Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

De tank vraagt ook nog om wat liefde
 

Bijlagen

  • 20211127_151133.jpg
    20211127_151133.jpg
    82,9 KB · Weergaven: 26
  • 20211127_151126.jpg
    20211127_151126.jpg
    85 KB · Weergaven: 25
Lekker bezig :t
Ja ben er nu begonnen en dan wil ik het ook wel netjes afmaken.wat nu wel een punt wordt ,is de temperatuur, die is als ik mijn garage instap rond de5 graden na een uurtje stoke ,gaat ie rond de 15 en dan heel op het gemakkie naar de 18 graden ,niet echt ideaal. Maar volgend voorjaar hoop ik net zo als velen hier ,er weer de straat mee op te kunnen met een grote glimlach
 
Ben echt wel benieuwd naar het resultaat als ie weer in elkaar staat, echt wel een gave kleurstelling. :9 Temperatuur is nu idd wel een dingetje als je wat wilt gaan spuiten. Bij mij in de garage is het ook drama. Madame had een spiegellijst gespoten, maar dat mag opnieuw gedaan worden. Ff de spiegel en lak op temperatuur laten komen en dan ff kijken of het resultaat beter wordt.
 
Laatst bewerkt:
Het resultaat als ie weer in elkaar staat ....Datt is een mooi streven voor wat foto's ja ,want het zal ook wel een projectje worden wat nooit echt klaar is he?? Maar dat hoeft ook niet ,we blijven lekker bezig
 
Ben onlangs gestart met mijn winter project (uitwisselen van het blok). Tijdens de laatste circuit dag bleek de 3de versnelling kapot te zijn. Iets waarvan ik wist dat het er een keer van zou komen omdat hij al slecht was. En met de tune bleek het vermogen nu toch echt te veel te zijn.
 

Bijlagen

  • 20211128_111634.jpg
    20211128_111634.jpg
    362,6 KB · Weergaven: 41
werkelijke stand is 38k km. het is een gigantische klus maar we doen het stap voor stap. ik heb er de hele winter voor.
 
Gigantisch valt ook wel weer mee, blok losmaken en nieuwe weer vast. Het is wat je gewend bent natuurlijk.
Makkelijk om zo de klepspeling te controleren.
 
het is een kaal blok dus ik moet alle onderdelen die er niet op zitten overzetten inclusief die extra's die ik mijn huidige blok heb zitten.
 
Ja is zeker een mooi hok. Is gebouwd door mijn broertje bij mijn ouders op het erf..

Ja mooi spul die titanium bouten. Kost wel een godsvermogen😅
 
Ja is zeker een mooi hok. Is gebouwd door mijn broertje bij mijn ouders op het erf..

Ja mooi spul die titanium bouten. Kost wel een godsvermogen😅
ik heb een keer geprobeerd zo een remklauw te splitten.......na een uur klooie de afvalbak in gegaan...wat een hel is dat !
 
ik heb een keer geprobeerd zo een remklauw te splitten.......na een uur klooie de afvalbak in gegaan...wat een hel is dat !
Paar jaar terug toen ik het bij deze motor voor het eerst deed was het inderdaad een hel. Alles zat vast en was aangekoekt..

Nu doe ik het elke winter, alles weer schoon nieuw siliconenvet erop, alles even polijsten enzovoort.. tis nu soort van routine.

Heb altijd meer struggles met de tank erop en eraf. Moet nodig snelkoppelingen bestellen voor de benzineleidingen..
 
Paar jaar terug toen ik het bij deze motor voor het eerst deed was het inderdaad een hel. Alles zat vast en was aangekoekt..

Nu doe ik het elke winter, alles weer schoon nieuw siliconenvet erop, alles even polijsten enzovoort.. tis nu soort van routine.

Heb altijd meer struggles met de tank erop en eraf. Moet nodig snelkoppelingen bestellen voor de benzineleidingen..
Snelkoppelingen voor onder de tank is niet verkeerd, zou ik wellicht ook nog eens kunnen fixen, telkens dat geklooi met die slangetjes. Is ook een mooie combi met de snelsluiters van SPietje :t
 

:)

Heb deze op mijn VFR zitten. 8mm versie voor de druk slang en de 6mm voor de retour.
In mannetje en vrouwtje zit terugslagklep.

Wat wel een ding is, als je hem koppelt (ontkoppelt heeft het minder), doe er een doekje omheen. Wil nog wel eens wat pang-sap uit sprietsen want het spul staat natuurlijk onder druk..
 
Terug
Bovenaan Onderaan