee
- alu tank
 
Zou een zwarte nemen als ik jou was, alles met een kleurtje steekt af op jouw bike maar als het nergens anders terugkomt zal het gaan afleiden van het totaalplaatje, zonde imo.

Je lijstje wil ik wel mee helpen hoor :cool::
- sato rem schakel setje
- zijkappen zijn nog OEM -> carbon misschien?
- voorvork upgrade als sneedee
- alu tank
Dat is hetgeen waar ik ook een beetje mee zit, ook al zit er voor de helft een kuip overheen. Ik heb maar een paar kleine rode accenten (velglint en Brembo letters op de klauwen), verder niets. Ik ga er vanavond definitief een beslissing over nemen....

- Rem-schakelset zou evt nog wel eens kunnen, als er nog eens een mooie op mijn pad komt.
- Zijkuipen van carbon is leuk, maar die zou ik dan weer moeten laten spuiten in dezelfde kleur en dan zie je er niets meer van, zou zonde zijn van de centen.
- Voorvork is intern volledig aangepakt, bovenpoten zou ik nog wel zwart of antraciet willen, maar dat is ook iets van €800,-, dus dat heb ik ook maar laten varen....
- Zou best een endurance tank willen, maar daar heb ik gewoon de centen niet voor, dus laat ik het bij de oem tank.

Eigenlijk ben ik erg tevreden zoals ie er nu bij staat :]:]:]
 
De SP vandaag US style gegeven😉
 

Bijlagen

  • A3C29204-86DE-45D5-9307-4447AD4C78DC.jpeg
    A3C29204-86DE-45D5-9307-4447AD4C78DC.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 25
  • F278D3C8-FA51-487B-8A9E-40BEEC4047C5.jpeg
    F278D3C8-FA51-487B-8A9E-40BEEC4047C5.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 26
Dat is hetgeen waar ik ook een beetje mee zit, ook al zit er voor de helft een kuip overheen. Ik heb maar een paar kleine rode accenten (velglint en Brembo letters op de klauwen), verder niets. Ik ga er vanavond definitief een beslissing over nemen....

- Rem-schakelset zou evt nog wel eens kunnen, als er nog eens een mooie op mijn pad komt.
- Zijkuipen van carbon is leuk, maar die zou ik dan weer moeten laten spuiten in dezelfde kleur en dan zie je er niets meer van, zou zonde zijn van de centen.
- Voorvork is intern volledig aangepakt, bovenpoten zou ik nog wel zwart of antraciet willen, maar dat is ook iets van €800,-, dus dat heb ik ook maar laten varen....
- Zou best een endurance tank willen, maar daar heb ik gewoon de centen niet voor, dus laat ik het bij de oem tank.

Eigenlijk ben ik erg tevreden zoals ie er nu bij staat :]:]:]

En is de beslissing genomen ?
 
@FvR Wat vraag je voor de Oberon ? Wellicht heb ik wel intresse.

Inlaatkelken (gemaakt door SPietje)
Camera steun voor op de tank
SpeadoHeeler
Vtr heel plates
Pazzo rem- en koppelingshendel
Quickshifter (aan te sluiten op power commander en van uit daar in te stellen)


Bij interesse graag pm.
 
Laatst bewerkt:
Hier word ik dus vrolijk van.
De VTR staat bij BRS Suspension Works (Bitubo Race Service) voor het servicen van de voor en achtervering. Gelijk nieuwe veren voor (wilbers) er in en een nieuwe veer achter (Ohlins). Seals nieuw, nieuwe olie en afstellen op mijn gewicht.

Super vriendelijke kerel die Stefan. Uitgebreide mail over het hoe en wat, duidelijke afspraken. En vooral erg enthousiast!.
Krijg ik vandaag een mail en foto's dat die een heel eind klaar is en hij vond dat de remklauwen ook wel een schoonmaak beurtje konden krijgen. Tenslotte liggen ze er toch vanaf.

Zie hieronder de progressie en de resultaten.


Bike for today! Had r out for a quick spin around the block.. Love it! Superb original SP2! Now into workshop and get suspensions out for some TLC! Lets work!

dbozsje.jpg


Dj3p6Qd.jpg

FOBif7G.jpg


Clean like a whistle!!
Shock refurbished, linksystem checked , new ohlins spring on.
Now to the front.. Service on frontforks and brakecalipers..
Always a pleasure to work on bikes like this!

edDpBS0.jpg

shHFG3P.jpg

dDyvtlk.jpg

IB0PAq2.jpg

6o5FPMj.jpg


En de remmen worden ook meteen ff meegenomen:

9Jjgtwk.jpg

snmpwNd.jpg

4FIlX6T.jpg

ZXPBDsX.jpg


De vorken is hij nu mee bezig.
Zaterdag ophalen :) Ik word hier blij van :)
 
Laatst bewerkt:
laatse dagen weer lekker met de SP naar werk. het viel mij op dat de hele garage waar de SP staat naar benzine meurt.
ik verdacht de minibike van mijn zoon, maar ik rook bij mijn werk ook een flinke benzine lucht bij mijn SP.
hopelijk niet het bekende euvel onderaan de tank :( . binnenkort maar even de tank helemaal eraf halen. filtertje in de tank moet ook maar eens vervangen worden.
 
Hier word ik dus vrolijk van.
De VTR staat bij BRS Suspension Works (Bitubo Race Service) voor het servicen van de voor en achtervering. Gelijk nieuwe veren voor (wilbers) er in en een nieuwe veer achter (Ohlins). Seals nieuw, nieuwe olie en afstellen op mijn gewicht.

Super vriendelijke kerel die Stefan. Uitgebreide mail over het hoe en wat, duidelijke afspraken. En vooral erg enthousiast!.
Krijg ik vandaag een mail en foto's dat die een heel eind klaar is en hij vond dat de remklauwen ook wel een schoonmaak beurtje konden krijgen. Tenslotte liggen ze er toch vanaf.

Zie hieronder de progressie en de resultaten.


Bike for today! Had r out for a quick spin around the block.. Love it! Superb original SP2! Now into workshop and get suspensions out for some TLC! Lets work!

dbozsje.jpg


Dj3p6Qd.jpg

FOBif7G.jpg


Clean like a whistle!!
Shock refurbished, linksystem checked , new ohlins spring on.
Now to the front.. Service on frontforks and brakecalipers..
Always a pleasure to work on bikes like this!

edDpBS0.jpg

shHFG3P.jpg

dDyvtlk.jpg

IB0PAq2.jpg

6o5FPMj.jpg


En de remmen worden ook meteen ff meegenomen:

9Jjgtwk.jpg

snmpwNd.jpg

4FIlX6T.jpg

ZXPBDsX.jpg


De vorken is hij nu mee bezig.
Zaterdag ophalen :) Ik word hier blij van :)
de SP2 wordt grondig aangepakt zie ik. mooi hoor
 
laatse dagen weer lekker met de SP naar werk. het viel mij op dat de hele garage waar de SP staat naar benzine meurt.
ik verdacht de minibike van mijn zoon, maar ik rook bij mijn werk ook een flinke benzine lucht bij mijn SP.
hopelijk niet het bekende euvel onderaan de tank :( . binnenkort maar even de tank helemaal eraf halen. filtertje in de tank moet ook maar eens vervangen worden.
Zou best eens kunnen, dan zie je aan de linker zijde aan de binnenkant van het frame (thv het stepje) van boven naar beneden een geel/bruine gloed zitten. Als dat zo is, dan ga je daar niet vrolijk van worden :N:/
 
Zou best eens kunnen, dan zie je aan de linker zijde aan de binnenkant van het frame (thv het stepje) van boven naar beneden een geel/bruine gloed zitten. Als dat zo is, dan ga je daar niet vrolijk van worden :N:/
zoals je het beschrijft begin ik al verdrietig te worden, dat is precies wat ik zie namelijk..... als de tank eraf is even kijken of ik hem kan(laten)repareren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan