Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

Je kunt ook e subframe laten zitten
Als je de vtr van achter op kan hangen
Wiel verwijderen brug laten zakken
Een touw dubbel tussen je brug en subframe ,zodat je bij het terug monteren van je veer je touw op spanning de achterbrug op hoogte kunt draaien met iets ertussen ,zodat je de bouten van de achterveer gemakkelijk terug te plaatsen ,wel voorzichtig en veilig blijven werken
Kan niet moeilijk zijn ,is zelfs mij gelukt
 
Ga het proberen. Neemt niet weg dat ik slecht tegen zulke bouten kan dus die zullen vervangen moeten worden, al is het alleen maar voor mijn peace of mind😅
 
Ja precies, had een paar maanden terug naar mijn inzicht een mooie tankpad uit China besteld
Stond met letters in het rood en blauw de naam HONDA op , dacht dat gaat mooi staan en kleurt ook bij de HRC stickers
Niet dus door de zon dof verkleurd
Blauw is geen blauw meer ,en rood is nu oranje bruin .
Moet ook anders nu ,gaat goed komen
 
Ja precies, had een paar maanden terug naar mijn inzicht een mooie tankpad uit China besteld
Stond met letters in het rood en blauw de naam HONDA op , dacht dat gaat mooi staan en kleurt ook bij de HRC stickers
Niet dus door de zon dof verkleurd
Blauw is geen blauw meer ,en rood is nu oranje bruin .
Moet ook anders nu ,gaat goed komen
Dat is een beetje jammer ja. Ik had dat met zwart geanodiseerde delen (tankdop, stuureinden), die werden ook na verloop van tijd een brons/koper achtige kleur. Hoop dat dat niet (snel) met dat motordeksel van Racetorx gaat gebeuren. (al heb ik die ook al verkleurd voorbij zien komen :/)
 
De laatste tijd wat meer aandacht aan mn zithouding besteed op de motor.
Simpelst is gewoon je bovenlijf 20cm uit het midden van je motor houden in de bocht, dat scheelt gelijk al enorm natuurlijk.
In de echte racehouding met je bil nog net op het zitje gaat het nog beter, maar dan gaat je bochtensnelheid wel erg omhoog.
Niet altijd aan te raden op de weg, je zicht op de buitenkant van de bocht is stukken minder geworden.
Ik rij 22 jaar motor waarvan 17 jaar op de sp1 maar op de duur moet je opletten niet teveel je houding te vergeten.
Met op elke hoek een flitspaal nodigt sportief rijden ook niet echt uit, al is een goede zithouding wel veiliger je houd de motor meer rechtop bij dezelfde snelheid.
 
Zo kreng is eronder vandaan. Nu linksysteem doorsmeren en oude schokbreker er weer onder. Iemand een goed adresje voor reparatie? Ben een beetje huiverig om hem ergens heen te sturen want was best prijzig en is geen doorsnee merk...
16580749712892520784282220068255.jpg
16580750225651759602401268109016.jpg
 
De boel nu uitelkaar en schoon. Ook de keerring schoongemaakt. En natuurlijk lekt er nu niets meer😅 heb em goed vaak oo en neer bewogen en hij blijft droog... Maar zul je zien dat als ik hem er nu weer onder zet hij weer gaat lekken..
IMG_20220717_204129474.jpg
 
Heb je de kennis en gereedschap om zo'n demper weer vacuüm te vullen en er stikstofdruk op te steken?
 
Dat is een beetje jammer ja. Ik had dat met zwart geanodiseerde delen (tankdop, stuureinden), die werden ook na verloop van tijd een brons/koper achtige kleur. Hoop dat dat niet (snel) met dat motordeksel van Racetorx gaat gebeuren. (al heb ik die ook al verkleurd voorbij zien komen :/)
Ja, mijn zwarte racetorx koppelingsdeksle is nu ook viesbruinig
 
Heb je de kennis en gereedschap om zo'n demper weer vacuüm te vullen en er stikstofdruk op te steken?
Kennis wel apparatuur niet.. zat er ook al aan te denken om zelf alles te doen en dan hem ergens laten vullen.... Zal maxton wel eens bellen wat zij zeggen, opsturen geen zin in door de brexit onzon..
 
Verloop van tijd... had ik weinig geduld voor nodig, was al snel niet meer zwart
Dat is dan net zo ernstig als die zwarte snelsluiter tankdoppen uit China :/ Die van mij is nog zwart, maar ik rijd er dan ook een stuk minder vaak mee. Wellicht dat als ie ook verkleurd is, ik ‘m naar HK stuur om te laten anodiseren, die hebben mijn vorkpoten ook laten doen.
 
ik heb zelf goeie ervaring met Hyperpro Alphen aan den rijn. daar heb ik de de voorvorkkeerringen van mij SP1 laten vervangen en hij maakte een inschatting van mijn gewicht en heeft toen allen instellingen aangepast. hele andere motor daarna in positieven zin!
 
Verloop van tijd... had ik weinig geduld voor nodig, was al snel niet meer zwart
Dat had die van mij en de externe verstellers (de 1e serie) ook.....
Racetorx is mij toen tegemoet gekomen.
En hij heeft -meen ik mij te herinneren- een ander het anodiseren laten doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan