Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

3 jaar geleden (route binnendoor naar Luxemburg in zuid-Limburg) met 3 man na blinde bocht stonden de politie én de Rdw ons op te wachten. Natuurlijk geen Db-killers in mijn Laser Duo-Tones zitten( had ze wel bíj|(|(|(). gelukkig geen snelheidsovertreding maar wel 108Db. Mócht na t schrijven 🖕🏽 de Db-killers monteren en nog een keer laten meten maar zat nog ruim over de grens😕. Bij Ten Cate een origineel (2de hands) setje kunnen scoren en met toegeknepen billen opnieuw laten keuren.✅ . Later heb ik de Duo-Tones ge-opereert en het dempingsmateriaal ( oude was helemaal weg) vervangen. Via een maatje ergens een geluidsmeting laten doen, maar :N. Wel de mooie grom terug maar onvoldoende demping. Nu 3 jaar verder en toch nog vaak rijdend met de Duo-Tones (waar inmiddels al het dempingsspul weer uitgeblazen is8-) ) wil ik iets legaals wat ik zelf ga monteren. Maar wel met de karakteristieke V-twin klappen.
Fijne verrassing zo na een bochtje :r Aktie samen met de RDW is altijd foute boel :/
 
Dacht daarnet even het "dopje" van de bougies er af te draaien zodat ie in de nieuwe bobines zou gaan passen. Alleen vond de bougie van niet :/ Er zat dus geen schroefdraad in, maar was 1 geheel en sloopte dat dus in z'n geheel de bougie uit... |(
1391264



Dan maar deze dingen uit de oem bobines halen en aanpassen. Dan kunnen de oem bougies er in :)
1391265
 
kleine update van mijn injectors. deze had ik voor mijn vakantie weggebracht om ze te laten testen en te laten reinigen.
voor mijn vakantie had ik ze alvast opgehaald.
ik kreeg een filmpje te zien van het testen voor het reiningen en van erna.
de injectoren waren wel iets vervuild maar niet heel ernstig. er is niet gecontstateerd dat ze blijven lekken / open blijven staan.

vanavond de injectors en de gaskleppen weer terug gemonteerd. de tank even aangesloten om te kunnen testen. ik had alle stekkers van de injectors er nog even afgelaten om te kijken of er niet 1 aangestuurd bleef. 1 voor 1 heb ik de stekkers toen aangesloten en hij blijft niet meer continu inspuiten :)
tot zo ver happy me.

gelijk maar het luchtfilterhuis weer gemonteerd en op het moment supreme toen ik hem wou laten draaien............ accu leeg8)7
de acculader had ik er bewust niet opstaan omdat er benzine gelekt was.
accu hangt aan de lader nu en morgen ochtend ga ik het nogmaals proberen.
voor dinsdag staat er een afspraak om het onderhoud te gaan doen.

voor mijn uitlaten moet ik eigelijk ook maar eens langs Pajic rijden lees ik al. mijn laser dempers zonder db killers zijn eigelijk net iets te goed te horen :)
 
meestal kun je aan het dopje al zien of het er los opgeschroefd zit of niet.
Maar je bent wel bezig geweest he. :+
Yep, idd lekker bezig geweest... :+
1391317


Blijkt dat er 2 verschillende Denso IK27 bougies zijn, uiteraard had ik de verkeerde besteld. |(
Heb nu de juiste besteld met het verwijderbare kapje....

Edit: Heb blijkbaar wel de juiste besteld, alleen zaten de verkeerde bougies in de doosjes... :/

Heb de verkoper maar even een mailtje gestuurd om het even te checken voordat ze de andere gaan versturen.
 
Laatst bewerkt:
Het zal best allemaal goed en netjes gedaan zijn, maar een SP1 in deze kleurstelling komt m.i. niet tot zijn recht.
Was het een originele uitvoering geweest in combinatie met de (aantoonbare?) lage kilometerstand, onderhoudshistorie etc. dan was er vast een liefhebber voor te vinden, die er ook nog en behoorlijk bedrag voor over heeft.
(mist ook een boutje van het spatbord)
 
Het zal best allemaal goed en netjes gedaan zijn, maar een SP1 in deze kleurstelling komt m.i. niet tot zijn recht.
Was het een originele uitvoering geweest in combinatie met de (aantoonbare?) lage kilometerstand, onderhoudshistorie etc. dan was er vast een liefhebber voor te vinden, die er ook nog en behoorlijk bedrag voor over heeft.
(mist ook een boutje van het spatbord)
Zit een lang verhaal bij, om het woord customized wat kracht bij te zetten, hmm de power of drimes
 
de remklauwen lijken zo bij lidl uit het vak te komen...sjesus wat een mispeer qua kleur.
qua historie is het best een leuke motor waar je nog erg veel en lang plezier aan kan hebben.
 
de remklauwen lijken zo bij lidl uit het vak te komen...sjesus wat een mispeer qua kleur.
qua historie is het best een leuke motor waar je nog erg veel en lang plezier aan kan hebben.
Mijn gedachte, heeft een lage km-stand.
Bij de kleur van de wielen zou evt wel een Konica Minolta (dan is de kleur van de remklauwen ook niet eens zo gek) of 40th Aniv. Repsol bij passen.

Maar als een spuiter terugkomt met zo'n tank, kan ie ook gelijk weer terug het spuithok in... :N

Verkoper had ik nog gevraagd of hij foto's had met de sp2 achterbrug, maar volgens hem was dit echt dé sp2 achterbrug. Maar aangezien hij het er over heeft dat de sp1 en de sp2 technisch identiek zijn, is het toch wel duidelijk dat hij niet helemaal op de hoogte is van de modellen... :N
 
Grappig dat we allemaal meteen dezelfde gedachte hebben, eerste eigenaar en meteen compleet verkracht... wilde 'm nog een bericht sturen had de fiets oirgineel gelaten dan hadden ze in de rij gestaan met deze historie/km stand ;-)
 
Grappig dat we allemaal meteen dezelfde gedachte hebben, eerste eigenaar en meteen compleet verkracht... wilde 'm nog een bericht sturen had de fiets oirgineel gelaten dan hadden ze in de rij gestaan met deze historie/km stand ;-)
Dat is een ding wat zeker is :Y Zo’n km-stand is al flink uniek. Denk dat met een stickerset van een witte SP2 er zonder spuiten nog wel wat moois van te maken is...
 
Vandaag bericht gekregen van www.sparkplugs.co.uk, ze hadden de voorraad bekeken en bleek dat er meerdere doosjes bougies bevatten van een ander type, ze snapten ook niet hoe dat kon, wellicht dat de fabrikant overgegaan is van 2 naar 1 soort bougie van dat type :? Maar ze hadden er uiteindelijk nog 4 op voorraad waarbij de kapjes er afgedraaid kunnen worden. Ze hadden een full refund gefixt, dus heb ik daar gelijk een setje goede bougies van besteld (ook via de mail bevestigd dat de juiste opgestuurd zijn). Erg goede service van die shop :}
 
vandaag met de SP bij een kennis van een collega geweest voor het onderhoud en het uitlezen van de computer. er zaten 7 foutcodes in opgeslagen die na het wissen ook direct terug kwamen.
nadat we de powercommander er tussenuit gehaald hadden bleven alle foutcodes weg. deze is er voor nu dus tussenuit.
het oliepeil was veel te hoog door alle benzine die er doorheen zat. de olie stonk ook enorm naar de benzine.

59552301_2124680380986007_69417795468656640_n.jpg

uit de uitlaat kwam ook nog steeds een enorme benzine meur dus voor de zekerheid maar even een demper eraf gehaald.
dit was maar goed ook. de hele uitlaat pijp stond vol met benzine. ook maar eerst even leeg gepompt.
de uitlaat was wel mooi ontroet van binnen :)

60145747_2124680417652670_2028740618448011264_n.jpg


gelijk de koelvloeistof ook maar vervangen.
starten/lopen nu en geen foutcodes meer in het geheugen. bij de 1e x gas geven leek het wel een oude diesel. 2 grote rookwolken uit de uitlaat :)
als ik van de week tijd heb ga ik hem even vol tanken en dan gaan we even een goede proefrit maken.
wel een leuke leerzame dag vandaag voor mij
 
Terug
Bovenaan Onderaan