Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

Bijna vergeten, een fotootje.
Nog niet spectaculair, maar door het overslaan reed ik ook niet echt op m'n gemak. Volgende maand poging 2.

61002807_.jpg
 
Vraagje... weten jullie of ik een 42-tands tandwiel achter kan plaatsen zonder langere ketting? Er zit nu een 40T op én heb er nu een 190/55 achterband op liggen... haal ik het dan nog met de originele lengte vd ketting?
 
Laatst bewerkt:
Vraagje... weten jullie of ik een 42-tands tandwiel achter kan plaatsen zonder langere ketting? Er zit nu een 40T op én heb er nu een 190/55 achterband op liggen... haal ik het dan nog met de originele lengte vd ketting?
hangt er vanaf hoeveel ruimte je nog hebt....
2 tandjes groter...is dus 1 tandje per halve omvang van je tandwiel....kun je zo uitrekenen wat je nodig hebt aan extra ruimte
 
Opgelost, de quickshifter zat los en precies tegen het punt van onderbreken van de ontsteking.
Die sloop ik er af, ik gebruik hem toch niet en dan kan dat geen storing veroorzaken ook.
Volgende maand kijken hoe het dan op Spa gaat.
Welke datum staat je volgende rondje op Spa gepland? Misschien kom ik wel eens langs om je SP te horen/zien rondvlammen
 
Na het doorlezen van de vele VTR SP1 / SP2 topics durf ik het toch te vragen...
Is er een specifiek punt/onderdeel waar ik op moet letten bij de aanschaf van een VTR SP1?

Alle "standaard" slijtage punten, aanschaf gebruikte motorfiets, zijn mij bekend.
Ben eindelijk in de gelegenheid een SP1 aan te schaffen, waarom een SP1? Ik vind de kleurstelling vele malen mooier dan de SP2. Is dat raar? Misschien, ben ik nog om te praten naar een SP2? tja dan moeten dat wel bizar goede argumenten zijn ;)
Oja en bokkige 2 cilinder motoren met karakter ben ik gewend, heb diverse moto guzzi's;)
 
Na het doorlezen van de vele VTR SP1 / SP2 topics durf ik het toch te vragen...
Is er een specifiek punt/onderdeel waar ik op moet letten bij de aanschaf van een VTR SP1?

Alle "standaard" slijtage punten, aanschaf gebruikte motorfiets, zijn mij bekend.
Ben eindelijk in de gelegenheid een SP1 aan te schaffen, waarom een SP1? Ik vind de kleurstelling vele malen mooier dan de SP2. Is dat raar? Misschien, ben ik nog om te praten naar een SP2? tja dan moeten dat wel bizar goede argumenten zijn ;)
Oja en bokkige 2 cilinder motoren met karakter ben ik gewend, heb diverse moto guzzi's;)
Heb je er al eentje op het oog dan?
 
Heb je er al eentje op het oog dan?
Nee nog niet.
Stond laatst een mooi ogende op marktplaats, met gele velgen, maar die was erg snel verkocht.

Origineel kuipwerk zoals hier werd gezegd is voor mij belangrijk, ik wil een schade vrije motor. Liefst zo origineel mogelijk (knipperlichten/achterlicht enzo). Andere dempers en een powercommander of dergelijke is natuurlijk geen probleem.
 
Nee nog niet.
Stond laatst een mooi ogende op marktplaats, met gele velgen, maar die was erg snel verkocht.

Origineel kuipwerk zoals hier werd gezegd is voor mij belangrijk, ik wil een schade vrije motor. Liefst zo origineel mogelijk (knipperlichten/achterlicht enzo). Andere dempers en een powercommander of dergelijke is natuurlijk geen probleem.
Heb er nl. nog eentje staan
 
Vraagje... weten jullie of ik een 42-tands tandwiel achter kan plaatsen zonder langere ketting? Er zit nu een 40T op én heb er nu een 190/55 achterband op liggen... haal ik het dan nog met de originele lengte vd ketting?
Ligt ook een beetje aan de band, de pilot Power 2CT paste wel, maar na een bandenwissel naar dunlop sportsmart liep de band tegen de achterbrug.
 
Ligt ook een beetje aan de band, de pilot Power 2CT paste wel, maar na een bandenwissel naar dunlop sportsmart liep de band tegen de achterbrug.

Ik heb er nu een Pirelli Diablo Corsa III op. Vanavond 42er tandwiel erop gezet, deze week gewoon maar eens passen... kom ik er vanzelf achter
 
Ik heb overigens nog een nieuw tandwiel liggen voor de SP-1... zal eens kijken hoeveel tands... weet ik niet zeker meer.
Iemand interesse hier, anders zet ik het op marktplaats.
 
Ps. Ik heb nog meer liggen, ook maar even snel wat foto's gemaakt. O.a. korte 'carbon' spiegels, nog nieuw eigenlijk. En een ruitje (niet zo mooi want is ooit door vorige eigenaar zwart gespoten, maar misschien voor een circuit rijder?). Foto's hieronder. Ps. Ik heb ook nog een originele tank, die ooit via het forum hier van een zilvergrijze versie naar een 'rode sp1 versie is gegaan., maar kleur wijkt toch iets af van origineel), foto volgt, had ik nu nog geen tijd voor (ligt nogal goed weggestopt zodat geen schade ontstaat in aan de tank)..
20220622_115147.jpg
20220622_115213.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan