Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 34

Status
Niet open voor verdere reacties.
. OEM stekker heeft 2 vrouwtjes en de stekker van de SPAL maar 1 mannetje, misschien dat er nog een draadje extra gefixt moet worden naar die stekker.

Dat ene draadje is de + hij krijgt dan zijn aarde via de radiator ophanging aan het frame (denk ik)

De OEM claxon heeft ook 2 aansluitingen, mijn FIAMM FReeway Blaster maar een. Het nu overbodige vrouwtje met wat isolatietape afsluiten.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, moet nog ff een aardedraadje gefixt worden. Hij ging nog ff kijken of hij zo'n schuifje kon fixen wat in de stekker past. Dan aan de andere kant een ringetje en klaar :)

Zo'n andere tutert moet ik ook nog steeds een keertje irl horen, ben wel benieuwd hoe veel dat met de standaard tutert scheelt. ..
 
Laatst bewerkt:
Yep, precies wat ik ook heb... Kon het eerst helemaal niet plaatsen, totdat ik op de grond lag om mijn onderkuip los te schroeven en naar boven keek :(

Ga aankomende week even met de reserve tank die ik heb, informeren bij de lasser wat de kosten zijn. Heb ook Roughneckk een pb gestuurd met de vraag wat het gaat kosten om er gelijk een endurance tank van te maken...
wie is roughneckk waar zit ie en wat doet hij precies ?
 
Gisteren dat even doorgelezen, echt niet normaal, wat een vakwerk.

Ik heb nog een paar Sato dempers gekocht, alleen zonder inlaat end caps.
Misschien kan hij dat ook wel maken, eerst maar wachten tot ze hier zijn.

Honda SP1 and SP2 Parts Depot
 
Laatst bewerkt:
Vettttt :9~

Ik zat stiekem ook aan Sato's te denken, maar alle poen is ff in de aanschaf van de MT07 gaan zitten. En nu met de tank weer ff andere prio's...

Die gast maakt echt schitterend werk, ben benieuwd wat hij gaat antwoorden, ik heb echt geen flauw benul waar ik aan moet denken bij zo'n verbouwing.
 
Laatst bewerkt:
Moet nog ff kijken wat ik doe, of ze inkorten tot Banzai, of de volle lengte laten en op de akra linkpipes pass maken met andere end caps.
Heb de Banzai's nu natuurlijk in carbon. Ben benieuwd naar het geluid van volle lengte Sato's...
 
Laatst bewerkt:
dames en heren,
ben een tijd niet online geweest maar ik denk plof hem toch ook even hier neer.

na verschillende ritjes op motoren waarbij ik wat rechter op zat en mij dat zeer goed bevallen is zet ik met toch wel wat tegenzin mijn minnares te koop:

Te koop: honda vtr sp1 - Motor-Forum

ben bang dat ik er spijt van krijg maar ja die stomme munten groeien niet op me rug
 
ga je spijt van krijgen....
Maar suc6 met de verkoop hoor :Y


Je kunt de tekst een keer door een taal- en spellingsprgramma laten lopen :+
 
Klopt, moet nog ff een aardedraadje gefixt worden. Hij ging nog ff kijken of hij zo'n schuifje kon fixen wat in de stekker past. Dan aan de andere kant een ringetje en klaar :)

Zo'n andere tutert moet ik ook nog steeds een keertje irl horen, ben wel benieuwd hoe veel dat met de standaard tutert scheelt. ..
Om verwarring te voorkomen, een motor heeft geen aardedraad.
Bij een motor praten een over een + (Plus) en een - (Min) aansluiting.
Het complete frame is meestal de - aansluiting dus verbonden met de - van de accu.
 
dan wil ik wel je akras renee past mooi op me ladybird

Mooi bruggetje, hoeveel doet zo'n ladybird systeem nou extra geven (behalve maximale porno gehalte :9~ ) tov standaard bochten, linkpipes en dempers?

Op RC51.org las ik dat de standaard bochten al erg goed zijn en dat ander bochtenwerk pas zin heeft icm tuning van het blok (nokken, airflow etc.)...

Heb me wellicht hier en daar wat ingelezen... :+

Ben desondanks benieuwd naar praktijkervaringen uit de eerste hand... 2e en 3e hand is overigens ook prima hoor! *D
 
Laatst bewerkt:
Dat is toch nog aanzienlijk!

Dus over de gehele linie toch wel meer vermogen en koppel vergeleken standaard bochten icm sportdempers en pc (wat op zich logisch is).

Waar de meesten dan aan +/- 127 Achterwiel pk's zitten gaat dat van Wilco richting 135pk op het achterwiel of is dit te gemakkelijk gedacht?
 
Laatst bewerkt:
Dat is toch nog aanzienlijk!

Dus over de gehele linie toch wel meer vermogen en koppel vergeleken standaard bochten icm sportdempers en pc (wat op zich logisch is).

Waar de meesten dan aan +/- 127 Achterwiel pk's zitten gaat dat van Wilco richting 135pk op het achterwiel of is dit te gemakkelijk gedacht?
bij de 1ste dyno tune had ik gpr dempers metr linkpipes daarmee kwam hij tot 121 pk.
standaard heeft een sp1 +- 118 a 120 pk aan het achterwiel.
met de lb kwam die op 131 pk het systeem liet over de hele bandbreedte zo een mooie kromme zien dat verdere afstelling niet nodig was.
je linkpies moeten van een dusdanige dikke diameter zijn wil vermogen winst boeken zoals de laser hotcams bv.
plus hoe weet je dat de dyno waar je motor op staat geijkt is ,dat weet ik ook niet van de mijne maar hij gaf wel 10 pk meer aan op de zelfde dyno .
 
Thnx man, dit is nog eens nuttige info! Beide setups gewoon op dezelfde bank gehad voor een echt kijk en vergelijk. Meeste dyno verhalen vallen idd vaak erg positief uit...

Maarehhhh, plas jij hiermee nou ook het verst qua vermogens uitdraai!? ;) *O*
 
Thnx man, dit is nog eens nuttige info! Beide setups gewoon op dezelfde bank gehad voor een echt kijk en vergelijk. Meeste dyno verhalen vallen idd vaak erg positief uit...

Maarehhhh, plas jij hiermee nou ook het verst qua vermogens uitdraai!? ;) *O*
nee dat doet sneedee
 
okay okay, ben zeer nieuwsgierig! Tippie van de sluier wellicht Sneedee????

En als we dan toch bezig zijn, heeft dit puur met het Sato gehalte te maken of toch nog wat airbox / motorblok trucjes? :X
 
Ik heb een pcv,full akra en open airbox.
En alle mods gedaan.
Merk wel dat hij met de Sato's beter is in het midden gebied.

Ik moet nog wel een keertje terug, zit toch iets van een dipje in rond de 7000t/min met de gasklep op 1/4e tot 1/2 ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan