Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

Kleine roadtrip 😁

1396058

1396061
1396062
1396059
 
achtershock binnen.....tweedehandsje, maar 25.000 op een motor gezeten.
is zo een originele shockeigenlijk te servicen?...bv door hyperpro of hk?.
ik zou naar hk gaan niet naar hyperpro hij hoort linear te werken en niet progresief zoals de veren van hyperpro.
plus vaak kan je ook wat meer laten doen bij HK zodat hij beter reageert op de instellingen die je verandert.
 
ik zou naar hk gaan niet naar hyperpro hij hoort linear te werken en niet progresief zoals de veren van hyperpro.
plus vaak kan je ook wat meer laten doen bij HK zodat hij beter reageert op de instellingen die je verandert.
ik laat de veer ook gewoon zitten, alleen servicen.
ben eigenlijk best tevreden , al moet ik erbij zeggen dat ik ook niet ander gewend ben.
 
Axiaal vs radiaal....

Edit: Axiale remklauwen hebben de bouten aan de zijkant, radiaal bovenop.
Remblokken bouten ook aan de zijkant, radiaal hangen er los in.
 
Die vele boutjes komt door het model remklauw, bij de meeste zitten de boutjes waarmee de klauw aan elkaar zit geschroefd aan de binnenzijde van de klauw.
Bij deze Nissins aan de buitenkant.
Bij radiale klauwen worden de remblokken ook met boutjes op hun plek gehouden.
 
Die vele boutjes komt door het model remklauw, bij de meeste zitten de boutjes waarmee de klauw aan elkaar zit geschroefd aan de binnenzijde van de klauw.
Bij deze Nissins aan de buitenkant.
Bij radiale klauwen worden de remblokken ook met boutjes op hun plek gehouden.
Bij mijn Brembo klauwen hangen de remblokken er los in. Wel lekker makkelijk vervangen zo :P
 
Die vele boutjes komt door het model remklauw, bij de meeste zitten de boutjes waarmee de klauw aan elkaar zit geschroefd aan de binnenzijde van de klauw.
Bij deze Nissins aan de buitenkant.
Bij radiale klauwen worden de remblokken ook met boutjes op hun plek gehouden.

Bij deze Nissins worden ze met boutjes op de plek gehouden idd, bij de Brembo op mijn CB500 is het 1 pin..
 
Veel boutjes, maar dan wel Ti boutjes he? _O-




En wie heeft de "manual fan override" gespot??

1397421




Nogmaals merci Puntmuts :}
 
Even met het reserve spatbord bezig geweest, gaat een endurance style worden. Achterkant is al ingekort, voorkant moet nog gedaan worden.

Tyga verkoopt ze zoals ie nu is in het carbon (alleen dan zonder bevestigingspunten voor de remleidingen). Dus misschien dat ik 'm eerst zo in het glans zwart ga spuiten en dan ga monteren, het oem spatbord komt nu nl bij het goed inveren tegen mijn front radiateur aan.

Ga ik daarna alles even maximaal uitmeten en netjes aftekenen om de mooiste lijn aan de voorzijde te kunnen krijgen voordat de dremel er in gaat.
1397820

1397821
 
Eindelijk tijd gevonden om de SP1 weer af te bouwen na de revisie van de vorkpoten.......
En de OEM dempers gemonteerd, maar de rechter hangt er nog niet goed onder, sluit niet goed af.
IMG_1244 - kopie.JPG
IMG_1246 - kopie.JPG
IMG_1247.JPG
 
En zwart, glimmen als een hondenlul in de manenschijn... *D
1397891


Nu ff kijken of ik 'm morgen voor de meeting nog op de SP ga schroeven, of dat ik daar nog ff mee wacht en eerst nog even de boel af ga tekenen voor het inkorten van de voorzijde...
 
Netjes, lak is nog wel erg vers denk ik om al te monteren?
Ja dat zeker, hij heeft wel lekker in de zon kunnen drogen, maar zou ik morgen dan pas doen.
Kijk het nog ff aan, ik ben een gruwelijke mierenneuker, weet niet of ik een zwart spatbord wel vind staan ipv antraciet. 🤔 :$
 
Bobine upgrade.... Binnen.... ✔
Rem-schakelset.... Onderweg.... ✔
Carbon sharkfin.... In de maak.... ✔
Carbon heatshields.... In de maak.... ✔

Alleen nog een set remschijven van Braketech, had al besteld kunnen zijn, maar DHC zit nog op een dealerschap te wachten. Dan is ie echt helemaal klaar... *O*


Bizar eigenlijk, moet ik op zoek naar een nieuw project... (zal alleen geen motor worden, vermoed ik zomaar....) 🤔 :)
Heb je je blok helemaal in orde Chris? PC, afstellen, klepspeling...
 
Terug
Bovenaan Onderaan