Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

Mooi man, lekker bezig geweest :t Apart dat de pc voor de storingen zorgde, wat voor storingen waren het die aangegeven werden?
 
staat er niet een een of andere rare mapping in?.....van een zelfstudiehoofd die denkt dat je overal plus moet geven om harder te lopen?......
ik zou hem eens uitlezen als ik jou was.
je wil niet weten wat voor gedachten er bij sommige mensen in hun hoofd omgaan.....
of een losse connector in die twee grijze stekkers van de pc?
 
vanavond scheen de zon, gelijk de SP afgetankt en gaan :)
60032891_2126181727502539_2672967622445760512_o.jpg


nog 1 kleine sputter richting het tankstation, maar daarna geen problemen meer. niet meer afslaan en hij loopt echt mooi nu.
viel mij wel op de de koppelingshandel een erg korte slag heeft. niveau van de remvloeistof staat erg laag bij het resevoir van de koppelingshandel.
ik zal hem binnenkort even goed ontluchten, het vele stil staan zal hij ook niet van opgeknapt zijn.

ook moet ik hem maar eens verwennen met een flinke poetsbeurt.
 
staat er niet een een of andere rare mapping in?.....van een zelfstudiehoofd die denkt dat je overal plus moet geven om harder te lopen?......
ik zou hem eens uitlezen als ik jou was.
je wil niet weten wat voor gedachten er bij sommige mensen in hun hoofd omgaan.....
of een losse connector in die twee grijze stekkers van de pc?
losse connectoren hebben we gecontroleerd. de PC zat met klitteband gemonteerd in het zitje. dit was alleen helemaal vergaan en hij lag aardig los in het zitje te rammelen. daar schijnen ze erg slecht tegen te kunnen. we kunnen nog eens kijken of we hem uit kunnen lezen je weet maar nooit
 
vanavond scheen de zon, gelijk de SP afgetankt en gaan :)Bekijk bijlage 1392511

nog 1 kleine sputter richting het tankstation, maar daarna geen problemen meer. niet meer afslaan en hij loopt echt mooi nu.
viel mij wel op de de koppelingshandel een erg korte slag heeft. niveau van de remvloeistof staat erg laag bij het resevoir van de koppelingshandel.
ik zal hem binnenkort even goed ontluchten, het vele stil staan zal hij ook niet van opgeknapt zijn.

ook moet ik hem maar eens verwennen met een flinke poetsbeurt.
Mooi man *O*
 
Vandaag zijn de bobines binnengekomen, nu nog even de bougies afwachten en dan kan de upgrade gedaan worden. :)

Oh ja, en morgen is het Pajic time *O*
 
vanavond scheen de zon, gelijk de SP afgetankt en gaan :)Bekijk bijlage 1392511

nog 1 kleine sputter richting het tankstation, maar daarna geen problemen meer. niet meer afslaan en hij loopt echt mooi nu.
viel mij wel op de de koppelingshandel een erg korte slag heeft. niveau van de remvloeistof staat erg laag bij het resevoir van de koppelingshandel.
ik zal hem binnenkort even goed ontluchten, het vele stil staan zal hij ook niet van opgeknapt zijn.

ook moet ik hem maar eens verwennen met een flinke poetsbeurt.

Kijk dat is goed nieuws!
Nu kan je tenminste lekker rijden en als je er zin in hebt kan je altijd nog de PC bekijken.
Met al die foutmeldingen die werden veroorzaakt zal daar wel iets niet lekker zitten, neem aan dat die het wel altijd gewoon gedaan heeft.
 
Vandaag naar Pajic geweest. Hij heeft geen nieuwe aansluitdiameter op de dempers gelast, maar de inlets opgerekt van 54mm naar 60mm.
Thuis de boel gemonteerd met de carbon demperbeugels van DHC.
Ben über heppie kleppie en het geluid is echt top. *O*
Mooie zware brom en wat minder luid dan met de RP dempers, ben er erg content mee *O*
1392748

1392749

1392750
 
Moet nu alleen nog even nieuwe demper-veren fixen, want de veren van het RP systeem zijn wat te kort. Doordat de inlets opgerekt zijn, gaan ze iets minder ver over de linkpijpen heen.

De veren van RP zijn 3 cm lang (ongespannen). Nu is de te overbruggen lengte 8 - 8,5 cm, hoe lang moeten de veren dan zijn om de dempers goed vast te zetten? En weet iemand daar een adresje voor?

En nog een vraagje...

Omdat ik een beetje bang ben dat de dempers langs mijn kentekenplaat gaat schuren door de trillingen, heb ik aan beide zijden even een rubberen ring (die knelrubbers die geleverd worden bij stuureinden) open gesneden en om de plaat heen gedaan.
Zou dit de "hitte" van de dempers aan kunnen? En zou dit beschadigingen tegen kunnen gaan, of moet ik wat anders verzinnen?
1392755
 
Voor veren kun je bij Bolski op de website kijken,
de uitlaten van mijn SP kon ik gewoon vastpakken, de std dempers verbrande je je jatten aan, ook de dempers van de Tuono blijven gewoon "lauw".
Beiden Titanium trouwens.
 
Voor veren kun je bij Bolski op de website kijken,
de uitlaten van mijn SP kon ik gewoon vastpakken, de std dempers verbrande je je jatten aan, ook de dempers van de Tuono blijven gewoon "lauw".
Beiden Titanium trouwens.
Top, dan denk ik dat dat wel goed gaat komen... :t
 
Voor veren kun je bij Bolski op de website kijken,
de uitlaten van mijn SP kon ik gewoon vastpakken, de std dempers verbrande je je jatten aan, ook de dempers van de Tuono blijven gewoon "lauw".
Beiden Titanium trouwens.

Ik kon zowel de Takketoni's(RVS), Hotcams(tita) als de Akra's(ook tita) niet vastpakken na een flink ritje...
 
Moet nu alleen nog even nieuwe demper-veren fixen, want de veren van het RP systeem zijn wat te kort. Doordat de inlets opgerekt zijn, gaan ze iets minder ver over de linkpijpen heen.

De veren van RP zijn 3 cm lang (ongespannen). Nu is de te overbruggen lengte 8 - 8,5 cm, hoe lang moeten de veren dan zijn om de dempers goed vast te zetten? En weet iemand daar een adresje voor?

En nog een vraagje...

Omdat ik een beetje bang ben dat de dempers langs mijn kentekenplaat gaat schuren door de trillingen, heb ik aan beide zijden even een rubberen ring (die knelrubbers die geleverd worden bij stuureinden) open gesneden en om de plaat heen gedaan.
Zou dit de "hitte" van de dempers aan kunnen? En zou dit beschadigingen tegen kunnen gaan, of moet ik wat anders verzinnen?
Bekijk bijlage 1392755

Bij rustig rijden kan ik de dempers ook beetpakken (tita) maar als er wat sportiever is gereden zijn ze toch behoorlijk heet.
Geen idee hoe hittebestendig dit spul is, maar het zou wel zuur zijn als je na al die moeite gesmolten rubber van je dempers af staat te bikken.
Kan je niet iets maken van het rubber wat ook bij je demperbeugel wordt gebruikt?
 
Bij rustig rijden kan ik de dempers ook beetpakken (tita) maar als er wat sportiever is gereden zijn ze toch behoorlijk heet.
Geen idee hoe hittebestendig dit spul is, maar het zou wel zuur zijn als je na al die moeite gesmolten rubber van je dempers af staat te bikken.
Kan je niet iets maken van het rubber wat ook bij je demperbeugel wordt gebruikt?
Geen idee, dat spul heb ik niet liggen. Nu hangen ze nog wel iets van de kentekenplaat af, maar ik ben bang dat ze door de trillingen wellicht wel die kant op gaan. Zou ook nog een reep van de plaat af kunnen slijpen in het ergste geval...
 
Zou voordat je gaat buigen/slijpen eens contact opnemen met een rubberboer of ze een U-profieltje ofzo voor je hebben.
Kwam bijvoorbeeld deze tegen: www.rubbermagazijn.nl
Heb zelf geen ervaring met die gasten, maar ze kunnen je ongetwijfeld wat meer vertellen.
Stuk kan het altijd nog ;)
 
het ene rubber kan wel tegen hitte, het andere niet. maar hoe je het verschil kan zien?....geen idee

Met een aansteker. :+

Bassie, Waarschijnlijk kan ook Bolski je daar mee helpen.
En vergeet niet, iets wat heet lijkt is het waarschijnlijk niet, een graad of 60 kun je al niet meer beetpakken, dus meten is de enige juiste om te bepalen
of het nog binnen de grenzen blijft.
 
In een van de afgelopen dagen heeft een idioot geprobeerd mijn SP1 te stelen. Gelukkig is dat niet gelukt, ik denk mede door het alarm, het kettingslot en het schijfremslot. Afgelopen zondag had ik nog de ketting schoongemaakt, sindsdien niet meer in de parkeergarage geweest.
Helaas hebben ze wel mijn contactslot doorgeboord en kan ik de motor niet starten. Heeft iemand deze shit wel is meegemaakt en hoe los ik het op? Is een nieuw contactslothuis genoeg?

Het ergste is nog wel dat ik hem niet meer in de parkeergarage durf te laten staan, maar ja, ik heb niets anders en buiten wordt het er ook niet beter op.
 
In een van de afgelopen dagen heeft een idioot geprobeerd mijn SP1 te stelen. Gelukkig is dat niet gelukt, ik denk mede door het alarm, het kettingslot en het schijfremslot. Afgelopen zondag had ik nog de ketting schoongemaakt, sindsdien niet meer in de parkeergarage geweest.
Helaas hebben ze wel mijn contactslot doorgeboord en kan ik de motor niet starten. Heeft iemand deze shit wel is meegemaakt en hoe los ik het op? Is een nieuw contactslothuis genoeg?

Het ergste is nog wel dat ik hem niet meer in de parkeergarage durf te laten staan, maar ja, ik heb niets anders en buiten wordt het er ook niet beter op.
Dat is mooi ruk zeg... :( Helaas worden in parkeergarages vreselijk veel motoren gejat doordat bewoners niet de moeite nemen om te wachten tot de toegang weer gesloten is voordat ze wegrijden. Daardoor komt dat tuig op hun gemak binnen, denk dat je nog mazzel hebt dat ze niet op hun gemak met een busje naar binnen zijn gereden en je SP ingeladen hebben.
Weet niet of je voor diefstal verzekerd bent, anders staat er hier nog wel een contactslot te koop. Maar dan moet je wel je oude contactslot los zien te krijgen, zitten met die breekbouten vast.


Enige nadeel wat je dan wel hebt, is dat je dan voor je tankdop en kofferbak een andere sleutel nodig hebt. Misschien zou je via de verzekering een volledige set kunnen fixen, maar ik weet niet hoe ze daar mee omgaan...

Edit: Hier staat een volledige slotenset te koop voor €150

 
Laatst bewerkt:
Ik ontdekte een scheurtje aan de rand van mijn kuipruit, geen idee hoe dat daar gekomen is, maar goed. :?

Heb een hoge bubble ruit van MRA op het oog (waarschijnlijk de smoked versie), heb al meerdere keren gezocht, maar krijg bij elk model alleen maar foto's te zien van de flip-up ruit van MRA. Waarschijnlijk was het voor hun teveel moeite om van elk model een foto te maken.. |(
Maar weet iemand welk model dit is?
1393190
 
Terug
Bovenaan Onderaan