Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

Klopt, de losgedraaide titanium bouten die er in zaten kwamen daar ook vandaan. Maar die wiebelen dus ook heen en weer in de tandwielhouder. Vermoed dat de titanium bouten met borggaten hetzelfde doen, dat wil ik voorkomen door normale bouten te fixen.
Maar zoals het er nu naar uitziet, zal het in de oem PVM bouten boren worden...
Had je vorige keer al fotootje gestuurd;)
Dit is gewoon goed spul,heb hier zelf ontzettend veel vandaan.Morgen komt er weer behoorlijk wat binnen.
 
Bobine upgrade van de cbr600rr gaat er toch komen. Via FB een setje bedrading met stekkers gefixt, komt uit de UK.
Ook een set van 4 bobines (2 reserve dan maar) en 2 iridium bougies op de kop getikt. Nu even wachten tot alles binnen is :)
 
Ze je titanium bouten vast met wat locktite (blauw) of juist een beetje kopervet om het spul weer los te krijgen.
Heb caliper mounting bolts en fork pinch bolts besteld in titanium. Dus niet de bouten die daadwerkelijk je remklauw in gaan maar die de remklauw aan de bracket monteren.
 
Ze je titanium bouten vast met wat locktite (blauw) of juist een beetje kopervet om het spul weer los te krijgen.
Heb caliper mounting bolts en fork pinch bolts besteld in titanium. Dus niet de bouten die daadwerkelijk je remklauw in gaan maar die de remklauw aan de bracket monteren.
Ik heb alles vastgezet met wat koperslip (remschijven, remklauw brackets, voorvork onderaan, rearsets en bij de achterbrug), dat zit allemaal nog goed vast. Nu zijn dat ook geen bewegende delen, mijn gevalletje is denk ik een “gevalletje apart”.
 
Ik heb alles vastgezet met wat koperslip (remschijven, remklauw brackets, voorvork onderaan, rearsets en bij de achterbrug), dat zit allemaal nog goed vast. Nu zijn dat ook geen bewegende delen, mijn gevalletje is denk ik een “gevalletje apart”.
Bij mij gaat alles met keramisch vet,borg nooit wat met locktite maar gaat ook regelmatig uit elkaar,hou van sleutelen.Netjes op moment en nog nooit wat los gelopen.
 
Ik zou toch even het WPHB raadplegen voor ik overal maar klakkeloos vet op smeerde,
Het WPHB geeft bv voor de boutjes van de remschijven aan dat deze , na loshalen, vervangen dienen te worden.
de nieuwe (oem) zijn al voorzien van een soort locktite en daar hoort dan geen vet meer bij.

De blauwe locktite is een vrij zachte die je vrij gemakkelijk weer losdraait, de rode zit muurvast en dien je wat warm te stoken met een verfföhn bv,
dan wordt het weer zacht en draai je het gemakkelijk los.
Vòòr montage even het schroefdraad weer schoonmaken met een tapje / snij-ijzer en met een drupje borgmiddel (indien nodig) weer op moment monteren.
 
Ik zou toch even het WPHB raadplegen voor ik overal maar klakkeloos vet op smeerde,
Het WPHB geeft bv voor de boutjes van de remschijven aan dat deze , na loshalen, vervangen dienen te worden.
de nieuwe (oem) zijn al voorzien van een soort locktite en daar hoort dan geen vet meer bij.

De blauwe locktite is een vrij zachte die je vrij gemakkelijk weer losdraait, de rode zit muurvast en dien je wat warm te stoken met een verfföhn bv,
dan wordt het weer zacht en draai je het gemakkelijk los.
Vòòr montage even het schroefdraad weer schoonmaken met een tapje / snij-ijzer en met een drupje borgmiddel (indien nodig) weer op moment monteren.
Ze hebben het hier over titanium bouten als vervanging en niet de originele.Geloof niet dat ik bouten van soms wel €20 per stuk ga vervangen na een keer los halen:
 
Ze hebben het hier over titanium bouten als vervanging en niet de originele.Geloof niet dat ik bouten van soms wel €20 per stuk ga vervangen na een keer los halen:

je wilt toch niet zeggen dat je de remschijven tig keer per jaar loshaalt en weer vastzet?
Het ging mij er meer om dat je geen vet smeert op plaatsen waar het niet hoort, het handboek is daar duidelijk in, vind ik.
 
je wilt toch niet zeggen dat je de remschijven tig keer per jaar loshaalt en weer vastzet?
Het ging mij er meer om dat je geen vet smeert op plaatsen waar het niet hoort, het handboek is daar duidelijk in, vind ik.
Je moet eens weten hoeveel keer er gewisseld wordt.Diverse wielen,wat sets remschijven,kan alle kanten op.Als je er nooit naar omkijkt en nooit wat controleert ja dan locktite.Nog never nooit een bout los gelopen bij mij.En vet smeer je waar het regelmatig los gaat.
En hoeveel werk is het om af en toe op belangrijke plaatsen wel eens een sleutel te zetten ter controle.
 
Voor degenen die geen FB hebben, misschien ook wel leuk....

Vooralsnog staat er op 2 juni (tijd nog niet bekend) een "SP-meeting" gepland bij Utrecht de Meern (Starbucks).... :]

Mocht er nog een wijziging komen in de datum, meld ik dat hier ook :)
 
  • Leuk
Waarderingen: LBR
Gaaf, wat heb je gefixt voor de RC8?

Is idd een stukkie rijden, maar heb het er zeker voor over. Heb nu al te lang moeten wachten om het geregeld te krijgen.
Ga wel met de auto omdat ik de hele demper set meeneem. Laat ik ze daar ook gelijk helemaal in elkaar zetten, zij kunnen dat vast een stuk beter dan ik met mijn popnageltangetje.... :)
Gaaf, wat heb je gefixt voor de RC8?

Is idd een stukkie rijden, maar heb het er zeker voor over. Heb nu al te lang moeten wachten om het geregeld te krijgen.
Ga wel met de auto omdat ik de hele demper set meeneem. Laat ik ze daar ook gelijk helemaal in elkaar zetten, zij kunnen dat vast een stuk beter dan ik met mijn popnageltangetje.... :)
Gaaf, wat heb je gefixt voor de RC8?

Is idd een stukkie rijden, maar heb het er zeker voor over. Heb nu al te lang moeten wachten om het geregeld te krijgen.
Ga wel met de auto omdat ik de hele demper set meeneem. Laat ik ze daar ook gelijk helemaal in elkaar zetten, zij kunnen dat vast een stuk beter dan ik met mijn popnageltangetje.... :)
 

Bijlagen

  • 20190411_081720.jpg
    20190411_081720.jpg
    240,3 KB · Weergaven: 21
Ik heb eventueel voor de liefhebber nog een zwart kuipruitje in de aanbieding. Originele vorm. Mag voor een prikkie weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan