Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

Oud en Nieuw. Job done!

kVwQiD7.jpg

xt3AGNE.jpg

tOdxJEo.jpg
 
Ik vond 't al zo rustig, nieuwe topic ook weer gevind.
Sinds ik de CB500 heb moet ik nog steeds bezig met de SP... Terwijl ik 'm min of meer gekocht had om gewoon van huis naar de garage te rijden om op de SP te stappen _O-
 
Vandaag op de SP naar de arbeid en daarna door naar een verjaardag.
Ik onderweg terug naar huis, voelt mijn SP raar aan, voelde ineens een tik en hoorde 'm ergens aanlopen. Dacht eerst aan mijn voorrem, dat die misschien aanliep, maar ik kon zo gauw niets vinden. Rustig doorgereden naar huis, kijk ik 'm op de oprit na.....
1384273

1384274


Gewoon fucking 4 van de 6 bouten los, 1 zelfs zo ver dat er een heel spoor in mijn achterbrug ingesleten is. 1 van de boutgaten blijkt ook dolgedraaid te zijn.e
De titanium bouten met de luchttol vastgezet in de alu boutgaten, dat zou achteraf misschien nog best eens de oorzaak kunnen zijn. Dinsdag mag het opgelost worden.
Nu mag ik in mijn handjes klappen dat ik heelhuids thuis ben gekomen, had even heel anders kunnen aflopen, maar ben gruwelijk giga over de piss... :(:(:(:(:(
 
Laatst bewerkt:
Vandaag op de SP naar de arbeid en daarna door naar een verjaardag.
Ik onderweg terug naar huis, voelt mijn SP raar aan, voelde ineens een tik en hoorde 'm ergens aanlopen. Dacht eerst aan mijn voorrem, dat die misschien aanliep, maar ik kon zo gauw niets vinden. Rustig doorgereden naar huis, kijk ik 'm op de oprit na.....
Bekijk bijlage 1384273
Bekijk bijlage 1384274

Gewoon fucking 4 van de 6 bouten los, 1 zelfs zo ver dat er een heel spoor in mijn achterbrug ingesleten is. 1 van de boutgaten blijkt ook dolgedraaid te zijn.
Monteur heeft de bouten met de luchttol vastgezet, dat zou achteraf misschien nog best eens de oorzaak kunnen zijn. Dinsdag mag hij het op gaan lossen.
Nu mag ik in mijn handjes klappen dat ik heelhuids thuis ben gekomen, had even heel anders kunnen aflopen, maar ben gruwelijk giga over de piss... :(:(:(:(:(
als dat echt met een luchttol vast gezet is dan mag je het geen monteur noemen........zo zonde
 
Vreemd idd, bij het vervangen van mn tandwielen heb ik alles op moment vastgezet.
Zou het voortandwiel ook na laten kijken nu, die bout zit niet geborgd bij de sp.
 
Vandaag bij mijn monteur geweest nav de tandwielbouten die loslieten. Had ze thuis met de hand vastgezet, maar na het ritje er naartoe (+/- 3-4 km) zaten er alweer wat bouten los :o

Waarschijnlijk waren de titanium bouten de oorzaak. Ondanks dat de draad dezelfde pitch hadden als de originele bouten van PVM, is misschien de diepte van de draad en het soort materiaal de boosdoener geweest.
Mijn monteur treft, wat mij betreft, geen blaam.

We deden de titanium bouten in de tandwielhouder draaien en konden ze gewoon heen en weer wiebelen. Bij het vastzetten van de oem PVM bouten, zaten ze van begin af aan al goed vast.
Wat wel apart is dan, is dat ik met de vorige tandwielset er geen last van had. Al zaten de bouten toen op het tandwiel en nu vielen ze in het tandwiel.

OEM PVM bouten zitten nu weer vast (op moment, al bleek de luchttol waarmee ze de vorige keer vastgezet zijn op hetzelfde moment te staan), maar ga binnenkort weer terug om de zooi te borgen.

Robert had exact hetzelfde geval als ik, ook met titanium bouten.

Conclusie die ik hieruit trek is....
Als men PVM wielen heeft, geen titanium bouten gebruiken....!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Bij het terug monteren van het achterwiel, de rem weer ff op druk zetten, maar hé, waar is die ruitje swa :?
1385247


Dus gelijk maar vervangen door de HRC slang die ik nog had liggen. Deze zal met de tijd nog vervangen worden door eentje van Tygon. Heb ik ook weer niet echt haast mee, gebruik de achterrem toch niet...

Maar de remleiding kon gelijk wat gedraaid worden, gaat nu perfect in het midden tussen de bochtenset door. *D

1385248
 
ik hoop niet dat dat slangetje smelt of dat je fading krijgt doordat het zo dicht bij die uitlaatbocht zit.
Ik heb deze setup icm dit soort uitlaatbochten toch wel vaker gezien, maar ik ga het wel zien. Gebruik mijn achterrem eigenlijk toch ook (zo goed als) niet.... :)
 
Vandaag bij mijn monteur geweest nav de tandwielbouten die loslieten. Had ze thuis met de hand vastgezet, maar na het ritje er naartoe (+/- 3-4 km) zaten er alweer wat bouten los :o

Waarschijnlijk waren de titanium bouten de oorzaak. Ondanks dat de draad dezelfde pitch hadden als de originele bouten van PVM, is misschien de diepte van de draad en het soort materiaal de boosdoener geweest.
Mijn monteur treft, wat mij betreft, geen blaam.

We deden de titanium bouten in de tandwielhouder draaien en konden ze gewoon heen en weer wiebelen. Bij het vastzetten van de oem PVM bouten, zaten ze van begin af aan al goed vast.
Wat wel apart is dan, is dat ik met de vorige tandwielset er geen last van had. Al zaten de bouten toen op het tandwiel en nu vielen ze in het tandwiel.

OEM PVM bouten zitten nu weer vast (op moment, al bleek de luchttol waarmee ze de vorige keer vastgezet zijn op hetzelfde moment te staan), maar ga binnenkort weer terug om de zooi te borgen.

Robert had exact hetzelfde geval als ik, ook met titanium bouten.

Conclusie die ik hieruit trek is....
Als men PVM wielen heeft, geen titanium bouten gebruiken....!!!!!!
Ik gebruik zeer veel titanium bouten en moeren maar als ik vragen mag waar heb je deze vandaan?
Oh,en wat leuks
 
Laatst bewerkt:
Hu
Is alweer even geleden, dus zeker weten doe ik het niet meer, maar dacht titanium raceparts.
Is wel China spul.Heb paar weken geleden ook een paar bouten daar besteld maar van de 2 was er eentje compleet mislukt.Heb wel een nieuwe gahad.Ook al eens M12 imbus bouten teruggestuurd van de Titaniumshop welke bijna hetzelfde assortiment hebben als titanium raceparts,was werkelijk geen passende sleutel te krijgen die erin kon,ook uit China dat spul.
Bestel eigenlijk alles bij ProBolt want die leveren ook zwart titanium,wat speciale bouten bij Proti en daarvoor alles bij LighTech.

Hier de mislukte bout.Als je die ergens in had gedraaid had ook alles verrot geweest.
3 soorten schroefdraad op 1 bout.
8ABA3482-6D0F-4E5E-AB2E-27E31B0DF0D3.jpeg
 
Hu

Is wel China spul.Heb paar weken geleden ook een paar bouten daar besteld maar van de 2 was er eentje compleet mislukt.Heb wel een nieuwe gahad.Ook al eens M12 imbus bouten teruggestuurd van de Titaniumshop welke bijna hetzelfde assortiment hebben als titanium raceparts,was werkelijk geen passende sleutel te krijgen die erin kon,ook uit China dat spul.
Bestel eigenlijk alles bij ProBolt want die leveren ook zwart titanium,wat speciale bouten bij Proti en daarvoor alles bij LighTech.

Hier de mislukte bout.Als je die ergens in had gedraaid had ook alles verrot geweest.
3 soorten schroefdraad op 1 bout.
Bekijk bijlage 1385409
Zo dan, dat is een beste :o Bouten hebben we nog wel bekeken en konden we op het eerste gezicht niks vreemds aan ontdekken. We vermoeden dat het wellicht iets met de diepte/dikte van de draad te maken kon hebben.

Heb mijn kuipboutenset en nog wat andere bouten ook bij Pro Bolt gekocht, dat zijn ook mooie bouten.
 
Even een vraagje, is dat kleine buisje (links) de afvoer van de ring onder de tankdop?

1385542


Heb het idee dat het vocht van het wassen niet optimaal afgevoerd wordt, dus wil ik dat een dezer dagen even nalopen.... :)
 
Even een vraagje, is dat kleine buisje (links) de afvoer van de ring onder de tankdop?

Bekijk bijlage 1385542

Heb het idee dat het vocht van het wassen niet optimaal afgevoerd wordt, dus wil ik dat een dezer dagen even nalopen.... :)


ik denk dat je tankdop redelijk waterdicht moet zijn, snap niet goed hoe er daardoor vocht in je tank kan komen.
zou ontluchting kunnen zijn?
 
ik denk dat je tankdop redelijk waterdicht moet zijn, snap niet goed hoe er daardoor vocht in je tank kan komen.
zou ontluchting kunnen zijn?
Niet in de tank zelf maar onder de ring van de tankdop. Gaat om de rand waar de bevestigingspunten van de tankdop zitten, daar zit ook een gaatje voor de afvoer van vocht oid (overloop ofzo). Die wil ik ff nalopen, zag er namelijk wat vocht in zitten, maar lijkt me dat dat gewoon weg hoort te lopen. Misschien zit er een knik in het slangetje, maar moet ik even weten welke ik moet hebben...
 
Terug
Bovenaan Onderaan