Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

Bedankt voor je snelle reactie!

Het gaat mij echt om de koeling bij langzaam rijden (geen rijwind). Of werken de front rads hier ook bij?
Heb je evt ook een schakelaar ertussen, zodat je de fan zelf kan inschakelen? Die had ik er voorheen ook op zitten (nu trouwens ook nog).

Heb ook een Spal fan gemonteerd op de radiateur, een 2e zou er evt nog wel bij kunnen voor als het heel warm is en een stoplichten-rit niet te vermijden is.

Bij normaal rijden blijft een temperatuur tussen de 80 en 86 graden hangen, dat is volgens mij ook bij de airscoops het geval. Enige verschil wat er is, is dat de prijs van de front rads een stuk hoger ligt....
Airscoops plaats je tussen de radiateur en het blok in en vangen een hoop wind waardoor er beter gekoeld wordt.
 
Heb je evt ook een schakelaar ertussen, zodat je de fan zelf kan inschakelen? Die had ik er voorheen ook op zitten (nu trouwens ook nog).

Heb ook een Spal fan gemonteerd op de radiateur, een 2e zou er evt nog wel bij kunnen voor als het heel warm is en een stoplichten-rit niet te vermijden is.

Bij normaal rijden blijft een temperatuur tussen de 80 en 86 graden hangen, dat is volgens mij ook bij de airscoops het geval. Enige verschil wat er is, is dat de prijs van de front rads een stuk hoger ligt....
Airscoops plaats je tussen de radiateur en het blok in en vangen een hoop wind waardoor er beter gekoeld wordt.
Bedankt, hier kan ik wat mee!
 
Een andere thermoswitsch helpt ook al, ééntje van een Nissan prairie (uit mijn hoofd)
Dan slaat de fan wat eerder aan.
slim en makkelijk te doen! Bij welke temperatuur zou deze dan moeten aanslaan ten opzichte van de originele?
Dit in combinatie met de airscoops zou wel afdoende moeten zijn en is redelijk makkelijk te doen.
 
slim en makkelijk te doen! Bij welke temperatuur zou deze dan moeten aanslaan ten opzichte van de originele?
Dit in combinatie met de airscoops zou wel afdoende moeten zijn en is redelijk makkelijk te doen.
Sneedee heeft de airscoops, die kan je er meer over vertellen iig...
 
Daarnet het WSBK replica spatbord teruggekregen van de spuiter. Aangezien het ff droog was, gelijk gemonteerd natuurlijk :P
Ben erg blij met het resultaat *O*
DSC_0351.JPG

DSC_0352.JPG

DSC_0354.JPG

_20190809_200947.JPG

_20190809_200834.JPG

DSC_0365.JPG
 
Als je hem weet aan te sturen via de aansturing van de linker fan kan het misschien wel. Op een SP2 is de aansturing van de fans vanuit de computer, op een SP1 via sensor in je rad als ik het goed heb.
 
Na 7 jaar de SP2 met veel plezier in bezit te hebben gehad heb ik besloten dat het tijd was voor iets (heel) anders, heb naar een hoop dingen gekeken en ben uitgekomen op een street triple. De enige overeenkomst met de SP is dat ze allebei wielen hebben haha

Heb in de loop van de tijd het eea aan SP spulletjes verzameld die nu weg kunnen:
- Volledig uitgedraaid WPHB incl. vette vingers -> € 0
- 4 ltr Motul 5100 + oliefilter (OEM Honda) nieuw -> € 30
- Power Commander V helemaal compleet incl doos, stickers e.d. als nieuw. Past op SP1 en 2 -> € 250
- Startrelais incl zekeringen (getest en werkend) -> € 5
- Alu simpel afdekplaatje voor snorkel na verwijderen flapper-valve -> € 0
- Doubletronics module om beide lampen te laten branden (werkt goed, gebruikte staat) -> € 30
- Lakstift NH-196 (SP2 wit) aangebroken flesje -> € 0
- Brandstoffilter + pakking tank (nieuw in dichte verpakking, nieuwprijs € 93 bon aanwezig) -> € 70
- Bagagerek, het type wat je aan je subframe haakt - duozit erop klaar (SP1 en 2) -> € 50
- Carbon voorspatbord (nieuw, nooit mee gereden) (SP1 en 2) -> € 80

PM maar bij interesse, heb overal foto's van!

Blijf hier nog wel stiekem meelezen, al is het maar om die bike van GB "nu echt af" te kunnen zien.
 
Laatst bewerkt:
Na 7 jaar de SP2 met veel plezier in bezit te hebben gehad heb ik besloten dat het tijd was voor iets (heel) anders, heb naar een hoop dingen gekeken en ben uitgekomen op een street triple. De enige overeenkomst met de SP is dat ze allebei wielen hebben haha

Heb in de loop van de tijd het eea aan SP spulletjes verzameld die nu weg kunnen:
- Volledig uitgedraaid WPHB incl. vette vingers -> € 0
- 4 ltr Motul 5100 + oliefilter (OEM Honda) nieuw -> € 30
- Power Commander V helemaal compleet incl doos, stickers e.d. als nieuw. Past op SP1 en 2 -> € 250
- Startrelais incl zekeringen (getest en werkend) -> € 5
- Alu simpel afdekplaatje voor snorkel na verwijderen flapper-valve -> € 0
- Doubletronics module om beide lampen te laten branden (werkt goed, gebruikte staat) -> € 30
- Lakstift NH-196 (SP2 wit) aangebroken flesje -> € 0
- Brandstoffilter + pakking tank (nieuw in dichte verpakking, nieuwprijs € 93 bon aanwezig) -> € 70
- Bagagerek, het type wat je aan je subframe haakt - duozit erop klaar (SP1 en 2) -> € 50
- Carbon voorspatbord (nieuw, nooit mee gereden) (SP1 en 2) -> € 80

PM maar bij interesse, heb overal foto's van!

Blijf hier nog wel stiekem meelezen, al is het maar om die bike van GB "nu echt af" te kunnen zien.
Dat is ff andere koek, mooi apparaat iig, gefeliciteerd ermee *O*

Het is al vaker gezegd, maar dit jaar gaat het echt gebeuren. Verwacht eind van het seizoen, dus echt lang hoef je niet te wachten :P

Ik heb ook zo'n module gehad om beide koplampen te laten branden, kon er zelfs ook disco's mee maken. Al had ik bij mijn module het idee dat ie de andere koplamp nou niet echt goed dimde, is dat bij jouw module wel zo?
Wat ik wel prettig vond, was als ik tussen de auto's door naar het stoplicht reed, ik vlak daarvoor ff de rem aantikte. Dan gingen de koplampen 3x knipperen, wisten ze gelijk in die koekblikken dat je er aan kwam :]
 
Dat is ff andere koek, mooi apparaat iig, gefeliciteerd ermee *O*

Het is al vaker gezegd, maar dit jaar gaat het echt gebeuren. Verwacht eind van het seizoen, dus echt lang hoef je niet te wachten :P

Ik heb ook zo'n module gehad om beide koplampen te laten branden, kon er zelfs ook disco's mee maken. Al had ik bij mijn module het idee dat ie de andere koplamp nou niet echt goed dimde, is dat bij jouw module wel zo?
Wat ik wel prettig vond, was als ik tussen de auto's door naar het stoplicht reed, ik vlak daarvoor ff de rem aantikte. Dan gingen de koplampen 3x knipperen, wisten ze gelijk in die koekblikken dat je er aan kwam :]

Keertje gas geven helpt ook goed :+
 
Na 7 jaar de SP2 met veel plezier in bezit te hebben gehad heb ik besloten dat het tijd was voor iets (heel) anders, heb naar een hoop dingen gekeken en ben uitgekomen op een street triple. De enige overeenkomst met de SP is dat ze allebei wielen hebben haha

Heb in de loop van de tijd het eea aan SP spulletjes verzameld die nu weg kunnen:
- Volledig uitgedraaid WPHB incl. vette vingers -> € 0
- 4 ltr Motul 5100 + oliefilter (OEM Honda) nieuw -> € 30
- Power Commander V helemaal compleet incl doos, stickers e.d. als nieuw. Past op SP1 en 2 -> € 250
- Startrelais incl zekeringen (getest en werkend) -> € 5
- Alu simpel afdekplaatje voor snorkel na verwijderen flapper-valve -> € 0
- Doubletronics module om beide lampen te laten branden (werkt goed, gebruikte staat) -> € 30
- Lakstift NH-196 (SP2 wit) aangebroken flesje -> € 0
- Brandstoffilter + pakking tank (nieuw in dichte verpakking, nieuwprijs € 93 bon aanwezig) -> € 70
- Bagagerek, het type wat je aan je subframe haakt - duozit erop klaar (SP1 en 2) -> € 50
- Carbon voorspatbord (nieuw, nooit mee gereden) (SP1 en 2) -> € 80

PM maar bij interesse, heb overal foto's van!

Blijf hier nog wel stiekem meelezen, al is het maar om die bike van GB "nu echt af" te kunnen zien.

Ik heb dezelfde overstap gemaakt, een totaal andere motor maar zeker geen spijt van (al mis ik dat gebulder van de SP toch soms wel).
 
Na 7 jaar de SP2 met veel plezier in bezit te hebben gehad heb ik besloten dat het tijd was voor iets (heel) anders, heb naar een hoop dingen gekeken en ben uitgekomen op een street triple. De enige overeenkomst met de SP is dat ze allebei wielen hebben haha

Heb in de loop van de tijd het eea aan SP spulletjes verzameld die nu weg kunnen:
- Volledig uitgedraaid WPHB incl. vette vingers -> € 0
- 4 ltr Motul 5100 + oliefilter (OEM Honda) nieuw -> € 30
- Power Commander V helemaal compleet incl doos, stickers e.d. als nieuw. Past op SP1 en 2 -> € 250
- Startrelais incl zekeringen (getest en werkend) -> € 5
- Alu simpel afdekplaatje voor snorkel na verwijderen flapper-valve -> € 0
- Doubletronics module om beide lampen te laten branden (werkt goed, gebruikte staat) -> € 30
- Lakstift NH-196 (SP2 wit) aangebroken flesje -> € 0
- Brandstoffilter + pakking tank (nieuw in dichte verpakking, nieuwprijs € 93 bon aanwezig) -> € 70
- Bagagerek, het type wat je aan je subframe haakt - duozit erop klaar (SP1 en 2) -> € 50
- Carbon voorspatbord (nieuw, nooit mee gereden) (SP1 en 2) -> € 80

PM maar bij interesse, heb overal foto's van!

Blijf hier nog wel stiekem meelezen, al is het maar om die bike van GB "nu echt af" te kunnen zien.


Waar woon je 2Klapper?
 
Dat is ff andere koek, mooi apparaat iig, gefeliciteerd ermee *O*

Het is al vaker gezegd, maar dit jaar gaat het echt gebeuren. Verwacht eind van het seizoen, dus echt lang hoef je niet te wachten :P

Ik heb ook zo'n module gehad om beide koplampen te laten branden, kon er zelfs ook disco's mee maken. Al had ik bij mijn module het idee dat ie de andere koplamp nou niet echt goed dimde, is dat bij jouw module wel zo?
Wat ik wel prettig vond, was als ik tussen de auto's door naar het stoplicht reed, ik vlak daarvoor ff de rem aantikte. Dan gingen de koplampen 3x knipperen, wisten ze gelijk in die koekblikken dat je er aan kwam :]

Haha we wachten af!

Dit kastje zorgt er alleen voor dat je groot licht voor een X% mee brand, wat je traploos binnen een bepaalde marge kan bijstellen. Voor de rest geen knipperdingen oid. Wel blijft de functie van groot licht (en seinen) behouden, omdat hij dan gewoon 100% gaat branden. Om het kleurverschil te ondervangen had ik zo'n super bright light H7 lamp (of hoe die dingen ook heten) in de gewone koplamp gestoken en een normale lamp bij het groot licht. Tip had ik een keer gelezen ergens, had er een hard hoofd in maar het werkte perfect.

Enige wat wel moet gebeuren is het naar beneden afstellen van je groot licht, omdat die lens altijd in standje "verblinden" staat, misschien bij jou ook wel het geval aangezien je hem nog meer wilde dimmen.
 
Ik heb dezelfde overstap gemaakt, een totaal andere motor maar zeker geen spijt van (al mis ik dat gebulder van de SP toch soms wel).

Uit zo'n 3 cylinder komt gelukkig ook wel een leuk geluid, maar die sportieve twins blijven toch gewoon :9~
 
Haha we wachten af!

Dit kastje zorgt er alleen voor dat je groot licht voor een X% mee brand, wat je traploos binnen een bepaalde marge kan bijstellen. Voor de rest geen knipperdingen oid. Wel blijft de functie van groot licht (en seinen) behouden, omdat hij dan gewoon 100% gaat branden. Om het kleurverschil te ondervangen had ik zo'n super bright light H7 lamp (of hoe die dingen ook heten) in de gewone koplamp gestoken en een normale lamp bij het groot licht. Tip had ik een keer gelezen ergens, had er een hard hoofd in maar het werkte perfect.

Enige wat wel moet gebeuren is het naar beneden afstellen van je groot licht, omdat die lens altijd in standje "verblinden" staat, misschien bij jou ook wel het geval aangezien je hem nog meer wilde dimmen.
Had ik idd ook wat naar beneden afgesteld, vind het wel mooi staan.

Nu heb ik maar 1 H4 koplamp, maar over een paar jaar zou mijn sbk ombouw er nog eens op kunnen komen en heb ik weer 2x H7. Maar of ik de module er dan weer in doe, weet ik nog niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan