Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

Heb je je blok helemaal in orde Chris? PC, afstellen, klepspeling...
Klepspeling is de vorige keer volgens mij uitgevoerd, was allemaal in orde. Verder afstellen is niet nodig, blokkie loopt als een zonnetje en pakt goed op *D

Bobine upgrade en de rem- schakelset gaan er binnenkort op, even kijken wanneer er tijd voor is.
 
1398131


2 SP's kwamen net na de fotoshoot aanzetten, Robert zijn SP was nog niet klaar. Dus een ploatje met 7 bolides :9 8-)
 
Ai, als ik dat had geweten was ik wel even langsgekomen, is om de hoek.
Wel een lekker (warm) rondje gereden vandaag.

iets vaker het forum lezen dus... |(
Jammer, maar dit zou een soort van "pre-meet" zijn, dus zal er hoogstwaarschijnlijk nog wel eentje komen ;)
 
Laatst bewerkt:
Na lang twijfelen, heb ik afgelopen vrijdag afscheid genomen van mijn geliefde SP -O-

Na jaren van wederzijdse liefde, waarbij ze mij nooit in de steek liet en nooit klaagde wanneer ik haar bereed, maar brullend liet weten dat zij nog wel wat harder aankon, zijn onze wegen toch uit elkaar gegaan.

Zelfs toen er een oude circuitslet in de schuur naast haar kwam staan, bleef ze mij plezieren, wanneer we er samen op uit gingen.

Maar onze ritjes samen werden steeds minder frequent.
De circuitslet werd de laatste jaren vaker bereden dan de SP en dat verdiende ze niet.

Daarom heb ik besloten om haar te ruilen tegen een nieuwere circuitfiets, met iemand die haar wel de liefde en aandacht kan geven die ze verdient.

En haar ombouwen naar een circuitfiets wilde ik haar niet aandoen.
Daar vond ik haar te goed en te mooi voor.
 
Gefeliteerd met je nieuwe liefje ,wat je met die vorige allemaal uitgespookt heb ,dat pakken ze je niet meer af ..de herinnering blijft
 
*O* :]

Is ie nu inmiddels wel klaar? Wat zijn je “verbouwingsplannen”?

Hij was zaterdag al klaar, maar eerst politiefuik en vervolgens tijdgebrek om 'm op te halen gooiden roet in het eten voor de meeting.

Verbouwen.. tja waar te beginnen? Natuurlijk eerst ff de gewone PAIR en Flapper mods. SP2 achterbrug, underslung brembo, PVM wielen, Wilbers shock, RP full system, endurancekuip, Harris kuipsteun, Harris rearsets, powercommander. Pro shift star. Over de voorvork ben ik nog aan het nadenken: het wordt een upgrade van de oem vork of misschien wel helemaal wat anders erin. Radiale remmerij, zowel hoofdremcilinder als klauwen. Bijna alles heb ik al liggen of heb ik al besteld, behalve de race/endurance kuip. Ik ga tijdens de verbouwing ook erg opletten of ik het gewicht wat omlaag kan krijgen. Verder nog wel wat wensen maar dat zie ik allemaal nog wel.

Motorische upgrades staan daarna pas op het verlanglijstje, maar ik heb nog een volledig SP2 blok in reserve met alles erop en eraan (zoals ecu en throtlle bodies enzo), dus wellicht dat ik daar wat mee kan doen en te zijner tijd inbouw.

Verder krijgt-ie een andere kleurstelling. Ik had eerst Cabin uitvoering in m'n hoofd, maar denk momenteel aan zoiets:
1398877
 
Ja, die dingen zijn zeker een optie. Zijn 100 of 108 mm? En weet jij wat ze kosten?
Kan beide, €642,- incl verzenden.


Maar waarschijnlijk heb je ook nieuwe binnenpoten nodig, oem binnenpoten schijnen ook nog wat verlijmd te zitten met de voet en daardoor lastig los te krijgen. En dan nog wat seals + het in elkaar zetten, wordt een best kostenplaatje denk ik zo...

Als ik deze zou fixen, dan skip ik de Braketech remschijven (zijn net zo duur). Zou dan ook de buitenpoten in een andere kleur willen dan.

Maar..... Omdat mijn poten net geserviced en afgesteld zijn, laat ik dat ff varen...
 
Kan beide, €642,- incl verzenden.


Maar waarschijnlijk heb je ook nieuwe binnenpoten nodig, oem binnenpoten schijnen ook nog wat verlijmd te zitten met de voet en daardoor lastig los te krijgen. En dan nog wat seals + het in elkaar zetten, wordt een best kostenplaatje denk ik zo...

Als ik deze zou fixen, dan skip ik de Braketech remschijven (zijn net zo duur). Zou dan ook de buitenpoten in een andere kleur willen dan.

Maar..... Omdat mijn poten net geserviced en afgesteld zijn, laat ik dat ff varen...

Okay dan... Ik had op m'n to-do lijstje staan om die vorkvoetjes eens te onderzoeken. Maar dat heb jij dus al gedaan, dankjewel.. Denk dat er voor het totale kostenplaatje wel andere aantrekkelijke opties zijn. Dit is wel heel erg mooi, maar alleen nog maar de radiaal conversie.
 
Okay dan... Ik had op m'n to-do lijstje staan om die vorkvoetjes eens te onderzoeken. Maar dat heb jij dus al gedaan, dankjewel.. Denk dat er voor het totale kostenplaatje wel andere aantrekkelijke opties zijn. Dit is wel heel erg mooi, maar alleen nog maar de radiaal conversie.
Daarom, ben nog in afwachting van de remschijven, dan ben ik dus klaar. Die radiale vorkvoeten zijn erg leuk, maar om alles in een keer te doen wordt het best een prijzig grapje. Onderdeeltje voor onderdeeltje bestellen zou dan misschien nog wel een optie zijn, misschien dat ik er over een jaartje of wat eens over na ga denken, als ik ontwenningsverschijnselen krijg ofzo.... :+ :P
 
ziet er allemaal weer mooi uit mannen, zelf kom ik nog steeds veel te weinig op het forum en rijd ik helaas ook te weinig :-( zo druk met van alles en nog wat steeds.... pas weer begonnen met rijden en helaas kwamen toen de accu problemen en afslaan weer om de hoek kijken... nu ondertussen weer een nieuwe accu en zo juist aangesloten en gestart.... starten lopen.... maaarrrr.... nu loopt hij stationair heeeel slecht... valt soms terug van ongeveer 1200-1400 toeren naar onder de 1000... iets gas bij en bam... hij slaat af...

Soms lijkt het zelfs wel of hij maar op 1 cilinder loopt.... al is het lastig te bepalen door het continue wisselende toerental...

feit is dat hij niet doet wat hij moet doen... nu heb ik geen 2 linkerhanden, maar er ook niet echt kaas van gegeten...

Uiteraard ben ik op zoek gegaan naar het probleem wat ik specifiek schets en kwam ik het tegen in geval van andere motoren... daar werden als mogelijke oorzaken genoemd:
- Slechte bobine
- Troep in de tank?
- problemen met de cilinders zelf...?

Toen dacht ik zelf eerst aan de troep in de tank... niet zo heel lang geleden heb ik mijn andere tank erop gezet, maar wel goed opgelet dat er geen troep in zat of kwam... (maar ja... wie zegt dat ik niet iets over het hoofd heb gezien....
Ik meende me ook te herinneren dat iemand hier iets dergelijks heeft gehad met slecht starten en een kabel die beschadigd was? Maar ik heb recent de kuipen eraf gehad om op kabelbreuken te controleren, niks gevonden, maar natuurlijk ook geen garantie...

Bobine... geen verstand van... iemand tips?

Ik heb volgende week een rit met het werk... zou voor mij pas de 3de keer dit jaar zijn dat ik ga rijden... maar als hij zo makkelijk afslaat... vraag ik me af of het wel verstandig is... als iemand ideeën voor me heeft hoe ik snel achter de oorzaak kan komen en op te lossen... welkom!
 
Troep in de tank zou toch opgevangen moeten worden door het brandstoffilter. Bobine/bougie zou kunnen, maar dat is na te meten.

Evt stekkers die niet optimaal zitten (ecu/cdi of pc oid)? Contact accupolen evt niet helemaal goed?

Dat is hetgeen ik zo gauw kan verzinnen, verder komt mijn technische kennis niet. :/
 
Laatst bewerkt:
brandstof filter las ik net ook dat die bij ongeveer 40 vervangen moet worden... die van mij heeft dat nu bijna gelopen.... misschien is dat het wel?
Stekkers... daar denk ik nog steeds het meeste aan, maar dat is vanaf begin dat ik de SP heb al zo een zootje ongeregeld in het kontje.... helaas heb ik daar ook weinig kaas van gegeten... Contact accupolen heb ik dit keer goed op gelet want die zaten pas dus idd niet helemaal goed vast...

ps. Wat een gave uitvoering heb je er van gemaakt Bassie! Die SATO's zijn ook echt :9~
 
brandstof filter las ik net ook dat die bij ongeveer 40 vervangen moet worden... die van mij heeft dat nu bijna gelopen.... misschien is dat het wel?
Stekkers... daar denk ik nog steeds het meeste aan, maar dat is vanaf begin dat ik de SP heb al zo een zootje ongeregeld in het kontje.... helaas heb ik daar ook weinig kaas van gegeten... Contact accupolen heb ik dit keer goed op gelet want die zaten pas dus idd niet helemaal goed vast...

ps. Wat een gave uitvoering heb je er van gemaakt Bassie! Die SATO's zijn ook echt :9~
Anders even de stekkers nalopen en kijken of daar het eea aan schort, wellicht wat inspuiten?

En thanks, einde is in zicht .... *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan