Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

Vandaag de Harris Performance topkuipsteun gemonteerd. Deze gaat ook samen met de kroonplaat, de snelsluiter boutjes en kroonplaatmoer zwart geanodiseerd worden, alles tegelijk met de vorkpoten *D
Bekijk bijlage 1422454
Die kroonplaat is toch alu gietwerk die aan de bovenkant glad gefreesd is?
Reken erop dat alu gietwerk niet mooi wordt met anodiseren,eigenlijk moet je de alu soort weten want niet alles lukt.
Heb heel veel laten anodiseren maar sommige alu onderdelen kan je daarna echt in de vuinisbak flikkeren zeker als
het eerst gedeanodiseerd moet worden en dan weer opnieuw,alu is soms helemaal kapot gevreten.
Heb alleen eigenlijk goede ervaring met 6082.
 
Die kroonplaat is toch alu gietwerk die aan de bovenkant glad gefreesd is?
Reken erop dat alu gietwerk niet mooi wordt met anodiseren,eigenlijk moet je de alu soort weten want niet alles lukt.
Heb heel veel laten anodiseren maar sommige alu onderdelen kan je daarna echt in de vuinisbak flikkeren zeker als
het eerst gedeanodiseerd moet worden en dan weer opnieuw,alu is soms helemaal kapot gevreten.
Heb alleen eigenlijk goede ervaring met 6082.
Ik heb daar toevallig vanmiddag nog over na zitten denken. Of het met de kroonplaat ook niet beter zou zijn om te poedercoaten oid. Topkuipsteun evt ook nog...
 
Nou even voorstellen maar, Dré aka Ulleke en ik ga de komende tijd een collega ondersteunen met het opknappen van een VTR SP1.

Foto volgt het betreft een paarse SP1 met SB stuur.

Ik heb al wel een vraag, iemand met een Hot bodies undertray die wil delen hoe de kentekenplaat bevestigd zit? De huidige is pas afgebroken en zat wat knullig aan de onderplaat vast

Grtzz Dré
 
Nou even voorstellen maar, Dré aka Ulleke en ik ga de komende tijd een collega ondersteunen met het opknappen van een VTR SP1.

Foto volgt het betreft een paarse SP1 met SB stuur.

Ik heb al wel een vraag, iemand met een Hot bodies undertray die wil delen hoe de kentekenplaat bevestigd zit? De huidige is pas afgebroken en zat wat knullig aan de onderplaat vast

Grtzz Dré
Ha Dré :W

Heb voorheen een Hotbodies undertail gehad, nu eentje van DHC. Maar heb de kph gewoon behouden. Een door de vorige eigenaar omgevouwen plaat metaal met 2 boutjes/moertjes vastgezet (gaat ook door de oem undertail heen).
DSC_0453.JPG


Zou eigenlijk nog eens een wat modernere kph moeten fixen, maar goed, dat komt nog wel...
 
Maar hij hangt dus gewoon aan ut plastiek vast begrijp ik.

Andere vraag, nog bijzonderheden met het demonteren van de kappen?
 
Maar hij hangt dus gewoon aan ut plastiek vast begrijp ik.

Andere vraag, nog bijzonderheden met het demonteren van de kappen?
oem ?...of chinees?...
over het algemeen gaan de oem kappen er makkelijk en netjes vanaf.
als je zijkappen gaat verwijderen, dan eerst de kap weghalen die aan de voorkant tussen linker en rechterkuipdeel zit.(innercowl)
topkuip (waar ook de lampen inzitten), zitten ook vast in rubbers aan de snorkel/cockpit gedeelte.
 
oem ?...of chinees?...
over het algemeen gaan de oem kappen er makkelijk en netjes vanaf.
als je zijkappen gaat verwijderen, dan eerst de kap weghalen die aan de voorkant tussen linker en rechterkuipdeel zit.(innercowl)
topkuip (waar ook de lampen inzitten), zitten ook vast in rubbers aan de snorkel/cockpit gedeelte.

Ik denk Oem zo te zien aan de pasvorm, maar bedankt voor de juiste volgorde.
 
Vergeet niet dat je OOK een rode "retroreflector" achter dient te hebben.


reflec.JPG



En vergeet je kentekenplaat verlichting niet.... O-)
 
Moet ie voor een keuring dan?

Nee, maar ik ken inmiddels een man of 5 die bij een controle (in NL/Duitsland) hier een bekeuring voor kregen.


Je kunt (en mag) natuurlijk gokken; je bent zoals de Russen zeggen "pas een dief als je betrapt bent" _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan