Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

voor volgende week een afspraak gemaakt om mijn injectoren ultrasoon te reinigen en te testen.
goede hoop dat ik binnenkort weer kan rijden :) :)
 
ik heb dezelfde ellende. ook al injectorreiniger er doorheen gejaagd hielp ook niet. drukregelaar en brandstoffilter had ik vervangen en hier kwam onderhand zwarte motorolie uit zo vies was hij. ik heb toen een week gereden en toen begon de ellende weer. vanmorgen heb ik mijn gaskleppen gedemonteerd en hier zit een hele zwarte laag op. ik vermoed dat mijn injectors ernstig vervuild zijn.

7 mei heb ik een afspraak staan bij een kennis van een collega met een eigen motorzaak om er samen naar te kijken. ik ga vanavond de gaskleppen vanavond eens goed reinigen met Tunap cleaner. de injectoren misschien ergens ultrasoon laten reinigen ofzo? eimand een adresje toevallig?
vergeet niet dat de zwarte randjes op je gaskleppen horen ! dit is een soort van coating.
 
57262841_2098550346932344_1460812746391027712_n.jpg

57460135_2098550226932356_2139602060889292800_n.jpg


ik heb even een gasklep op gezocht op google. de zwarte coating hoort inderdaad op allebei de gaskleppen te zitten zie ik. 1 kant is helemaal weg bij mij en de andere kant begint ook los te laten na 19 jaar.
waar is deze coating goed voor?
 
Laatst bewerkt:
Nog mensen van hier bij de Ten Kate Pitstopdag geweest? Stond een SP te banken na 4'en
 
Titanium raceparts heeft bouten met borggaten
Klopt, de losgedraaide titanium bouten die er in zaten kwamen daar ook vandaan. Maar die wiebelen dus ook heen en weer in de tandwielhouder. Vermoed dat de titanium bouten met borggaten hetzelfde doen, dat wil ik voorkomen door normale bouten te fixen.
Maar zoals het er nu naar uitziet, zal het in de oem PVM bouten boren worden...
 
Zojuist Pajic maar even een mail gestuurd of zij inlets kunnen aanpassen. Als zij dat kunnen ga ik weer een bericht sturen naar Roughneck dat ik de dempers op kom halen, klaar of niet....
Mocht Pajic dat niet doen, dan bestel ik een set carbon Sato's, die nog te verkrijgen zijn met 60mm inlets, en wissel ik daarmee de inlets mee om. Wat een gezanik zeg.... :/
 
Zaterdag de dempers ophalen en dan een afspraak maken bij Pajic. Inlets passen ze ook aan, klaar terwijl je wacht *O*


Vandaag trouwens ook weer even een ritje gemaakt, de oem PVM bouten zaten daarna nog vast als een malle. Al houd ik het de komende tijd toch nog in de gaten, geeft dat geeft toch wel weer een goed gevoel :]
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag de dempers ophalen en dan een afspraak maken bij Pajic. Inlets passen ze ook aan, klaar terwijl je wacht *O*


Vandaag trouwens ook weer even een ritje gemaakt, de oem PVM bouten zaten daarna nog vast als een malle. Al houd ik het de komende tijd toch nog in de gaten, geeft dat geeft toch wel weer een goed gevoel :]
Aardig endje rijden hè Chris ? Is was er vorige week...met de RC8.
 
wie oh wie heeft er nog wat op de plank liggen?...
torque limiter onderdeel nummer 28140-mcf-003
ook wel bekend als startkoppeling/vrijloop
sp 1 en sp1 is hetzelfde onderdeel
 
ik heb vanmiddag mijn injectoren weggebracht. eerst gaan ze het electrisch gedeelte controleren. als dat goed is gaan ze in een soort testbank om ze te testen met inspuiten. mocht het nodig zijn dan worden ze ultrasoon gereinigd.
ik ben erg benieuwd naar de uitslag
 
Aardig endje rijden hè Chris ? Is was er vorige week...met de RC8.
Gaaf, wat heb je gefixt voor de RC8?

Is idd een stukkie rijden, maar heb het er zeker voor over. Heb nu al te lang moeten wachten om het geregeld te krijgen.
Ga wel met de auto omdat ik de hele demper set meeneem. Laat ik ze daar ook gelijk helemaal in elkaar zetten, zij kunnen dat vast een stuk beter dan ik met mijn popnageltangetje.... :)
 
ik heb vanmiddag mijn injectoren weggebracht. eerst gaan ze het electrisch gedeelte controleren. als dat goed is gaan ze in een soort testbank om ze te testen met inspuiten. mocht het nodig zijn dan worden ze ultrasoon gereinigd.
ik ben erg benieuwd naar de uitslag
Ik ook wel, zou toch wel erg relaxt zijn als je weer lekker kan gaan sturen... :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan