Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

Mannen, deze heeft het te heet gehad. Rubber omhulsel was gesmolten. Er staat rc-2208 op. Google zegt startersrelais maar ik twijfel (ben een kluns met elektriciteit). Als ik 'm er uit laat hoor je GEEN benzinepomp.
 

Bijlagen

  • IMG-20190918-WA0014.jpeg
    IMG-20190918-WA0014.jpeg
    52,5 KB · Weergaven: 9
Relais voor brandstof pomp? Als je motor afslaat wil je niet dat ie blijf pompen.

Maar een te hete startrelais is wel aannemelijker...
 
Laatst bewerkt:
Ik ken de verkoper al ruim 15 jaar en de motor is al die jaren in deze staat.
Chinees was toen sowieso nog niet echt in de mode.
En eigenlijk boeit me niet eens.
 
Mannen, deze heeft het te heet gehad. Rubber omhulsel was gesmolten. Er staat rc-2208 op. Google zegt startersrelais maar ik twijfel (ben een kluns met elektriciteit). Als ik 'm er uit laat hoor je GEEN benzinepomp.

Startrelais is het zeker niet, althans niet die de startmotor bedient, deze heeft oa 2 dikke aansluitingen 1 vanaf de accu (+) en de 2e gaat naar de startmotor

Als je hem erin zet hoor je de brandstofpomp wel?
Dan kan het maar 1 ding zijn. :+
 
Als ik hem er inzet hoor ik de brandstofpomp wel. Maar hoe heet deze stekker?
Das gewoon een relais, hoe ze die benaming er aan gekoppeld hebben weet ik niet.
Je zult in een wphb moeten zoeken, helaas heb ik mijne aan de nieuwe eigenaar meegegeven anders had ik even gekeken.
 
startrelais is no 9 op deze tekening, die is het niet
https://www.bike-parts-honda.com/ho...000SP1/Frame/BATTERY/13MCFY41/F__2800/2/11557
Het is er een in de rechterbovenhoek van deze tekening
https://www.bike-parts-honda.com/ho...e/WIRE-HARNESS-REAR-/13MCFY41/F__2901/2/11557
Mijn engels is nou niet zo goed dat ik begrijp wat ze met de benaming bedoelen, maar ik weet bijna zeker dat het relais de brandstofpomp aanstuurt.
voor zover ik kan zien zitten er meerderen van dit type in het kontje.

Hopelijk heb je er wat aan, wat is het probleem trouwens, de pomp werkt zeg je.
 
Vreemd,
loopt je pomp zwaar? zodat de draden heet worden en je relais?
of gewoonweg een slecht contact dat gaat knetteren?

Edit, Oerblade was me voor.:t
 
als de bedrading/stekkers beginnen te oxideren krijg je overgangsweerstand, dit zorgt voor een hogere temperatuur en kan het een en ander doen laten smelten.

mooi voorbeeld is ook de stekker die van je dynamo komt naar je spanningsregelaar.....heeft vaak hetzelfde probleem door slechte contancten.

ik zou hem vervangen en de stekkers goed schoonmaken.

welke dit precies is weet ik niet, maar kun je wel nakijken door de kleur van de draden even te kijken.
1568840991681.png
 
Laatst bewerkt:
als de bedrading/stekkers beginnen te oxideren krijg je overgangsweerstand, dit zorgt voor een hogere temperatuur en kan het een en ander doen laten smelten.

mooi voorbeeld is ook de stekker die van je dynamo komt....heeft vaak hetzelfde probleem door slechte contancten.
Ik zal alle stekkers weer 's nalopen en schoonmaken. Dat deed ik elke winterstop maar heb de laatste jaren overgeslagen...
 
als de bedrading/stekkers beginnen te oxideren krijg je overgangsweerstand, dit zorgt voor een hogere temperatuur en kan het een en ander doen laten smelten.

mooi voorbeeld is ook de stekker die van je dynamo komt....heeft vaak hetzelfde probleem door slechte contancten.

Juist, ook de klemwerking van de stekkertjes onderling kan onvoldoende zijn.
Maar aan de foto te zien zit het probleem met het contact binnenin het relais en niet in de stekkerverbinding.
 
Maandag ophalen, mits droog weer.
15 jaar in bezit, 25k gelopen. Eerst een grote beurt en dan maar eens kijken of een SP net zo leuk is als een Duc.
Geen db killers, dus qua geluid is het vergelijkbaar *D.
Ik maak tzt wel een foto voor de OP.

Of hij leuker is dan een Duc zal heel persoonlijk zijn. Ik heb in februari een 848 gekocht ter vervanging van m'n gecrashte SP2. Geweldig goed en mooi ding, maar 1 ritje van 500 meter op een ouwe vieze aftandse SP1 was voor mij genoeg om die te kopen en de Duc weer te koop zetten. Ik hou meer van lomp waarschijnlijk.
 
De Duc blijft ook lekker, geen noodzaak om iets te verkopen om de Honda aan te schaffen. Ik wil al een tijdje een SP, vooral deze eigenlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan